زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

ویزای 476 استرالیا برای دانشجویان مهندسی دانشگاه تهرانو امیرکبیر

یکی از ویزاهای استرالیا که بچه های مهندسی دانشگاه های تهران و امیرکبیر (فعلا فقط همین 2 تا دانشگاه) میتونن بگیرن ویزای 476 هست که نیاز به مدارک خاصی نداره. این ویزا برای فراهم کردن امکان بازدید و زندگی موقت (چه تحصیلی و چه کاری) را در استرالیا هست. به صورت موقت صادر میشه و 18 ماهه هست و میشه باهاش هم کار کرد و هم تحصیل. نسبتا هم جدیده (از سال 2007 به این طرف). شرایطش هم در سایتش آمده است.
http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/476/

فقط 2 سال نباید از تاریخ فارغ التحصیلی گذشته باشه و مدرک آیلتس هم میخوان. بقیه مدارک مانند گواهی فارغ التحصیلی و سلامت و... رو اکثرا همه بچه ها میتونن تهیه کنن. یه راه هم قبل از اپلای اینه که با این ویزا برید استرالیا و دانشگاه ها رو از نزدیک ببینید و اگر خواستید همونجا اپلای کنید و یا اینکه یه مدت کار کنید و پول جمع کنید و با اون ادامه تحصیل بدید. زندگی در کشور استرالیا رو هم تجربه میتونید کنید و اگر خوشتون آمد میتونید همزمان درخواست اقامت دائمتون رو هم بدید. زمانی رو هم که با این ویزا توی خاک استرالیا باشید جزو چهار سال زمان پاسپورت حساب میکنن. از اون بهتر اینکه اگر اونجا کار هم پیدا کنید به راحتی میتونید دوباره هم تمدیدش کنید و تا اون موقع اقامت دائم رو هم پیگیری کنید. اینم یه جور راه مهاجرته که میتونه برای تحصیل هم استفاده بشه. حدود 250 دلار هزینه اپلایش هست و حدود 200 دلار هم لادج میگیرن. کلا ارزونه.

فقط اونایی که مثل من مشکل نظام وظیفه داشته باشن باز گیر دارند که از کشور خارج بشن. اونو دیگه نمیدونم چطوری بشه شاید اگر یه پذیرش از استرالیا بگیرید و وثیقه بذارید بشه خارج شد اما خب با این ویزا یه جورایی ریسک هست که بخواهید درستون رو ادامه بدید چونکه امکان داره که نتونید به موقع تبدیلش کنید به ویزای دانشجویی.

نظرات 14 + ارسال نظر
علمی پنج‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:31 ب.ظ

سلام
از اطلاعات خوبی که گذاشتید ممنونم ولی یه سوال برام وجود داره
آیا همراه این ویزا، میشه همسر یا فرزند یا والدین رو با خودم ببرم؟
ممنون
موفق باشید

همواره نه. فقط تا 2 سال بعد از فارغ التحصیلی میشه اقدام کرد. شرایطش رو از سایت نگاه کنید. آنلاینم میتونید اپلای کنید.

http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/476/

بله همسر و فرزندان رو هم میشه برد. پدر و مادر رو هم شاید بشه نمیدونم. راستش تا حالا پیش نیومده از دوستام کسی بخواد با پدر و مادرش بره اما با همسرش بله.

موفق باشید

علی اصغر پنج‌شنبه 15 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:51 ب.ظ

سلام دوست عزیز،
خیلی خوب و مفصل در مورد این ویزا و ابعادش توضیح داده بودین؛ ممنون.
من صفحه‌ی مرتبط در خود سایت مهاجرت استرالیا رو هم کامل خوندم. ولی یک مورد برام روشن نشده. شما می‌دونین که از وقتی که ویزا میاد چقدر مهلت دارم تا وارد استرالیا بشم؟ یعنی میشه من کل کارهای اپلای ویزا رو از ایران انجام بدم و بعد از اینکه ویزا اومد چند ماه بعدش برم استرالیا؟

سلام
خواهش میکنم. چیزی که من شنیدم اینه که شما از روزی که ویزا رو میگیرید تا تاریخی که توش مشخص شده (اگر اشتباه نکنم 3 ماه بعد از تاریخ صدور ویزا) اجازه دارید که وارد خاک استرالیا بشید. اگر از این تاریخ بگذره دیگه نمیتونید. اما وقتی وارد شدید تا 18 ماه وقت دارید که اونجا باشید.

صالح شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:28 ب.ظ

سلام.ممنون از راهنمایی شما. چند سوال داشتم:
اگه اطلاعات بیشتر راجع به این قضیه بخوایم آیا جایی هست که تلفنی سوالامون رو بپرسیم؟؟
من فوق لیسانس از تربیت مدرس دارم ، همه ی شرایط دیگه رو هم دارم. فقط این دانشگاه مسئله است؟؟ حالا چرا تهران و امیر کبیر فقط. راه حلی چیزی واسه من نیست؟؟!!

اطلاعات بیشتر توی سایتش هست که لینک گذاشتم. تلفنی نمیدونم جایی باشه یا نه, چه فرقی میکنه؟
متاسفانه باید بگم همین 2 تا دانشگاه فقط مورد قبوله. اگر راهی باشه من نمیدونم.

یه علی دیگه جمعه 13 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:31 ق.ظ

خب تا اینجا که من متوجه شدم هوش مصنوعی دانشگاه تهران خوندی.

بهاره دوشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:29 ب.ظ

سلام
ممنون از اطلاعات خوبتون
می خواستم بدونم من که علوم کامپیوتر دانشگاه امیر کبیر خوندم و تازه هم فارغ التحصیل شدم،می تونم برای این ویزا اقدام کنم؟
آخه علوم کامپیوتر ،علوم پایه محسوب می شه و مهندسی نیست

من قبلا (دو سال پیش)از سفارت پرسیده بودم میشد. بازم بپرسید

بهروز جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:01 ب.ظ

سلام، خیلی توضیحات خوبی بود. من همین الان این ویزا رو دارم. ولی دیگر چیز زیادی از اعتبار آن باقی نمانده . ممنون می شم اگر بتوانید درباره چگونگی تمدید این ویزا در صورت پیدا کردن کار اگر می دانید من را راهنمایی کنید.

سلام
تا جایی که میدونم تمدید نداره. شما اگر بتونید کار پیدا کنید و امتیاز مهاجرت رو بیارید میتونید همونجا اقدام کنید برای ویزای اقامتی 885 (الان اسمش عوض شده)

صادقیان شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 06:21 ب.ظ

سلام
ممنون از اطلاعاتی که در اختیار قرار دادید.
می خواستم بپرسم آیا اطلاع دارید که رشته معماری هم جز رشته های قابل قبول هست در این مورد یا خیر (در فهرست رشته های دانشگاه تهران مهندسی معماری قید شده). من سایت مهاجرت رو خوندم ولی معماری در لیست رشته ها نبود اما نوشته شده بود که لیست، محدود به رشته های نامبرده در سایت نیست.
ممنون می شم اگه راهنمایی کنید

سلام
راستش نمیدونم اما این مسائل یه مقداری هم پیگیری لازم داره بهتره از خود سفارت بپرسید. اگر رشته اتون Architectural Engineering باشه ممکنه قبول کنن.
موفق باشید

زهرا دوشنبه 18 دی‌ماه سال 1391 ساعت 04:42 ب.ظ

سلام من فقط ارشدمو امیرکبیر خوندم. میتونم استفاده کنم؟

اگر رشته اتون مهندسی باشه و کمتر از دو سال از فارغ التحصیلی تون گذشته باشه و آیلتس باند 6 داشته باشید بله میتونید اقدام کنید.

ناشناس جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:39 ب.ظ

فعلا این ویزا تنها راه مهاجرت منه؛مرسی

دوست عزیزی که تنها راه مهاجرت همینه. از همین الان زبانتو خوب کن و روی اینترویو شرکت ها کار کن که رسیدی اونجا تازه نخوای یاد بگیری چطوری رزومه بنویسی و اینترویو بگیری.
موفق باشی

sam چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:18 ب.ظ

سلام،

ممنون از اطلاعاتتون. من چهار ماه دیگه ۲ سال از فارغ التحصیلیم می‌گذره. می‌خواستم بپرسم گرفتن ویزا چقد طول می‌کشه؟ چون فک کنم موقع گرفتنش نباید بیش از ۲ سال از فارغالتحصیلی گذشته باشه.

یه سوال دیگه هم دارم. من امتحان تافل دادم. تافل قبول می‌کنن؟ می‌دونین چه نمره‌ای

سلام
پروسه ویزا بین 3 تا 7-8 ماه طول میکشه. تا جایی که من میدونم موقع فایل کردن نباید از 2 سال بیشتر گذشته باشه و نه موقع گرفتن. در نتیجه وقت دارید که زودتر فایل کنید.
تا جایی که پرسیدم تافل قبول ندارن مگر اینکه قانونش عوض شده باشه که من خبر نداشته باشم.

امین دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:16 ب.ظ

با سلام
میخواستم ببینم اینقانون شامل فارغ تحصیلان مجازی
(اینترنتی") دانشگاه امیرکبیر هم میشه ؟کارشناسی ارشد دانشگاه
مرسی اگه جوابگو باشین

سلام
نمیدونم.

امین سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:42 ب.ظ

با سلام

من الان 33 سال دارم ایا محدودیت سنی داره؟

فکر نکنم ربطی به سن داشته باشه. ربط به تاریخ فارغ التحصیلی داره. نباید از دو سال بیشتر گذشته باشه.

امین سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:09 ب.ظ

ولی تو اون لینک که شما دادین من رجوع کردم سن زیر 31 سال زده؟

یادم نمیاد اون موقع شرایط سنی داشت. اما در کل قانونا ثابت نمیمونن. اگر نوشته زیر 31 سال حتما فقط زیر 31 ساله. موفق باشید

عادل شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 07:15 ب.ظ

من مهندسی کامپیوتر دارم از امیرکبیر، میخاستم بدونم میشه با این ویزا رفت؟ آخه اسم مهندسی کامپیوتر نبود توی لیستش :(

سلام. نمیدونم شاید حذف شده از سفارت بپرسین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد