زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

شوک دوباره ارز و سکه

امروز شرکت خیلی کار داشتم و نرسیده بودم که اخبار ارز رو چک کنم ببینم چه خبره. شب قبل از برگشتن گفتم حالا یه نگاهی به قیمت ارز بندازم بعد برم. وقتی سایت رو باز کردم یه باره شوکه شدم. امروز دلار مرز 1900 رو رد کرد احتمالا خیز برداشته برای 2500 به بالا. از اون بدتر یورو بود که رسیده به 2500. اون موقعی که داداشتم داشت برای ایتالیا اقدام میکرد یورو حدود 1400 بود (کمتر). من به مامانم گفتم که شما فکر کن برسه به 1800, دیگه بیشتر که نمیشه و روی همین هزینه ها رو محاسبه کردیم. الان با یورو 2500 هیچ جوره امکان نداره که داداشم بتونه سال بعد هم اونجا باشه. مگر اینکه بتونیم ارز دانشجویی بگیریم. سکه هم که الحمدلله ترکید و رسید به 930 هزار تومن. اگر وضع به همین سرعت خراب بشه که فکر نکنم حتی دیگه بتونم بلیت هم تهیه کنم. خدا خودش بخیر کنه.

نظرات 4 + ارسال نظر
نوید شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:40 ب.ظ

به نظرتون آلمان یا فرانسه از ایتالیا برای ادامه تحصیل بهتر نیستن؟ آلمان و فرانسه شهریه ی تقریبا رایگانی دارند .شاید خرج زندگی در این دو کشور از ایتالیا بیشتر باشه؟ مردم این دو کشور انگلیسی رو هم از ایتالیایی ها بیشتر بلدند. شاید پارامترهای دیگه ای ایتالیا داشته باشه که شما بهتر میدونید؟
امکان انتقالی تحصیلی از ایتالیا به این دو کشور وجود داره؟

پارسال تو برنامه ی بفرمایید شام یه پسره میگفت چون پول کافی برای شهریه ی دانشگاه نداشت توی یه رستوران (احتمالا بدون اجازه) کار میکرد. چه قدر مگه دستمزد میگرفت که بهش کمک میکرد در دادن شهریه یه دانشگاه انگلیسی. برای درس خوندن چه وقتی براش باقی میموند؟!

راستش خیلی جنبه ها هست. من برای داداشم آلمان هم چند جا فرستادم و البته فندلاند و نروژ هم. اما خب قبول نشد. دانشگاه میلان خوبیش به این بود که ایرانی زیاد رفته بود اونجا و با توجه به شناختی که از ایرانی ها بود, شانس پذیرشش بیشتر بود.
خرج زندگی بستگی به شهر داره اما با توجه به شهریه دانشگاه ایتالیا که سالی 3300 یورو هست, آلمان و فرانسه به صرفه تر هستن.
مشکل اصلی آلمان و فرانسه دانشگاه های انگلیسی زبان و رشته های انگلیسی زبان کم هستن. همچنین فرانسوی ها شدیدا نسبت به زبانشون حساس هستن و فکر نکنید که اونجا انگلیسی حرف بزنید تحویلتون بگیرن. تا جایی که من میدونم امکان انتقالی هست اما شرایطشون خیلی بی معنی تر از اونیه که بشه روش حساب کرد. بعدشم هزینه انتقالی و قانون های دست و پا گیر اینجا یه جوری میشه که آدم کلا بیخیال بشه.

دستمزد بستگی داره. اما یه کارگر ساده میتونه ساعتی 3-10 یورو درآمد داشته باشه. خودتون دیگه حساب کنید. اما انگلیس رو نمیدونم. احتمالا برای کمک خرج میگفته وگرنه با دستمزد رستوران که هیچی با شغل پارت تایم تخصصی هم نمیشه شهریه دانشگاه های انگلیس رو داد.

نوید شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:59 ب.ظ

شاید از این سایت ها ۳۶۰ درجه رفته باشین ولی اگه نه این جالبه:
http://www.airpano.ru/files/Las-Vegas-USA/start_e.html

سلام.
ممنون. خیلی خیلی جالب بود. احتمالا به زودی شاهد GoogleSky خواهیم بود!
من خیلی توی Streetview گشتم. تقریبا اکثر شهرهای امریکا رو باهاش دیدم. حداقل اونایی که دانشگاه هاشو میخواستم اپلای کنم رفتم و دیدم. البته متاسفانه فضای شهر رو خوب منعکس نکرده. چون ظاهرا سعی کردن روزای خلوت برن که مزاحم کم باشه. اما در کل خوب بود.
اما اگر گوگل اینو ببینه به زودی کل شهرهای امریکا رو شاید از بالا بگیره!

مسیح شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:04 ب.ظ

سلام
وبلاگ خوبتون رو از طریق گوگل ریدر دنبال می‌کنم.
می‌خواستم ببینم برا ریاضیات GRE چه کتابی بیشترین شباهت رو به سوالات امتحان داره. من تو ریاضی ضعیف نیستم. بالاخره یه مدرک مهندسی ناقصی داریم:) اما می‌خواستم تو یه هفته حداکثر نمره رو از امتحان بگیریم. شما چه کتابی رو پیشنهاد میکنید؟ فقط نمره ریاضی برام مهمه.

ممنون

سلام

بیگ بوک هنوزم بیشترین شباهت رو داره. آفیشال گاید هم همینطور. یک هفته کافیه که نمره ماکزیمم بگیرید. به شرطی که تا جایی که میتونید تست هاشو بزنید. در ضمن اگر آمار و احتمالات ضعیف بودید, یه نگاهی به درس هاش بندازید, امتحان ما یه سری تست آمار و احتمالاتی جدید توش بود. Math Review بارونز رو هم ظرف چند سال کامل میشه خوند که حتما بخونید.

موفق باشید

یگانه شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:37 ب.ظ

خدا خودش بخیر کنه

خدا آخر و عاقبت همه ما رو بخیر کنه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد