زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

بازم نزدیک امتحان و استرس + نتیجه یه GRE تستی

چه زود گذشت واقعا.

یادم میاد که پارسال داشتم اپلای میکردم, دوباره امسال رسیدم به جایی که دارم امتحان میدم برای اپلای. اصلا باورم نمیشه. تنها چیزی که برخورد نکردم اون بحث دلسرد شدن بود که میگفتن بچه هایی که یکسال بمونن دلسرد میشن و شاید بیخیال موضوع بشن. الان دارم فکر میکنم که کاشکی یه چند ماهی وقت داشتم میتونستم بیشتر GRE بخونم و با خیال راحت یه تافل 100 بگیرم. نمیدونم شاید چون سر کار میرفتم اینقدر زود گذشت. به هر حال گذشت.


این روزا غیر از کارهای پرینت و صحافی پایان نامه که یه 2 روزی وقت گرفت شروع کردم به ریاضی خوندن و مرور لغت هایی که حفظ کرده بودم.

یه امتحان GRE تستی از روی کتاب Practice ETS زدم

وربال = 460

ریاضی = 730

خب وربال یه جورایی خیلی سخت شده. اون 3 گزینه ای ها برام خیلی سخته. ریدینگ ها هم که تقریبا همه رو غلط میزنم. اصلا همه لغاتشم که بلدم نمیفهمم که چی میخواد بگه, شکسپیر بخونم از این راحتتره. نزدیک 4000 تا لغت حفظم اما بازم یه لغاتی توی امتحان هست که اصلا ندیدم. به هر حال یه جورایی امتحان نامردیه. البته استقبال میکنم از امتحان جدید. به نظرم از قبلی خیلی بهتره, حداقلش این چینی هندی ها که میلیونی شرکت میکنن و با طوطی واری حفظ کردن لغتا تند و تند نمره 600-700 میگرفتن امسال احتمال زیاد خراب میکنن و این عوامل ETS به این فکر میفتن که چقدر بیخودی امتحانو سخت کردن! دیگه شاید نمره های 400-450 ما هم به چشم دانشگاه ها بیاد که به خدا زحمت زیادی کشیدیم که اینو گرفتیم.

البته من اشتباه کردم که ریدینگ خیلی نخوندم. یعنی بچه ها این مجله نیویورک تایمز و ... رو خورده بودن. من حتی یه مقاله اشم نخوندم. این سایتی هم که قبلا گذاشته بودم تمرین نکردم دیگه. ایشاالله از بعد از امتحان 30 مهر, یه برنامه ریزی درستی کنم که هر روز یه چند ساعتی مجله بخونم و اون بیگ بوک ها رو هم تموم کنم.


برای ریاضی خب خیلی فرقی نکرده. من انتظار داشتم خیلی سخت تر بشه اما سطح امتحان با پارسال تقریبا یکیه. یه کم مدل سئوالا عوض شده که اونم به نظرم از نظر سختی هیچ تفاوتی نکرده. کاشکی یه کم ریاضی سخت میشد. برای ما فنی ها خوب بود که ریاضی خیلی سخت بشه, چون اونوقت معلوم میشد که کی چند مرده حلاجه.

امروز 4 سری ریاضی بیگ بوک رو زدم همش میشدم 700 تا 730, نمیدونم چکار کنم که اینو برسونم به 800. واقعا گیجم. الانم همش توی این فکرم که چکار میشه کرد. آخه خیلی بی دقتم. سئوالها آسونه یا توی خوندن سئوال اشتباه میکنم مثلا مساحتو میخونم محیط یا اینکه توی حل ها اشتباه میکنم مثلا 6*4 رو میگم 28!!! تقریبا سری هایی که زدم حداقل 6-7 تا بوده که روی بی دقتی اشتباه کردم و بقیه اش یا فرمولی یادم رفته بوده و یا سئواله یه جوری بوده که نفهمیده بودم. خب اینم شانس ما. اگر راهی پیدا کردم که چطوری میشه این 700 رو 800 کرد حتما مینویسم. اگر کسی هم بلده که استقبال میکنم.


فعلا که امشب هم شب زنده داری داشتم از فکر این ریاضی هایی که امروز خراب کردم. ببینم فردا چکار میکنم.

موفق باشید.

GRE
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد