زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

غیبت سربازیمو درست کردم اما تاریخ اعزامم هنوز درست نشده

دیروز یه 2 ساعتی معطل شدم تا غیبت سربازی رو درست کردم. برای فوق لیسانس که آمده بودم غیبت زده بودند. اون موقع 2 بار نامه آمده بود دم خونه و من هر دو بار رفته بودم سازمان و گفته بودم که غیبت نزنید و درست کنید. اون موقع گفتن که اصلا نیازی نیست که بیایید نامه معافیت که از دانشگاه بیاد ما خودمون اتوماتیک پاک میکنیم. حتی نامه اشتغال به تحصیل هم از دانشگاه گرفتم بردم که دیگه بهونه ای نباشه.


حالا بعد از 3 سال معلوم شده که آقایون دروغ میگفتن. اول اینکه غیبت رو خودشون پاک نکرده بودند. از اونجایی که یه باجه گذاشته بودن به اسم "محصلین تهران" میشه حدس زد که برای همه تهرانی ها همچین مشکلی رو به وجود آوردن. بعدشم همین غیبت بی خودی باعث شده بود تا اعزام من در اولین فرصت ممکنه زده بشه یعنی 1 اردیبهشت و 4 روزه هم برگه اعزام برام بیاد و تازه بدون اینکه تمدید کنم برام 1 بار تمدید هم زدن. بهش گفتم برای چی تمدید زدید. گفت از نظر ما دانشگاه رفتی تمدید حساب میشه.


یکی از داداشام سربازه. طبق قانون باید بتونم سربازیمو تا اتمام سربازی اون عقب بندازم. دیروز رفته بود از یگانش نامه اشتغال به خدمت بگیره, بهش گفته بودن که این قانون داره برداشته میشه بهت نامه نمیدیم. میگم بیماری مردم آزاری دارن میگید نه. بعد رفته بوده پیش مسئولش. بهش گفته بوده که برو بعد عید بیا بهت بدم. خب اگر میخوای بدی, چرا میگی برو بعد عید بیا؟

از اون بدتر اینکه طبق قانون تا 2 ماه قبل از اعزام میشه تمدید کرد و 45 روز دیگه من اعزامم. یعنی ممکنه حتی اون برگه رو بگیرم و باز نشه که عقب بندازم. بازم طبق قانون برای کسانی که مشکلی نداشتن (غیبت و ...) میشه تا 1 دوره 2 ماهه تمدید کرد. دیروز بهشون گفتم تمدید کنید. گفت برو از پلیس 10+ درخواست بفرست اینجا بررسی میشه اما بعید میدونم که تمدید کنیم.


در مورد واکسن هم گفت اجباری هست و همه باید قبل از فرستادن دفترچه بزنن. اینه که کلا مردم آزاری از سطوح بالا و با وضع قوانین بی اساس در جریانه.


حالا بازم باید برم پلیس 10+ که بگم تاریخ اعزامم رو عقب بندازن. آخه تا 1 اردیبهشت شاید نتونم I-20 بگیرم.

نظرات 2 + ارسال نظر
لاغرو دوشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:32 ب.ظ http://lagharoo.mihanblog.com/

از این ستون به اون ستون فرجیه
همون که غیبتت درست شد کلاتو بنداز بالا

چیو بنداز بالا. من اصلا غیبت نداشتم که. خودشون غلط زده بودند.

حسین جمعه 18 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:28 ب.ظ

آقا سلام
تونستی خدمتتو عقب بندازی منم 1/2 ا عزاممه رفتم پلیس +10 درخواست دادم 1000 تومنم گرفت و هیچ غلطی نکردند 15 روز بعدش رفتم گفت موافقت نشده.... شما تونستید کاری بکنید اگه کسیو یا زاهی گیر آوردید که اینکارو می کنه ممنون می شم به منم ایمیل بزنید
مرسی

سلام
من با نامه داداشم عقب انداختم, نوشته بودم که.
آره اونا هم هیچ کاری نمیکنن, دلیل عقب انداختن رو چی گفتی؟ اون مهم بود. بچه ها با بهانه پزشک عقب انداخته بودن.
البته من دیگه نامه معافیت از وزارت علوم گرفتم و وثیقه رو بذارم دیگه تمومه.
پذیرش اگر داری سریع ببر وزارت علوم تشکیل پرونده بده معافیت رد کن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد