زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

وقته آماده سازی مدارک شده

ببخشید این مدت که درگیرم و شاید کمتر برسم آپدیت کنم اما سعی میکنم که پست های مهم رو به موقع بذارم. 


اگر قصد دارید که برای Fall 2012 امریکا اپلای کنید از الان نیاز هست که مدارک لازم رو آماده کنید. 

مدارک مهمی که لازم دارید از الان به فکر آماده کردنشون باشید:


ریزنمرات و دانشنامه

مهمترین مدارکی که لازم دارید الان ریزنمرات هست. بعضی ها دانشجوی شهرستان بودن و الان که تابستونه بهترین زمان برای اونه که برید ریزنمرات و اصل دانشنامه اتونو بگیرید.


تافل و GRE

در مورد ترجمه یه سری نکات مهم پارسال نوشته بودم که پیدا کنید و بخونید. مدارک دیگه مدرک زبان هست و مدرک GRE که ان شا الله توی آبان امتحان میدید و خودش آماده میشه.


SoP

SoP رو هم از الان شروع کنید بنویسید چون حداقل 3 هفته زمان لازمه تا چیزی که میخواهید بشه. بعدشم هر چی بیشتر طول بکشه بهتر میشه. فکر کنم پارسال یه توضیحاتی نوشته بودم. 


Resume و CV

رزومه هم از الان شروع کنید چند تا template بگیرید. ببینید چه چیزایی باید بنویسید. اینو هم از الان بنویسید تا 3-4 ماه دیگه که بخواهید اپلای کنید توپ میشه. (برای استادا هم توی شهریور لازم دارید.)


البته خوشبختانه من همه مدارکم رو دارم! چون پارسال اپلای کرده بودم.

نظرات 4 + ارسال نظر
مهتاب یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:01 ب.ظ

وودی عزیز قول میدم این آخرین باری باشه که وقتتون رو میگیرم.

سه تا سؤال دارم:

1. شهریور که باید برای استاد رزومه رو بفرستم، اگه بخش زبان (نمره تافل) رو نداشته باشم که بنویسم تأثیر منفی نمی ذاره؟

2. من فارغ التحصیل شدم اما مدرکم آزاد نیست. با این شرایط دانشگاه ریز نمرات "قابل ترجمه" در اختیارم می گذاره؟!

3. تو سایت دانشگاه هدفم آخرین مدرک تحصیلی یکی از مدارک مورد نیاز هست. خوب پس باید آزادش کنم تا بتونم ترجمه کنم و بفرستم. ولی شما هزینه آزادسازی مدرک رو جزء هزینه های بعد از گرفتن پذیرش طبقه بندی کردین که اگه اینطور باشه خیلی بهتره. راهکار چیه؟میشه خواهش کنم راهنمایی کنید؟

ممنونم برای روحیه خیرخواهانتون.


1- مشکلی نیست.
2- قاعدتا نه. چون فارغ التحصیل شدید.
3- بله چون معمولا بچه ها سال آخر اپلای میکنن که فارغ نشدن هنوز. نامه گواهی کار ببرید که کار میکردید از هزینه مدرکتون کم میکنن و بعد مدرکتونو آزاد میکنید.
موفق باشید

مهتاب دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:39 ق.ظ

ممنون برای صرف زمان و راهنماییتون.

من فقط یه ماه که فارغ ااتحصیل شدم. چه اشتباه بزرگی کردم... خیلی بزرگ

زهرا دوشنبه 9 دی‌ماه سال 1392 ساعت 03:48 ق.ظ

سلام دکتر وودی
اول از همه که مرسی بابت وقتی که میذاری، بااینکه تعطیله اینجا، سر میزنی و جواب میدی به سوالها..یه دنیا ممنون

یه سوال : با توجه به جوابی که اینجا به بالایی دادین ..

برای اینکه آزاد سازی مدرک و هزینش بیفته واسه بعد ادمینیشن، باید بعد دفاع که نمره پایان نامه هم رد میشه، سریع واسه ریزنمره اقدام کرد؟؟
(تو فاصله 30-40 روز میدن؟؟ یونی ما اگه بعد دفاع تا 30-40 روز فارغ نشی جریمه میخوری یه2 -3میلیون!)
.
من لیسانسم آزاد بود، اونم باید مدرکش آزاد بشه؟!!!!..اگر نه، پس یعنی فقط برای یونی آزاد باید ریزنمره هارو گرفت ،همین؟
.
.
.یه سوال مهم درباره ریکام داشتم:
باید به تعداد جاهایی که میخوای اپلای کنی ریکام بگیری از یه استاد؟ یعنی اگه 10 تا باشه، استاد باید 10 تا بده؟و واسه 3 تا استاد 30 تا ریکام؟!!
.
.
اگر بخوای یه سال بعد از فارغ التحصیلی اقدام کنی تا زبان و اینا جوربشه، آیا میشه از الان ریکام گرفت از استادا و نگه داشت تا روز اپلای؟؟ منظورم اینه الان که هستم تو یونی برم بگیرم و سال بعد استفاده کنم، میشه؟
میترسم سال دیگه منو یادشون بره! الان میتونم دوندگی کنم هرچقد کشش بدن و اذیت کنن،میشه از حالا گرفت؟؟
.
.
و اینکه استاد مورد نظر اگر خودش از آمریکا و نگلیس دکتری گرفته باشه تاثیر داره؟..ما یه استادی تو گروهمون هست آمریکا خونده من فقط باهاش یه درس داشتم، رشته ما نیست ولی فک کنم آدم خوبی باشه و بده ریکام ..میخوام ببینم ریکام ایشون ارزشی داره بااینکه استاد تزم نبود؟؟
.
و اینکه اگر بخوام واسه یه رشته متفاوت از الان خودم اقدام کنم باید برم یه استادی پیدا کنم که مربوط به اون رشته باشه و ریکام بگیرم ازش؟؟؟ حتی اگر باهاش درس هم نداشته باشیم میشه؟؟


مرسی.

سلام
شما باید قبل از دفاعتون ریزنمره هاتون رو بگیرید. بعد از دفاع تا فارغ التحصیلی کامل هیچی بهتون نمیدن.

مدرک دانشگاه آزادتون باید همین الان آماده باشه بتونید برید بگیرید

معمولا دانشگاه ها ریکام هاشون آنلاین هست که استاد باید دونه دونه پر کنه. اگر کاغذی میخواهید بله.

معمولا بهتره همون موقعی که میخواهید اپلای کنید بگیرید چون روش تاریخ میزنن معمولا که کی نوشتن. اونم میگم الان خیلی جاها آنلاین شده و باید موقع اپلای بگیرید

از استاد تزتون که قطعا باید بگیرید چونکه اون شما رو میشناسه. اگر این استاده خیلی خوب شما رو نمیشناسه نمیتونه ریکام خوب هم بده. مثلا بگه یه کورس با من داشته و دانشجوی خوبی بوده خیلی تاثیر نداره تا اون استادی که دو سه سال باهاش کار کردید

ریکام رو باید از استادی بگیرید که شما رو بشناسه. ریکام ربطی به رشته نداره.

موفق باشید

زهرا دوشنبه 9 دی‌ماه سال 1392 ساعت 04:09 ب.ظ

مرسی
ولی قبل دفاع که هنوز نمره پایان نامه رو ندادن؟؟
بدون نمره پایان نامه برم بگیرم یعنی؟؟!

بله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد