زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

ما داریم هر روز خنگ تر میشیم

امروز یه مقاله خوندم از یه استاد دانشگاه متوسط ضریب هوشی ایرانی ها رسیده به 84 و این رتبه 97 بین 185 کشور هست و همونطوری که میشه حدس زد اون کشورهای پایینی اکثرا کشورهای آفریقایی یا اونایی هستن که توی نقشه باید ذره بین بذاریم که ببینیم.


پیشنهاد میکنم اگر فرصت دارید یه نگاهی به این مقاله بندازید:

http://anooshsaba.blog.com/2011/08/20/%D8%B6%D8%B1%DB%8C%D8%A8-%D9%87%D9%88%D8%B4%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/


امریکا 98 هست و هنگ کنگ رتبه 1 با ضریب هوشی 107. حالا نمیگم نتایج این تحقیق حتما صحیحه اما چیزی که هست معلومه که ما کمتر از گذشته باهوشیم. به عبارت دیگر خنگ تر شده ایم. گواه منم این شعر فردوسیه که میگه:

به یزدان که گر ما خرد داشتیم            کجا این سرانجام بد داشتیم


این یعنی ما خرد (به قول جدیدیا IQ) نداریم. به قول مدیری داریم به IQ مرغ نزدیک میشیم. خب بهتره تا این اتفاق نیفته از این کشور بذارم برم. دلم نمیخواد IQ بچه ام با واحد مرغ حساب بشه.

-----------------------

قسمت های جالب مقاله از نظر من:


  • دیوید لاندز و ساموئل‌هانتینگتون عوامل فرهنگی (سخت‌کوشی، نظم، آرمان‌های بزرگ، همگرایی اجتماعی، احترام به کار، ارزش قایل شدن برای تحصیلات) را مهم‌ترین عامل موفقیت و ثروت ملل می‌دانند.
  • ریچارد لین ریشه‌های ثروت و فقر ملل مختلف را در هوش و استعداد ذاتی آنان می‌داند و قایل به برتری ژنتیکی بعضی از اقوام و نژادها در مقایسه با سایرین است.
  • وقتی در یک جامعه شرایط به گونه‌ای باشد که نخبگان در گذر زمان آن را ترک می‌کنند، نه تنها خروج آنها مستقیماً جامعه را متاثر می‌کند، بلکه در دراز مدت، ذخیره ژنتیکی کشور را نیز فقیرتر می‌کند. این امر در مورد کشور اسکاتلند طی بیش از نیم قرن به دقت مطالعه شده است.
  • مهاجرت انتخابی نخبگان اثری مخرب بر توسعه ملل می‌گذارد.
  • ایران با ضریب هوشی متوسط 84 رتبه 97 را بین 185 کشور جهان دارا می‌باشد.
  • ایران با ضریب مهاجرت 15 درصد، رتبه اول را در میان 61 کشور توسعه نیافته و در حال توسعه دارا می‌باشد.
  • با نگاهی به فهرست اسامی افرادی مانند لئوناردو داوینچی (ضریب هوشی220)، گوته (210)، پاسکال (195)، نیوتن (190)، لاپلاس (190)، ولتر (190)، دکارت (185)، گالیله (185)، کانت (175)، داروین (165)، موزارت (165)، بیل گیتس (160)، کوپرنیک (160) و اینشتین (160) به‌سادگی درمی‌یابیم که توسعه دانش بشر در طول تاریخ بیش از هر چیز مرهون افراد نابغه می‌باشد.

حیف که این مقاله خیلی مستند نیست.

نظرات 3 + ارسال نظر
مرتضی دوشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:04 ق.ظ

خب خدا رو شکر که این مقاله مستند نیست!!!
چون اگه بود من که الان دارم زور می زنم جی آر ای و تافل و پایان نامه رو باهم تموم کنم و به جایی نمی رسم!! مطمئنن فکر می کردم خنگم و ناامید می شدم!!!

میگم مستند نیست چون که منابعش رو معرفی نکرده اگرنه حرفش غیرعقلانی نیست.
من پارسال در شرایط شما بودم و این ربطی به ضریب هوشی شما نداره, پس نگران نباشید.
فقط فراموش نکنید که از الان با اساتید در ارتباط باشید که مشکلی که برای من پیش آمد برای شما پیش نیاد.
موفق باشید

ARTIFICIAL GIRL چهارشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 05:30 ب.ظ

من فکر میکنم دلیلش این هست که میزان مطالعمون خیلی پایین امده.و مردم انقدر درگیر مشکلات شدن که ............
یه سوال دوست عزیر به نظر شما بعد از کتاب ۵۰۴ و ۴۵۰ تافل-کدوم کتاب رو باید خوند من بین ۱۱۰۰ و ۶۰۱ شک دارم به نظر شما کدومشون تو الویت هست یا حتی کتابای دیگه من فقط میخوام دایره لغاتم گسترده تر بشه

سلام
به نظر دلیل نویسنده مسائل ژنتیکی بوده تا سطح مطالعه. به هر حال من خیلی تخصص ندارم که بتونم نظر بدم.
بین 1100 و 601 برای تافل قطعا 1100 رو پیشنهاد میکنم. خودم این کتابو خوندم و میدونم که چقدر لغاتش به درد میخورن. البته برای GRE هم به شدت مفید هست.
اما اگر اصراری روی کتاب ندارید, پیشنهاد میکنم که تست های تافل رو بزنید (حتی برای pbt) و هر چی لغت بلد نیستید رو حفظ کنید. اینطوری دامنه لغاتی که یاد میگیرید برای هدف تافل خیلی خیلی نزدیک تر هست.
برای تافل یه سری 5000 تایی کلمه هست که اونم بد نیست اما چون کتابی نیست خوندش سخته. (من خودم هم نخوندم.)

متقضی جمعه 4 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:21 ب.ظ

با سلام و قبولی طاعات و عبادات شما
من شنیدم از فردا ثبت نام جی آر ای هست. آیا درسته؟ میشه توضیحات ثبت نام و نکات مهم آن از ب بسم الله تا نون بایان بگید؟

سلام
ثبت نام GRE خیلی وقته که باز شده.
وارد سایت سنجش میشید, عین ثبت نام کنکور ثبت نام میکنید.
http://ets.sanjesh.org/GRE/

توی سایتش هم از اول تا آخرشو توضیح داده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد