زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

بدون استاد فاند تقریبا غیرممکنه

دیروز دو تا از بچه های دوستای مامانم باهاش صحبت کرده بودند, یکیشون رفته بود Purdue و یکی دیگه Cornell و هر 2 تا برای ترم اول بدون فاند رفته بودند. با وجود رزومه خیلی خوب و نمرات خوب تافل و GRE عالی باز برای ترم اول بهشون فاند نداده بودند. بعد که رفته بودند متوجه شده بودند که اگر با اساتید مکاتبه کرده بودند از ترم 1 هم میشده که فاند بگیرن, البته اینا ایمیل زده بودند اما به خاطر اینکه اساتید سرشون شلوغ بوده جواب نداده بودند و به همین بلا دچار شده بودند که از اول فاند نگرفته بودند.


دیگه از این حرفا خسته شدم. من هنوز از هیچ استادی جوابی نگرفتم و الانم سر استادا شلوغه. از یه طرف هم حتی برای یک ترم هم نمیتونم فاندم رو جور کنم. اگرچه میدونم برای کانادا و استرالیا شانس دارم اما هیچ انگیزه ای برای اونجاها ندارم.


اینجا یه تضاد برای من وجود داره: اساتید دانشگاه های بالا که جواب نمیدن چون سرشون شلوغه, اساتید دانشگاه های پایین هم که من دوست ندارم برم برای همین اصلا بهشون ایمیل نمیزنم! خدا بخیر کنه.


واقعا بعضی چیزا رو آدم نمیدونه چی پیش میاد. این اپلای هم یکی از اوناست. تنها چیزی که خدا رو روزی هزار بار شکر میکنم اینه که این مدت نه تنها دلسرد نشدم بلکه فکر میکنم اگر بازم وقت بود بازم تلاش بیشتری میکردم.


این چند روز یه رزومه جدید درست کردم و آماده اش کردم برای فرستادن, دارم یه متن بهتر هم برای ایمیل هام درست میکنم. شاید با این تغییر یه نتیجه ای حاصل گشت.

نظرات 6 + ارسال نظر
نوید پنج‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 05:16 ب.ظ

siu تو شهر carbondale که شهر متوسطیه و با chicago 670km فاصله داره که مسیرش مترو هم داره. رنکش 170 هست که به نظرم خوبه. از این نظر میگم خوبه که خیلی ها ازش فول فاند گرفتن تو سالا ی اخیر و راضی هم هستن.
حتما سایت www.applyabroadnow.com که usdoctoral.blogfa.com معرفی کرده رو شنیدین. به نظرم یه مشورت با این گروه بکنین بتونن براتون استاد پیدا کنن و فاند بگیرن.
موفق باشین.

سلام.
ممنون که به فکر من هستید و اینجا برام پیام میذارید. راستش خیلی خوشم نیامد از دانشگاهش. من حتی توی شهرهای مثل پیتزبورگ هم گیر دارم میگم کوچیکه, این که دیگه نصف پیتزبورگه! برای اونایی که فول فاند بچه ها گرفتن امسال میخوام 1-2 تا بذارم توی لیستم که اگر هیچ جا نشده دیگه از اینجاها بگیرم. برام قابل هضم نیست برم اونجا, هیچی نداره. 670 کیلومتر هم که کم نیست, یه روز راهه.

اونا رو هم یه سری زدم 3000 دلار به پول ما = 4 میلیون. راستش ندارم. نمیتونم هم داشته باشم! حداقل تا یه مدت زیادی. نزدیک 3 میلیون که به دانشگاه بدهکارم برای خرید مدرک, یه 2 میلیونی هم پول بلیت میشه, 1 میلیون هم باید برای ویزا بذارم کنار, یه 2 میلیون هم برای اپلای! خب معلومه که ندارم. حالا هر چی خیر هست پیش میاد, نشد پا پیچ SMU میشم بهم فاند بده برم. خدا بزرگه.
بازم ممنونم

نوید پنج‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 06:58 ب.ظ

ببخشید اون زمانی که میرین سفارت برای گرفتن ویزا اگه دانشنامه ی لیسانز یا فوق لیسانز رو نداشته باشین(مثلا هنوز فارغ التحصیل نشده باشین) مشکلی پیش میاد؟
مثلا واسه شما چه حالتیه؟

ببخشید یه جورای سئوالتو عجیبه. شما زمانی که میخواهید برید دانشگاه مقصد ثبت نام کنید باید مدارکی دال بر فارغ التحصیلی ببرید. من هیچ کسی رو ندیدم که هنوز درسش اینجا تموم نشده باشه رفته باشه سفارت. معمولا همه درسشون تموم میشه قبل از سفارت.ببخشید نمیدونم.

مال من: دفاع کردم, درسته که مدرک دستم نیست اما فارغ التحصیل شده ام و بنابراین با I-20 دانشگاهی که پذیرش گرفتم میتونم برم وزارت علوم 2.5 میلیون پول خرید مدرک بدم, 15 میلیون هم وثیقه بذارم و به سلامتی اون اصل مدرک فوق لیسانس رو ازشون بگیرم.

حبیب شنبه 7 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 06:32 ب.ظ

شما دیگه زیادی دارین خودتون رو اذیت میکنین و عقب میندازین

چطور؟ من دارم روی حساب میرم جلو. منتهی یه کم در مورد ایمیل زدن به دیگران خجالتی هستم. یه چند تا هم زدم خب جواب ندادن.
مثل اکثریت هم توی امریکا هیچ کسی رو ندارم که کمکی کنه. خب هر چی خدا بخواد.

نوید پنج‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 03:55 ق.ظ

سلام
ممنون از پاسختون. یکم واضحتر پرسشمو مطرح میکنم.
کسی که میخواد واسه ارشد اقدام کنه ممکنه زمانی که I20 به دستش برسه یکم براش واحد مونده باشه. برفرض اگه اردیبهشت I20 به دست آدم برسه و آخر تیر فارغ التحصیل بشه, اگه همون موقع که I20 به دستش رسید(اردیبهشت) بدون دانشنامه بره سفارت مشکلی پیش نمیاد؟ چون اکثر جاها خوندم که به محض رسید I20 برای ویزا به سفرت مراجعه کنید.
بچه ها معمولا چه ماهی میرن سفارت یا چه ماهی بهتره واسه ویزا گرفتن؟
چند درصد احتمال داره کارنامه ی لیسانسو کارمند سفارت(Officer) ببینه؟ و اگه معدل رو دید (مثلا 14-15 باشه) ریجکت میکنه؟ نمرات خوب gre or gmat & Toefl تاثیری نداره که معدل پایین رو واسه گرفتن ویزا بپوشونه.
با تشکر از وقتی که میزارین. امیدوارم امسال پذیرش با فاند بگیرین و اونجا هم تجربیاتتون رو به ما انتقال بدین از طریق وبلاگ.

سلام

ببینید گیر اصلی سفارت اینه که شما برای درس خوندن اونجا میرید و درستون هم که تموم شد بر میگردید. باقی مسائل همه در راستای این ارزیابی میشه. مثلا معدل که میگید اصلا به سفارت ربطی نداره یا حتی نمره زبان, اما جزو مدارک میگیرن و بررسی میکنن که اگر تشخیص بدن فرد مورد نظر برای درس خوندن نمیره ردش کنن. راستش سفارت خیلی خیلی شانسیه. یه روز میبینید سر حال هستن به همه میدن, یه روزی حالشون بده راحت رد میکنن.

در مورد اصل مدرک که نمیدونم. میدونم که توی I-20 یه شرط میزنن که به شرط ارائه مدرک فوق لیسانس (یعنی پذیرش مشروط که البته این شرط مورد تایید وزارت علومه) اما نمیدونم سفارت میخواد یا نه. حالا اگر قسمت شد که کارم به سفارت برسه میتونم بگم. اما شما توی اپلای ابراد بپرسید حتما بچه هایی که رفتن میدونن.

معمولا اینطوریه که بچه ها از آذر اپلای میکنن, جواب اپلای ها از اسفند تا اواسط اردیبهشت میاد. وقت سفارت هم معمولا اکثرا از همون فروردین تا خرداد میگیرن و از اواخر تیر یا مرداد راهی میشن به سلامتی.

ممنون, اگر تونستم برم که حتما.

موفق باشید

سمانه جمعه 13 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:44 ق.ظ

سلام شرمنده مزاحم وقتتون میشم چه راهی رو برای بهبود اسپیکینگ پیشنهاد می کنید برای کسی که پارتنر ندارد؟
من پادکستهای esl رو گوش می دم کلمه هم بگی نگی بد نیستم اما زمان جمله بستن دو ساعت فکر میکنم تا درست جمله ای رو کامل کنم.
کلاس مکالمه هم چند ترمه میرم اما اصلا بهتر نشدم.
از کمکتون پیشاپیش ممنون

تمرین, تمرین, تمرین

بهترین کار اینه که روزی چند ساعت صحبت کنید. راجع به هر چی که میبینید. اتفاقاتی که میفته, اشیایی که میبینید و... انگلیسی فکر کنید و انگلیسی حرف بزنید, اگر میتونید صداتونو ضبط کنید, نمیتونید بشینید خودتون ضبط کنید. خودتون با خودتون حرف بزنید, اشکالی نداره که غلط بگید کم کم یاد میگیرید.
اگر کلماتی رو نمیدونید خوب خوبه که لغت و اصطلاح هم حفظ کنید. یعنی گوش بدید بعد صحبت کنید.
من اون پادکست ها رو که گفتم برای همین بود. یعنی شما یه داستان رو میشنوید, بعد اون داستان رو تکرار میکنید. یعنی وقتی داستان تموم شد شما سعی کنید خودتون جمله بسازید و بگید و اگر ضبط کنید میتونید پی ببرید که اشتباهی هم داشتید یا نه.

کلاس مکالمه نمیدونم چکار میکردید اما اگر مینشستید که دیگران حرف بزنن یا زمان کمی رو صحبت میکردید میشد انتظار داشت که پیشرفت کمی کنید.

یه مجموعه آموزشی زبان هست برای همین صحبت کردن که حسابی راهتون میندازه, توی همین وبلاگ معرفی میکنم. یکی از دوستای من وقت نداره کلاس بره توی خونه با همین تمرین کرده و خیلی هم راضیه.

موفق باشید

سمانه شنبه 14 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:58 ق.ظ

سلام
ممنون بابت جواب.
اگه اون مجموعه آموزشی رو معرفی کنید ممنون می شم.

شاد و پیروز باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد