زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

برای هر کسی در دنیا جایی هست!

امروز یه مطلبی میخوام بنویسم در مورد اینکه چرا بعضی ها تا آخر عمرشون نه احساس آرامش میکنن و نه موفق میشن و نه به چیزایی که میخوان میرسن و نه اون لذتی رو که باید ببرن میبرن.

یه طرز تفکر بسیار اشتباه رایج در بین افراد بسیار ناموفق اینه که فکر میکنن که اگر بخوان موفق بشن باید جای یکی دیگه رو بگیرن یا باید به جایی برسن که یکی الان هست! واقعیتش اینه که به نظر من دنیا اونقدر بزرگ هست که یه جایی برای شما در نظر گرفته شده که برای هیچ کس دیگه ای نیست. این یعنی که اگر فکر میکنید اونجایی که باید باشید نیستید و احساس عدم رضایت میکنید از چیزی که هستید, باید بدونید که الان یه جای خالی ای در دنیا وجود داره که شما و فقط شما قادر هستید که اونو پر کنید. جایی که وقتی بهش وارد میشید احساس موفقیت, لذت و آرامش خواهید کرد. البته این جا ثابت نیست و بر اساس زمان تغییر میکنه اما چیزی که مشخصه در انسان نیرویی وجود داره که میتونه اونو به اون سمت هدایت کنه. اگر انسان چیزی رو بخواد که برای دیگری است یا اینکه بخواد در جایگاهی باشه که برای دیگری ساخته شده, نه تنها جایگاه واقعی خودش خالی میمونه بلکه جایگاه کس دیگری رو هم از بین میبره و این همون چیزی هست که بهش میگن حسادت که در موردش صحبت کردیم. برای کسانی که عادت کردن به حسادت شاید خیلی سخت باشه که درک کنن یه جایگاهی هم برای اونا هست که کس دیگه ای نداره! اما نشد نیست.

طرز تشخیص اینکه چقدر به اون جایگاه نزدیک هستید هم اینه که چقدر احساس خوشبختی, رضایت و موفقیت میکنید. هرچقدر این احساس خوب بیشتر باشه خب معلومه که به جایگاهی که باید باشید نزدیکتر هستید. البته طبق قانون انسان هیچ وقت نمیرسه و میل میکنه (در پست بعدی قانونشو توضیح میدم). هرچقدر احساس عدم رضایت دارید هم از جایگاهی که باید باشید دور هستید. البته خستگی های روزمره و کارهای روتین باعث میشن که تشخیص این موضوع سخت بشه اما اگر زمانی که خسته نیستید (مثلا صبح که بیدار شدید, بعد از یک استراحت کامل) در یک هوای مناسب اگر باشید و از خودتون بپرسید بهتر میتونید جواب بگیرید. اونجاست که اگر دلتون بهتون میگه اینجا جایی نیست که شما باید باشید اونوقت بدونید که نباید اونجا باشید و باید به سمتی برید که احساس خوشبختی میکنید. در ضمن حس خوشبختی یک حس پایدار و طولانی مدت است و مانند یک صاعقه زودگذر نیست. مثلا ممکن است که در شب ازدواج فکر کنید که بسیار شاد و خوشبخت هستید و خدایی نکرده فردا طلاق بگیرید و احساس بدبختی کنید! بنابراین حسی که در مورد آن صحبت میکنیم حسی است که در اغلب اوقات زندگیتان دارید, حالا ممکن است به خاطر مشغله فکری احساس بی حسی کنید اما به محض اینکه مشغله مرتفع شد این حس باز نمایان خواهد شد.

به قول تیلور

I've found time can heal most anything
And you just might find who you're supposed to be
I didn't know who I was supposed to be
at fifteen


من فهمیدم که زمان میتونه هر چیزی رو خوب کنه

و تو فقط باید پیدا کنی که کی باید باشی

من نمیدونستم که کی باید باشم

توی پانزده سالگی


مطالب این پست خیلی با محتوای این آهنگ در ارتباط هست. میخواستم ترجمه اشو الان بذارم اما خب به نظرم الان وقتش نیست. یادم بندازید سال دیگه همین موقع ها بذارم که هم یادآوری بشه هم توضیحات بیشتری بشه داد. ترجیح میدم که الان شما خودتون به این جملات فکر کنید.


نظرات 4 + ارسال نظر
محبوب چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:31 ق.ظ

یه سال گذشت اگه وقت داری حتما مطالبو بذار

فعلا که از دست تیلور خانم اعصابم خورده. داستان هم یه ده روزی عقبه که این هفته آخر هفته میرسه. داستان برسه چشم.

محبوب پنج‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:43 ق.ظ

پس بذار دیگه

آریا یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:00 ب.ظ http://aalmaan.blogfa.com

نمی ذارید؟!

چه آرزوهایی داشتید برای این وبلاگ، همش را به باد دادند...

گذشته ها گذشته.

کژال شنبه 4 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 07:31 ب.ظ

وودی سلام
من بعد از مدت ها دوباره خوندن وبلاگتو شروع کردم خیلی سردرگمم
دوست دارم یکی راه درست رو بهم نشون بده
شرایط سخته ولی من درهر حال احساس خوشبختی میکنم

چرا اینجا نمیشه نظر خصوصی گذاشت؟
کاش ایملیتو داشتم بهتر ازت مشورت میگرفتم

از بالای صفحه میشه نظر خصوصی گذاشت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد