زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

خرج تحصیل فوق لیسانس داداشم در ایتالیا

یکی از دوستان در نظرات سئوال گذاشته بود که خرج تحصیل توی ایتالیا چقدر میشه. من برای داداش خودم که میخواد فوق لیسانس بخونه رو میدونم که این زیر مینویسم.


با محاسبه ما برای تحصیل توی ایتالیا خود دانشگاه که سالی 3300 یورو میگیره. 2 سال میشه 6600 یورو
ارزونترین خوابگاهشون 200 یورو توی ماه هست.
خرج خورد و خوراک هم چیزی در حدود 150-200 یورو میشه.
اگر رفت و آمد و ... رو اضافه کنیم ماهی 50 یورو هم اونا میشه.
یه سری هم خرج های اضافی و پیش بینی نشده همیشه هست (مثل بیماری یا خرید یه کتابی که گیر نمیاد) اونم ماهی 100 یورو

جمع برای 2 سال

دانشگاه 6600
بیمه 200
خوابگاه 4800
غذا 4800
رفت و آمد 1200
پیش بینی نشده  2400
--------
20000 یورو
البته چیزی که نوشتم میشه گفت مینیممه. خرج پوشاک و حذف کردم فکر کردم از اینجا بگیره و خرج کتاب و ... رو هم حذف کردم گفتم Ebook گیر بیاره. خوابگاه رو هم خیلی مینیم زدم (خرج اصلی همین خونه هست)

یورو الان تقریبا 1700 هست که میشه 35 میلیون برای 2 سال. 2 بار هم بخواد برگرده ایران 2 میلیون پول هواپیما هم به این اضافه میشه.


شاید بشه گفت هزینه زیادی هست مخصوصا برای ما که پولدار هم نیستیم اما خب اینجا هم بخواد درس بخونه و مستقل زندگی کنه خرجش از این کمتر نمیشه. 10 میلیون که فقط خرج دانشگاه سراسری هست. مستقل هم بخواد بشه ماهی 350 تومن پول اجاره و همون 300 پول خورد و خوراک و... اش میشه.


نظرات 4 + ارسال نظر
اقا حبیب پنج‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:41 ق.ظ

ممنون
به نظر شما کم هزینه تر از ایتالیا هم تو اروپا هست؟

ببینید خیلی بستگی داره به جایی که میخواهید برید. متاسفانه این روزا توی اکثر اروپا دانشگاه ها پولی شده اند اما اونایی که پولی نیستن محتملا ارزونتر از ایتالیا هستن. دقت کنید که پول دانشگاه سالی 3300 یورو کم نیست و دانشگاهی که این پولو نخواد خب خیلی صرفه جویی میشه/

مثلا نروژ و فنلاند هنوز دانشگاه ها رایگان هستند اما کشورهای سردی هستن و کلا خود کشورها گرون هستند اما ممکنه هزینه سر جمعش کمتر از ایتالیا بشه.
آلمان هم هنوز دانشگاه های خوبی به رایگان داره ولی اکثرا آلمانی میخوان. اما در مورد اینکه سفارتش زبان آلمانی رو به عنوان پیش نیاز میخواد یا نه اطلاعی ندارم.
اتریش هم هنوز دانشگاه رایگان زیاد داره ولی خب اکثر رشته ها زبان آلمانی میخوان. اگر بتونید رشته انگلیسی توی دانشگاه وین پیدا کنید خیلی عالیه.
سوییس هم بعضی دانشگاه ها مثل Lugano خوب و ارزون هستن اما خب رشته های انگلیسی زیادی ندارن.
توی بلژیک و مجارستان و جمهوری چک هم دانشگاههایی گیر میان که هنوز خرج تحصیلشون کمتر از ایتالیا باشه.
-----
برای دکترا هم که کلا همه جا رایگان هست و تازه یه پول درست و حسابی هم میدن.

اقا حبیب پنج‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:09 ب.ظ

اقا ممنون.فقط یه سوالی.چرا انقدر رجکت؟معدلتون پایین هست؟اخه من میشناسم کسیو با معدل 16 هم فاند گرفته.شایدم شما دانشگاههای بسیار درجه1 رو اپلای میکنید.شاید اگه سطحشون کمتر باشه راحت تر فاند بدن.

من همش برای امریکا اپلای کردم.
خیر. یه چیزی داریم به اسم سبد اپلای. شما توی سبد اپلایتون از دانشگاه های عالی دارید تا دانشگاه های متوسط و یه خورده بد.
اما چرا من ریجکت میشم رو توضیح دادم. چون GRE ام خیلی پایین بود. یه پست جدید امروز میذارم بخونید بد نیست.

----------------
ممنون میشم نظرتونو توی پست های مربوط بذارید چون بلاگ اسکای به من اجازه نمیده نظرات رو جا به جا کنم.

اقا حبیب یکشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 05:08 ب.ظ

سلام یه سوال.حتی اگه بهمون فاند ندن واسه دکترا باز هم ازمون شهریه نمیگیرن؟یعنی میشه به عنوان مثال کسی تو یه دانشگاه تو سوئد واسه دکترا اقدام کنه هزینه دانشگاهو نده فقط هزینه خورد و خوراک رو بده؟

حبیب جان ببخشید دیر شد.
یه کم سرم شلوغه این روزا

دکترا توی اروپا بدون فاند من اصلا ندیدم. توی اروپا دکترا شغل حساب میشه و شما حقوق میگیرید, مالیات هم میدید! از اون بهتر اینکه چون شغل حساب میشه بعضی کشورها اجازه اقامت بعد از تحصیل هم میشه با یه شرایط گرفت ( که بنده چندان در جریان نیستم) از اون بهتر اینکه درآمد بسیار بالایی هم کسب میکنید. مثلا یکی از دوستای من توی سوییس چیزی نزدیک ماهی 2500 یورو (بله یورو) میگیره و نامردی نمیکنه و پولاشو جمع میکنه و هر چند ماهی یه بار میره امریکا رو میگرده و بر میگرده.
شما اگر توی فکر دکترا توی سوئد هستی, تا اونجایی که میدونم پول که نمیخواد بدی هیچی, پول زندگیتو که میدن هیچی, میتونی یه پولی هم پس انداز کنی و بری دور اروپا رو هم بگردی.

X20 شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 03:10 ب.ظ http://910.blogfa.Com

عشقم قبلش یه بقل به بده
تیلور چی شد؟
خدایی یورو ۱۰۰۰ تومن بوده
من خودم میخواستم برم المان کانال @immigration_germany
درست کردم
اما حالا میخوام برای امریکا اپلای کنم
کانال تلگرام که مرحله به مرحله توضیح داده باشه مثلا چطور وقت سفارت رزرو کنم... چطور اپلای کنم نمیشناسی

تیلور هیچی! به سلامتی. راستش نه. زمان ما تلگرام نبود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد