زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

کتاب فقه برای غرب نشینان

امروز میخوام یه کتاب معرفی کنم که خیلی مفید هست. مخصوصا برای اونهایی که مثل من میخوان برای ادامه تحصیل به خارج برن. کتاب الفقه للمتغربین (فقه برای غرب نشینان) که فارسی هم هست. این کتاب اطلاعات خوبی در مورد مسائل روزمره ای داره که توی زندگی در کشورهای خارجی بهش بر میخوریم. دیروز این کتاب رو کامل خوندم. هر روز دارم فکر میکنم اگر بخوام برم خارج اونم دکترا که چند سال طول می کشه چطوری میتونم دین و ایمانم رو نگه دارم. یه سری مسائل این کتاب رو خوندم به ظاهر سخت نیست اما در باطن خیلی به نظرم سخت میاد.
اصل کتاب مربوط به فتواهای آقای سیستانی هست که با فرمت وب هم میتونید پیدا کنید. من خودم به pdf تبدیلش کردم. شاید لازم باشه از مرجع تقلید خودتون بعضی مسائل رو بپرسید. البته من خودم از شخص خاصی تقلید نمیکنم, نظر همه رو میگیرم هر کدوم عقلانی تر بود عمل میکنم.


دانلود فایل pdf

دانلود فایل از سایت آیت الله سیستانی

متن کتاب از طریق سایت: 

http://www.sistani.org/local.php?modules=nav&nid=2&bid=19




نظرات 4 + ارسال نظر
test چهارشنبه 1 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:34 ب.ظ

والا تا اونجایی که من شنیدم میگن یا باید مجتهد باشی یا مقلد یا محتاط
حالا نشنیدم که میشه بین مراجع نظرات رو جمع کرد و .... ولی شنیدم که میگن باید اونی که از همه بهتره یا به اصطلاح اعلم هست رو انتخاب کنی و اگر معلوم شد که یکی بهتر از مرجع فعلی وجود داره باید مرجع رو عوض کنی
در این باره تحقیق کردید یا نظر خودتونه ؟

خب اینکه میگن باید حرف حقی باشه که بشه قبول کرد. چه برهانی میشه برای این "میگن" داشت؟

test جمعه 3 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:02 ب.ظ

منظور جمیع مراجع و پژوهشگران دینی
البته یه مسلمان سیاه پوست شیعه میگفت اکثرا شیعه ها - تو کشور های مختلف نه ایران - از آیت الله سیستانی تبعیت میکنن و اونهایی که با ایران آشنایی دارند از آیت الله وحید خراسانی

من نگفتم کی و اصلا هم برام مهم نیست. گفتم چه برهانی؟

کژال یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:45 ق.ظ

چه تقلیدی ...چه مرجع تقلیدی بابا
بنظر من انسان هرگز نباید تقلید کنه
من که اعتقاد ندارم
فقط باید دید و شنید و با عقلمون سبک و سنگین کنیم ولی وجدانی و درست
من نظر میدم ولی خوب ممکنه هیچ وقت تائید نشه ایرادی نداره
چون من آدمی هستم که نمیتونم حرفمو نزنم
من این بلاگ رو میخونم تا به بلاگ جدیدت برسم

امیر ترابی شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1401 ساعت 02:47 ب.ظ

در جواب دوستی که گفته بود چه مرجعی چه تقلیدی ...
دوست عزیز شما میری دکتر میگه ( با عرض پوزَش) این آمپول گاوی رو باید بزنی عقل من میگه حاضرم درد بکشم این آمپول رو نزنم یا میری مکانیکی میگه این قطعه رو تعمیر یا تعویض کن می گی عقلم میگه پول واسه تعمیر ندم؟
همونطور که به دکتر واسه 8 سال درس دانشگاهی اعتماد می کنی و به مکانیک که ممکنه فاقد تحصیلات باشه همونطوری هم بایستی مرجعی که ده ها سال زحمت کشیده رو قبول کنی و بدونی قرار نیست عقل من همه چی رو بفهمه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد