زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

اسپیکینگ تافل خیلی سخته

صحبت کردناین دو سه روز همش دارم اسپیکینگ تمرین میکنم اما خب پیشرفت خاصی حاصل نشده. نمیدونم چرا اینقدر سخته. بعضی موضوع هاشو حتی فارسی هم نمیتونم بگم.

الان ریدینگ نزدیک 21 هستم. لیسن نزدیک 24 هستم. اسپیکینگ شاید 17-18 و رایتینگ هم احتمالا حدود 20 باشم. شانس بیارم میتونم نمره 80 رو بگیرم. اما مشکل اینه که اکثر دانشگاه ها مینیممشون 80 هست و معمولا کسانی که شرکت میکنند 90 به بالا خیلی ها هم 100 به بالا هستند. باید ببینم خدا چی میخواد.

امروز دانشگاه های تافلم رو انتخاب کردم.

UCF ارلاندو - فلوریدا

EPFL لوزان سوییس

UCI ارواین - کالیفرنیا

UT Austin - آستین  -تگزاس

توی لیست دانشگاه هام USC و UCSD هم هست. اما چون USC بدون نمره تافل هم قبول میکنه نیازی نداره براش فعلا ریپورت بدم. UCSD هم آفیشیال نمیخواد. برای همین برای اونم اقدام نکردم فعلا. دانشگاه هایی هم که نمره بالاتر از 80 میخواستن اصلا ریپورت ندادم. تا اگر نمره ام نرسید به اونا دیگه اقدام هم نکنم.

با وجود این همه تمرین اما باز هنوز نتونستم یه تست تافل رو کامل حل کنم. اونم از نظر اسپیکینگ میگم. آخه 45 ثانیه آدم نمیدونه چطوری بگه. یه بار خوب میگم یه بار بد. توی 1 دقیقه هم که برای تست های 3-6 هست باز خیلی وقت کم میارم. تمرینم اصلا کافی نیست. حتی 1 بار هم نتونستم صدامو ضبط کنم. تا حالا فقط میگفتم. اونقدری که خودم راضی باشم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد