زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

درس دانشگاهی لیدی گاگا!

لیدی گاگا مجله تایم لیدی گاگا را در فهرست ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار جهان ذکر کرده است

دانشگاه کارولینای جنوبی در آمریکا، به تازگی واحد درسی جدیدی را ارائه کرده که به بررسی ابعاد شخصیتی، شغلی و اجتماعی لیدی گاگا، خواننده مشهور این کشور می پردازد.

"لیدی گاگا و جامعه شناسی شهرت" نام این واحد درسی جدید است که به پیشنهاد پروفسور "متیو دفلم" بنیانگذاری شده است.

برای این واحد درسی وبلاگ ویژه ای هم طراحی شده و قرار است که نخستین دوره تدریس آن در ترم تحصیلی بهار ۲۰۱۱ آغاز شود.

پروفسور دفلم، که متولد بلژیک است، تا کنون در زمینه های مقابله با تروریسم، پلیس بین الملل و کنترل جرایم اینترنتی پژوهش هایی انجام داده است و می گوید از طرفداران جدی لیدی گاگا است.

'ابعاد اجتماعی لیدی گاگا'

پروفسور دفلم در گفت و گو با روزنامه دانشجویی "دیلی گیمکاک"، گفت: "ما می خواهیم به لیدی گاگا به عنوان یک پدیده اجتماعی نگاه کنیم. موضوع یک نوع موسیقی یا یک شخص نیست. داشتن ۱۰ میلیون طرفدار بر روی شبکه فیس بوک و شش میلیون نفر تعقیب کننده در تویتر، یعنی اینکه این یک پدیده اجتماعی است."

این واحد درسی بر آن است که ویژگی های جامعه شناختی لیدی گاگا را از زوایای موسیقی، طراحی لباس، نما آهنگ ها و جنبه های هنری فعالیت او بررسی کند.

لیدی گاگا متولد ۲۸ مارس ۱۹۸۶ در آمریکاست.

او در سال ۲۰۰۳ کار خود را با اجرای موسیقی راک در بخش های جنوبی نیویورک آغاز کرد و در اوت ۲۰۰۸ نخستین آلبومش، شهرت (Fame) را به بازار داد که به سرعت به پرفروش ترین آلبوم در بریتانیا، کانادا، آلمان و چند کشور دیگر تبدیل شد.

مجله تایم لیدی گاگا را در فهرست ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار جهان ذکر کرده است.


-------------------------------

این دیگه از اون چیزای مسخره امریکایی هست. البته بررسی جامعه خیلی خوبه اما نتیجه این درس چیه؟ واقعا چرا انحطاط جامعه امریکایی تا به این حد رسیده که یه خواننده ای که حجب و حیایی نداره و جز چرت و پرت خوندن چیز دیگه ای نداره رو باید بذارن توی درس های دانشگاهیشون؟
تیلور (مال من)امروز ویدئو آهنگ mine تیلور رو دانلود کردم. واقعا قشنگ بود. هر چند که این آلبوم جدیدش فرسنگ ها با آلبوم قبلی فاصله داره (به نظرم عقب تره) اما به هر حال از این آهنگ خوشم آمد. کلا توی جامعه ای که فساد اخلاقی اینطور فراگیر شده کسانی مثل تیلور رو فقط میشه نعمت دونست! توی این آهنگ مثلا عاشق یکی میشه و باهاش ازدواج میکنه و وقتی دعواشون میشه یاد دعوای پدر و مادرش میفته و بعد با هم آشتی می کنن و زندگیشونو ادامه میدن و بچه دار میشن. ویدئو آهنگ پر است از صحنه هایی که افراد رو به داشتن خانواده تشویق میکنه. لذت های زندگی خانوادگی به طرز زیبایی تصویر شده و البته مضمون خود شعر هم همینطور هست. اینکه یه نفر توی امریکا با اون وضعیت اخلاقی جامعه اینطوری عمل میکنه برای من جای تعجب داره. بعضی وقتا به خودم میگم شاید اتفاقی باشه اما باز یه دلیل دیگه ای پیدا میکنم!
به این جناب پروفسور که رفته درس لیدی گاگا گذاشته به بهونه اینکه 10 میلیون طرفدار فیس بوکی داره باید گفت که تیلور با سن کمتر و فعالیت کمتر جزو همون لیست بوده و  همین تعداد طرفدار رو روی فیس بوک داره و تاثیر بیشتری بر روی جامعه گذاشته! شاید بد نبود اون درس رو حذف کنید و یه درس برای تیلور بذارید که ببینید چطور یه نفر توی همچنین جامعه ای بر خلاف اکثر هنرمندان عمل میکنه و موفق هست. راهنمایی میکنم: انسان فطرتا دنبال خوبی هست. امیدوارم که تیلور بتونه به این روند خلاف جهت حرکت کردن کسانی مثل گاگا و بریتنی ادامه بده.

نظرات 2 + ارسال نظر
Merisa پنج‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 07:30 ب.ظ

Vaqan moteasefam ke bedoone shenakht az kasi intori darbarash harf mizani!masalan alan kheyli roshan fekrio mifahmi?vaqan barat motasefam

ال چهارشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1400 ساعت 06:14 ق.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد