زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

برای اولین بار مراقب امتحان شدم

این ترم کارهای TA ایم خیلی آسونتر از ترم پیش هستن. ساعات اداریم که تا حالا کسی نیامده و حتی برگه صحیح کردن هم ندارم و تقریبا تا حالا هیچ کاری برای استادام نکردم. چهارشنبه برای اولین سر کلاس مراقب امتحان بودم و خودش یه تجربه جدید و جالب بود. جلسه امتحان اولی یه دختر چینیه و دو تا دختر هندیه بودند که همش تقلب میکردن. دیگه یه سری رفتم پیش دختر چینیه و گفتم جاشو عوض کنه. اولش نفهمید که چی میگفت شروع کرد التماس کردن که ببخشید. منم یادم اون روزای مدرسه افتادم که معلم برگه یه نفر رو میگرفت و اونم میگفت آقا تو رو خدا تو رو خدا دیگه بار آخرمونه. آقا به خدا تقصیر ما نبود! خنده ام گرفته بود اما کاریش هم نمیشد کرد. یه دختر و پسر هندی هم ظاهرا زن و شوهر بودند تا آخر امتحان بغل هم نشسته بودند و همه سئوالا رو به هم رسوندن! دیگه آخر جلسه فقط روی برگه اشون علامت زدم برای استاد که خودش چک کنه.



دو تا دخترهای همگروهی من توی اون گروه هندی ها که بودیم هم اینجا امتحان داشتن. یکیشون اسمشون شیرین بود و تا آخر امتحان سرشو از روی برگه اش بلند نکرد. شیرین خیلی مهربونه. تقریبا میشه گفت که مهربونترین دختری هست که توی عمرم دیدم. از همه هندی های دانشگاه ما هم خوشکلتره. قیافه اش ایرانی هندیه. بعد از امتحان یه کم با شیرین حرف زدم که امتحان چطور بود. اگر میخواستم با یه هندی ازدواج کنم حتما به شیرین فکر میکردم اما خب اون خودش میدونه که من براش خیلی زیادیم و اصلا به من فکر هم نمیکنه :) جلسه دومی امتحان هم فقط یه پسر هندیه بود که داشت تقلب میکرد. منم مونده بودم چکار کنم. این دیگه از رو نمیرفت هر چی نگاهش میکردم. دیگه یه سری رفتم بالای سرش و جا به جاش کردم. آخر امتحان هم موقعی که آمد برگه اشو بده توی دستش نگه داشت که بهش نگاه کنم و وقتی نگاهش کرد با نگاهش گفت باشه دیگه نذاشتی تقلب کنیم. حالا به هم میرسیم. یه پسره هم پاسخنامه اشو نداد. حالا نمیدونم که متقلب حرفه ای بود و پاسخنامه رو گذاشته بود که یکی دیگه براش پر کنه یا اینکه واقعا یادش رفته بود. 


قوانین گرفتن تقلب

قبل از امتحان قوانین رو استاد برامون توضیح داد. گفت حق ندارید به کسی بگید که تقلب کرده. حتی حق ندارید برگه اشو بگیرید. اگر کسی برگه تقلب همراهش بود همون برگه رو ازش بگیرید و بهش بگید که اجازه نداره که از اون برگه استفاده کنه. اگر کسی هم تقلب میکرد بهش تذکر بدید. اگر هم موبایل و ... دستش بود و نگاه میکرد بهش بگید که اجازه نداره از موبایل استفاده کنه و بذاردش توی کیفش. در هیچ صورتی حق ندارید برگه هیچ کسی رو بگیرید و در شدیدترین حالت یه علامت روی برگه اش بذارید اما اجازه بدید که تا آخر امتحان بشینه و بنویسه. یادم افتاد توی ایران معلمه تا میدید یکی تقلب کرده با پس گردنی همچین میزدش و میکشیدش بیرون و با خفت و خواری از جلسه امتحان پرتش میکرد بیرون.

نظرات 10 + ارسال نظر
مهدیه سه‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:28 ق.ظ

چه قانون مسخره در مورد تقلب دارند ... اگه اینطوره دگه چه نیازی به امتحان گرفتن هس؟!!!

اتفاقا خیلی هم خوبه. به عنوان یک انسان امنیت داری که بهت توهین نمیشه. در عین حال استاد هم میدونه کی تقلب کرده و چطوری نمره اشو کم کنه.

علی سه‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:33 ق.ظ

چرا نذاشتی تقلب کنن بنده خداها؟!
یادت رفته توی ایران چقدر استرس پیدا میکردی که فقط جواب یه سوالو از بغل دستیت ببینی؟!
7 8 سال پیش سر امتحان نهایی سوم دبیرستان مراقب یکی رو کشید بیرون چنان با لگد و پس گردنی زد من گفتم دیگه کلا از امتحانات محرومه!
بعد برگشت گفت بشین بقیه ی ورقه تو بنویس
take it easy man!
بذا تقلب کنن!
شاید بین متقلب ها دختر مورد علاقه تو پیدا کردی

من هیچوقت تقلب نکردم فقط یکبار رسوندم

امیر چهارشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:22 ب.ظ

پاراگراف آخریتون فوق العاده باحال بود.

مرسی

begs یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:57 ق.ظ

سمت چپ عکس یکی دستشو کرده بالا مثل بچه ی ادم فکر کنم تا تو بری رو سرش امتحان تموم شده باشه (چون الان تو توی فکر دختر امریکایی پیدا کردنی و اصلا حس نداری بری تا اونجا)درسته؟

عکس ها تزیینیه.

صادق دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:25 ب.ظ

سلام
خیلی جالبه که در هر حال حفظ شاُن و شخصیت دانشجوها براشون مهمه.

امیر شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:04 ب.ظ

با این که خیلی زیاد از وبلاگت چیزی نفهمیدم ولی قانون باحالیه

مریم سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:56 ق.ظ

سلام، من امروز تازه از طریق گوگل به وبلاگ شما راهنمایی شدم و از این بابت خیلی خوشحالم، چندتا از پستهاتون رو به طور مختصر خوندم، من الان ترم دوم ارشد مهندسی صنایع هستم و میخوام برای دکترا در دانشگاههای امریکا اپلای کنم، اما راستش خیلی سردر گمم، نمیدونم از کجا باید شروع کنم، میدونم که باید امتحان GRE و تافل (البته من میخوام آیلتس) رو بدم اما نمیدونم چه نمره ای قابل قبول هست! آیا مقاله آی اس آی هم باید داشته باشم، یا فقط پایان نامه کافیه؟!
و اینکه چه طور باید استادی رو پیدا کنم؟!
در کل بگم که اطلاعات کافی ندارم، مطالب اینترنت هم خیلی پراکنده هست.
ضمن اینکه برای شما آرزوی موفقیت روزافزون دارم، امیدوارم بنده را از راهنمایی های ارزنده تان بی نصیب نگذارید.
باتشکر و احترام

سلام
کاری که میکنید اینه که این بلاگ رو از اول تا آخر میخونید بعد اگر جواب سئولاتتونو نگرفتین میپرسین
موفق باشید

teacher چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 12:19 ق.ظ

ما ی معلم داشتیم که با کتاب می کوبید تو کله مون! بی فرهنگ!

عجب

حدیث چهارشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 04:21 ب.ظ

من همیشه درسمو میخونم و نمره هام بالاس هیچ درسی هم نیست که توش ضعیف باشم ولی امروز چون مراقب جلسه امتحان یکی از معلم هامون بود و میدونست من همه رو درست نوشتم میومد از رو برگه من جواب رو نگاه میکرد میرفت به جلویی من میگفت

چه مراقبی! حواسش به همه چیز بوده

Hana پنج‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 04:01 ب.ظ

در حال حاضر قوانین تقلب دانشگاه ها همین شده...منکه امسال اولین تجربه مراقب امتحانات بودنو میخوام داشته باشم بهمون اموزش دادن اجازه نداریم بکسی بگیم تقلب کرده یا برگشو بگیریم

به نظرم قانون خوبیه. اگر اشتباه نکنم به ما هم توی دانشگاه همینو گفته بودن ولی بدون اینکه بگیم تقلب کرده اجازه داشتیم تذکر بدیم که مراقب باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد