زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

فرستادن دفترچه سربازی - قسمت اول

هفته قبل یه پرونده توی سایت نشا (وزارت علوم) تشکیل دادم. گفتم مدارکم رو ببرم با همین پذیرش ها اگر بشه بهم نامه بدن برای نظام وظیفه (کثیفه) که دوباره نخوام بیفتن توی پروسه اعزام. اما وقتی که سایت بهم داد برای چهارشنبه این هفته بود و با توجه به اینکه 6 ماه فرجه ام داره تموم میشه تصمیم گرفتم که دفترچه سربازی رو بفرستم دیگه.

چهارشنبه رفتم دفترچه نظام وظیفه رو از پست گرفتم. اما عصر بود و دیگه هیچ دکتری برای معاینه باز نبود. این شد که گفتم پنجشنبه صبح زود میرم دکتر و بعد دفترچه رو میفرستم. پنجشنبه صبح زود رفتم دکتر و ساعت 9 کارهای معاینه تموم شد.

بعد رفتم نزدیکترین شعبه پلیس 10+ چهاراه ولیعصر. اونجا همه کاری انجام میداد به جز کار نظام وظیفه. چرا؟ نمیدونم. بعد نزدیکترین شعبه به اونجا میدون ولیعصر بود. آدرسی که از پشت شیشه همون شعبه چهار راه ولیعصر برداشته بودم. نوشته بود ضلع شمالی میدان ولیعصر. رفتم اونجا هر چی گشتم گشتم گشتم خبری نبود. از مغازه دار ها پرسیدم بعضی نمیدونستن, تا نزدیکی های سینما رفتم بالاتر و یکی از مغازه دار ها گفت که بعد از چهارراه زرتشت هست. خلاصه یه نیم ساعتی در به در دنبال آدرس بودم وقتی رسیدم کیپ تا کیپ پر بود. به مسئولش گفتم که یه وقت بهم بده گفت که دیگه برای امروز نمیرسیم برو شنبه. یادم آمد که چهارشنبه روی همون شعبه میدون X نوشته بود که پنجشنبه ها تا 12 هستیم. تا رسیدم به شعبه میدون X ساعت 11 و ربع شد. مسئول اونجا یه خانمی بود و گفت که دیگه پرونده نمیگیریم. ما تا ساعت 11 بیشتر پرونده نمیگرفتیم. در حالی که من فقط یک ربع دیر رسیده بودم و هیچ جایی هم نوشته نشده بود که دیگه پرونده نگیرن هیچ کاری انجام نشد.

امروز شنبه صبح باید میرفتم جایی کار داشتم. ساعت 10 رسیدم شعبه میدون X. نوبت گرفتم و همینطوری ایستادم و ایستادم و ایستادم. وسطش رفتم نمازمو خوندم, ناهارمم خوردم. ساعت حدود 1 و نیم بود که نوبتم شد. طرف تا مدارکمو دید گفت که واکسن نزدی, من ثبت نمیکنم. گفتم من نمیخوام برم و برگه واکسن رو میدن به یگان, شما ثبتش کن. خلاصه هر چی گفتم قبول نکرد. گفتم من الان بیشتر از سه ساعته که ایستادم. یه چیزی هم طلبکار شد که چرا مدارکت ناقصه! حالا من قبلا هم پرسیده بودم که بدون واکسن هم میشه ثبت کرد اما قبول نکرد. گفت برو نظام وظیفه بگو بنویسن که شعبه پلیس 10+ میدون X مدارک ایشون رو بدون برگه واکسن ثبت کن.

سریع خودمو رسوندم نظام وظیفه اما دیگه دیر شده بود. وقت مراجعه تا ساعت 12/45 دقیقه بود.

الانم ساعت دو و نیم هست تازه رسیدم سر کار و شدیدا کلافه هستم. جدا مسئولین ما از بیماری های ناشناخته مردم آزاری رنج میبرن. باید یه سری محقق بیان تحقیق کنن یه وقتی این بیماریها واگیردار به کشورهای دیگه نباشه, چون من میبینم که انگار از هم این بیماری رو وا میگیرن. N ساله توی این مملکت داره سرباز اعزام میشه, هنوز قوانینش در حد قرون وسطی هست یا خودشونم نمیدونن قانونشون چیه. هر سال هی من باید بگم که اسمم اینه, شماره شناسنامه ام اینه و خبر مرگم میخوام دفترچه بفرستم که غیبت نخورم.
تا جایی که من قبلا پرسیده بودم میشه بدون واکسن دفترچه فرستاد تا تاریخ اعزام بخوره ولی موقعی که میری یگان باید با برگه واکسن بری. خوبه من 5 جا توی امریکا پذیرش دارم و نمیخوام برم سربازی, بازم هی باید واکسن بزنم. من تا حالا 2 بار واکسن سربازی زدم و بعد در کمتر از یک ماه پذیرش دانشگاه گرفتم و معافیت تحصیلی. واقعا اینا مریض نیستن؟ کاشکی یه واکسن شعور اختراع میشد به همشون میزدن.

نظرات 5 + ارسال نظر
شاهین یکشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:09 ب.ظ http://gull.blogfa.com

واقعاً بهت حق می دم ناراحت باشی، آدم روزش به راحتی تعطیل می شه، آخرش هم میگن برو فردا بیا! فردا هم دوباره به همین منوال!
من خودم برام عبرت شده، همون اولینفرصت یک کاری میرم انجامش میدم. خدا نکنه آدم زمان محدودی داشته باشه. اون وقت بخواد بهشون التماس کنه که تروخدا کار من رو راه بیاندازیدو اونها هم ناز کنن!

یه کاری میکنن آدم بره پشت سرشم نگاه نکنه.
حالا فردا باید برم واکسن بزنم. ببینم چی میشه. دفعه قبل زدم قشنگ 3 روز تب کردم و بیحال بودم.

نوید دوشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:20 ق.ظ

قبلنا خود پست مرکزی مدارک رو برای پست دفترچه اعزلم میگیرفت و به واکسن زدن کاری نداشت.
یکی از دوستانم که سراسری خونده تعریف میکرد که زمانی که میخواست ریزنمره از دانشگاه بگیره مسئول آموزش میگفت که طبق قانون چون سربازی بهت نمی دیم. این دوست ما هم رفت قانون رو پرینت گرفت داد مسئول آموزش ببینه. مسئول آموزش بعد چند روز مطالعه کردن و جستجو و خواستن امضا از جاهای مختلف راضی شد که یه دونه ریزنمره بده و نه بیشتر!
واسه بیشترش یه سری مراحل دیگه باید طی میشد.

عین این مشکل رو داداشم برای گرفتن ریزنمره اش از دانشگاه آزاد داشت. آخرش با هزار بدبختی و ... راضی اشون کردیم که یه نسخه بدن و کلا دانشگاه آزاد بیشتر هم نمیده.

هستی دوشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 04:20 ب.ظ

چرا notefull.com باز نمیشه ؟

به خدا تقصیر من نیست!

باز میشه که. یه وقتایی گوگل هم باز نمیشه چه برسه به این سایت هایی که خیلی ها هم نمیشناسن.

نوید سه‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:00 ق.ظ

برای فونتیک انگلیسی بریتانیایی نرم افزار کم حجم جالبی در http://www.teachingenglish.org.uk/sites/teacheng/files/TEphonemic.zip هست ولی برای فونتیک انگلیسی آمریکایی نرم افزار مشابهی پیدا نکردم. البته چنتا سایت مثل http://www.merriam-webster.com/pronsymbols.html هستند ولی به صورت نرم افزار که هم ظاهرش بهتره و هم همیشه اینترنت نمی خواد پیدا نکردم. شما سراغ ندارین؟

اسکار فیلم اصغر فرهادی رو هم تبریک میگم. اینبار انگلیسی حرف زدنش خیلی بهتر شده بود. این لغت despise هم که در متنش استفاده کرد قبلا نشنیده بودم(شما حتما شنیدین) ولی از روی مفهوم جمله معنیشو حدس زدم که درست از آب دراومد!

سلام

برنامه جالبی بوبد و البته خیلی ساده. من ندیدم, راستش دنبالش هم نبودم. به هر حال یکی بلد باشه میشه همینو امریکایی اش هم کرد. فلش هست دیگه.

دست اصغر هم درد نکنه. خوب کاری کرد. خوشم آمد. حیف که خیلی آدمای اینطوری استثنا شدن توی جامعه ما. یه کم شاید اگر امکانات و موقعیت بهتر فراهم بود شاید... به نظرم پتانسیل جوان های ما خیلی بیشتر از این حرفا هست.

هستی چهارشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:09 ب.ظ

ولی من الان هم امتحان میکنم notefull.com برام باز نمیشه ..

نمیخواستم شما رو متهم کنم . دیدم باز نمیشه اعصابم خورد بود , جمله م رو بد نوشتم ..

منم برای شوخی اونو نوشتم.

فکر کنم مشکل مربوط به ISP ای هست که ازش اینترنت گرفتید. تماس بگیرید ببینید چی میگن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد