زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

این روزا

یه مدتیه نمیرسم که بنویسم. الانم صبحه آمدم سر کار و گفتم قبلش یه کم بنویسم بعد برم به کارم برسم. این مدت یه خوشحالی خوبی داشتم. حس انتظاری که میدونی آخرش دلنشینه. یعنی بعید میدونم که با شرایط خودم از هیچ جا نتونم پذیرش بگیرم. تا دیروزم این حس بود که اون ریجکت دانشگاه پوردو که آمد یه لحظه خاطرات پارسال تداعی شد که یکی یکی ریجکت ها آمد! نمیدونم شاید امسالم مثل پارسال بشه. این مدت حتی جمعه ها هم دارم میرم سر کار. البته خدا رو شکر برنامه خوندن قرآنم درست شد. از ترس اینکه شاید دیگه دلار گیرم نیاد مجبور شدم برم دلار 1850 تومنی بخرم. البته جدیدا شنیدم که موسسه توسعه داره کارت اعتباری ارزی از بانک رویال آذربایجان با قیمت ارز دولتی باشه. گفتم این هفته که حقوق گرفتم برم دنبالش ببینم چی میشه. توی دو هفته گذشته یه چند ساعتی هم Sims بازی کردم! حالا بعدا سر فرصت یه پست در موردش میزنم. حس میکنم که کشور در شرایط جنگه واقعا و از نظر اقتصادی معلوم نیست چی بشه. این تهدید های اخیر هم در مورد حمله اسرائیل توی بهار و ... هم برای من نگران کننده هست چون اگر اینطوری بشه دیگه نمیتونم از کشور خارج بشم. دارم فکر میکنم که برم همون ویزای استرالیا رو بگیرم و فرار کنم تا ببینم بعدش چی میشه. البته الان که نه فعلا منتظرم ببینم که جواب این دانشگاه هایی که فرستادم چی میشه.

نظرات 9 + ارسال نظر
هستی شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:48 ق.ظ

سلام
من این سوال رو خیلی وقته میخوام ازتون بپرسم ولی فکر میکردم شاید روحیوتن بیاد پایین.برای همین نمیپرسیدم:
شما معدلتون بالای 17- نمره تافل بالا (البته Gre) نمیدونم. رتبه ی تک رقمی برای ارشد -دانشگاهتون مطمئنا یا شریف یا یکی دیگه از دانشگاههای معروف که براتون یه امتیاز محسوب میشه.
پس چرا پارسال رد شدید؟ آخه تو سایت اپلای خیلی ها شرایطشون خیلی پایین تر از شما رو دیدم قبول شدند. ولی شما؟

سلام
من خیلی بیشتر از چیزی که به نظر میرسه منطقی هستم و منطقی فکر میکنم و تصمیم میگیرم. روحیه ام هم با هیچ چیزی پایین نمیاد!
اگر وبلاگمو خونده باشید, نمره GRE پارسال من زیر مینیمم 1030 بود. این نمره برای اکثر جاها مساویه با حذف پرونده. راهنمایی اشتباه برخی دوستان باعث شد که پارسال جی آر ای نخونم و با همین نمره اپلای کنم.
نمیدونم چرا اونا قبول شدن و من نشدم. من عین شرایط خودمو هم دیدم که توی یکی از دانشگاه هایی که خودم هم اپلای کرده بودم اون پذیرش با فاند گرفته بود و من ریجکت. شانسه؟ احتمالا!

هستی شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:53 ق.ظ

یه سوال دیگه هم بپرسم: شما کسی رو میشناسید Gre Subject داده باشه. واقعا این امتحان میتونه معدل پایین رو جبران کنه.من شک دارم. معدلم 14.... هست .همه ی دانشگاهها هم بالای 3 میخوان. حالا بنظر شما برای من قابل جبران هست؟ رشتم نرم افزار.
راستش من وقتی شما رو میبینم با معدل 17 , این همه شک و تردید دارید, دیگه از خودم ناامید میشم ...
البته من دانشگاههای متوسط رو در نظر دارم.

سلام
بعضی دانشگاه ها روی مینیمم حساس هستن و اجازه نمیدن اپلیکیشن های زیر مینیمم بررسی بشن. من خودم ندیدم. چیزی رو که میگم از روی تجربه بچه های دیگه هست اما اونایی که من باهاشون سر کار داشتم کسی سابجکت نداده بود. توی سایت یکی از دانشگاه ها فقط دیدم که عینا نوشته بود نمره سابجکت برای کسانی معدل کمی دارن خیلی مهمه و میتونه پوشش بده اما راستش یادم نیست کدوم دانشگاه.
متاسفانه سیاست دانشگاه با دانشگاه خیلی فرق میکنه, دانشگاه های هدفتونو مشخص کنید و بعد شروع کنید به پرسش که چطوری بررسی میکنن و ... به هر حال سابجکت یه قسمت معدل رو پوشش میده (قسمتی که درس های اصلی رو بلد هستید) اما قسمت اینکه در طولانی مدت عملکرد خوبی رو داشتید خیر.

نوید شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:17 ب.ظ

ممنون از شما

من شنیده بودم که از سراسری میشه به آزاد معادل کرد ولی از آزاد به سراسری نمیشه ولی فکر میکنم منظور شما این هست که در هر دو حالت میشه که این خیلی خوبه.
درس هایی که بر فرض در رشته ی قبولی جدید بخوام معادل کنم بالای ۱۷ هستن. اگه زیر ۱۴ باشند که بازهم معدل کل رو میارند پایین.

سلام

از سالی که ما بودیم خیلی چیزا ممکنه عوض شده باشه اما تا جایی که یادمه این بود که میشد, بازم شما خودتون بپرسید ضرری نداره. از پیام نور به سراسری رو کاملا مطمئنم که چند سال پیش یکی از دوستام همچین کاری رو کرد. اما برای آزاد و سراسری نمیدونم. به هر حال چون هر شب که میخوابید یه قانون جدید تصویب میشه حتما اینو بپرسید.
دانشگاه آزاد یه طرح جبران معدل داره که میشه بعضی درس ها رو دوباره گرفت و نمره جدید لحاظ بشه و نمره قبلی حذف بشه. من خودم ندیدم کسی استفاده کرده باشه اما اینم بپرسید شاید به دردتون بخوره.

نوید شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:22 ب.ظ

در مورد دانشگاه purdue بهشون email بزنین نمی گن که دلیل ریجکت شدنتون چیه؟ مثلا نمره ی 120 تافل میخوان؟! معمولا باید بگن تا اگه خواست کسی دوباره اون جا اپلای کنه بدونه چه قسمت هایی رو باید بهتر کنه؟

معمولا نمیگن. من پارسال برای 3-4 تا دانشگاه زدم هیچ جواب درستی دریافت نکردم. جواب ها همه تمپلیته و کاملا مشخصه برای کسانی که رد میشن این تمپلیت از قبل آماده شده که از دستشون راحت بشن!
اما حتما ایمیل میزنم. اگر جواب به درد بخوری دادن اینجا میگم.

نوید شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 07:23 ب.ظ

شاید اون فردی که تونست پذیرش بگیره زودتر از شما اپلای کرده بود و شاید اونجا آشنا داشته و یا شاید شانس در این مرحله بهش روی کرده.

کسی نمیدونه.

دوست شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 08:03 ب.ظ

سلام،

داداش نترس! شک نکن که اسراییل نمی تونه به ایران حمله کنه. ایشالله شما هم به حق همون قرآنی که می خونی عاقبت به خیر بشی و بتونی دکترات رو بگیری.

ولی فرار هیچ موقع راه منطقی نبوده است!

سلام.
نمیترسم! به منم ربطی نداره کلا. فرار هم شاید منطقی نبوده اما آخرین راه حل بوده!

نوید یکشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:08 ق.ظ

استرالیا اون ویزایی که بچه های تهران شریف میدن نمره ی تافل رو به جای آیلتس قبول میکنند؟ معمولا این کشورها نمره ی بالاتری از تافل میخوان نسبت به آیلتس.

فکر نمیکنن قبول کنن. بازم ایمیل میزنم ازشون میپرسم. اگر قبول میکردن اینجا مینویسم.

نوید یکشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:12 ب.ظ

اینکه دانشگاه فوق لیسانستون از دانشگاه لیسانستون معتبرتر هست به نظر من مثبته ولی به نظرتون بهانه ای برای اونا برای ریجکت کردن نیست؟
اینکه میفرمایین پردو ریجکت کرد یعنی کلا ریجکت کرد یا ریجکت از فاند کرد؟

ریجکت یعنی تموم! وقتی هیچی نمیگن اصلا نمیشه چیزی گفت.

مهراد چهارشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:35 ق.ظ

سلام
من تست های بخش ریدینگ کتاب دلتا رو میانگین ۲۵ زدم به نظرتون توی امتحان اصلی تافل میتونم این نمره رو بیارم

سلام
اصلا ربطی نداره. نزدیک ترین تست ها به امتحان اصلی تست های ETS هست. شما Official Guide رو ببینید چند میزنید.
ریدینگ چند وقته که توی بعضی سشن ها سخت شده. توصیه میکنم حتما حتما لغت خیلی تمرین کنید. مخصوصا کتابهایی مثل 1100 که با وجود اینکه بیشتر منبع GRE هستن اما خیلی به درد تافل میخورن.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد