زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

سایت testyourvocab.com

امروز یه سایت جالب پیدا کردم که برای تعیین دامنه لغت هست.

http://testyourvocab.com/


این سایت 2 مرحله از کاربران تعدادی لغت رو میپرسه که بلد هستن یا نه. بعد ازشون یه چند تا اطلاعات در مورد سالهایی که زبان خوندن و ... می پرسه و تعیین میکنه که دامنه لغت کاربر چقدر هست. من خودم امروز شرکت کردم دامنه لغتم رو زد 19,300 که به نظرم بد نیست. (البته لغت های صفحه اول که خیلی آسون هستن و لغت های صفحه دوم رو هم میتونم بگم همشو توی لغت های GRE که حفظ میکردم دیده بودم. برای همین فکر کنم عددی رو که زده خیلی هم درست نباشه برای من!)

از اون جالب تر اینه که آمارهایی هم از کسانی که شرکت کردن داره ارائه میده:

http://testyourvocab.com/blog.php


زبان انگلیسی خیلی لغت داره. تا اونجایی که یادم میاد توی یه سایتی نوشته بود که انگلیسی چیزی نزدیک به 550,000 لغت داره که آمار وحشتناکیه. اینو که دیده بودم یه کم نا امید شده بودم که هیچ وقت نتونم خیلی خوب صحبت کنم اما بعدا فهمیدم که اینطوریا هم نیست. این سایت نشون میده که خود Native هاش هم بین 20,000 تا 40,000 تا لغت بلد هستن. یه مقاله جالب هم در مورد دامنه لغت افراد هست توی این آدرس:

http://iteslj.org/Articles/Cervatiuc-VocabularyAcquisition.html


که میگه خارجی هایی که بین 20,000 تا 35,000 تا لغت بلد باشن میتونن مثل یه Native صحبت کنن. بنابراین نباید خیلی از دور از ذهن باشه که بعد از 2-3 سال تمرین لغت و زبان بتونیم عین یک Native با دیگران ارتباط برقرار کنیم. امیدوار کننده است.

نظرات 5 + ارسال نظر
مهدی شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:45 ق.ظ

سلام
خیلی عالی بود
من ۷۵۰۰
ولی از کجا تشخیص میده ؟؟؟؟؟؟؟
سوالاتش خیلی کمه!!!!!

از جامعه آماری بزرگی که داره. مثلا دیده کسانی که سطح زبانش در یه حد خاصی هست این لغت ها رو بلدن. وقتی شما تیک میزنید نگاه میکنه که در کدوم سطح میتونید باشه (البته نه به این راحتی!)
اما خب برای ما که میشینیم لغت GRE حفظ میکنیم یه کم آمار دستکاری میشه چون یه سری لغت های خفنی رو یاد میگیریم که بعضا مردم عادی بلد نیستن باعث میشه فکر کنه دیگه خیلی لغت بلدیم.

karim شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:44 ق.ظ

با تشکر
فکر کنم دو هزار تا سه هزار لغت درسته

چی دو سه هزار؟ دامنه لغت ما رو میگید؟
شما وقتی در سطح متوسط و رو به بالا هستید احتمالا بین 6000 تا 9000 تا لغت بلد هستید. دو سه هزار تا که چیزی نیست من از فروردین تا حالا حداقل 2000 تا حفظ کردم.

هستی شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:08 ب.ظ

خیلی ممنون از لینک های جالبی که قرار دادید.
برای من که خیلی کم شد. ولی یه خوبی که داره اینکه انگیزم رو زیاد کرد تا بیشتر تلاش کنم و بعد چند ماه برم دوباره یه تستی بدم.

راستی دیدید که توی کشورهای شرکت کننده ایران آخر بود ؟ چرا وقتی که از راهنمایی دبیرستان به ما زبان یاد میدند ولی کیفیت اینقدر پایینه ؟!
خیلی کشور تنبلی داریم !

خواهش.

راستش نمیدونم چرا ایران اینقدر پایینه اما چیزی که مسلمه اینه که خیلی از ماها همون در حد زبان راهنمایی و دبیرستان زبان خوندیم و هیچوقت سعی نکردیم که خودمون رو تقویت کنیم.

شاهین دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:31 ب.ظ http://gull.blogfa.com

سلام
خیلی سایت مفیدی بود. امیدوارم خیلی ارتقا پیدا کنم.

سلام
قرار نبود ارتقا پیدا کنی, قرار بود که ببینی در چه سطحی هستی. امیدوارم که اسپم نباشی.

سلام یکشنبه 11 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:23 ق.ظ

سلام..آقا چطور خودت 19 هزار تا لغت بلدی...مردونگی کن بگو مام بریم همون کارو کنیم دگ

آقا من همین برنامه ای که برای GRE نوشته بودم که روزی 50 تا لغت حفظ میکردم رو انجام دادم. حالا معلوم نیست که تخمین این سایت هم دقیق باشه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد