زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

داداشم میلان ریجکت شد. (اون یکی داداشم)

گفته بودم که اون یکی داداشم داره اپلای میکنه برای اروپا. قرار بود که چند هفته پیش آیلتس بده. به دلیل مشکلاتی که بعضی ها درست کردن و تحریییم ها متاسفانه امتحانش عقب افتاد, همینطوری عقب افتاد تا فردا قراره بده. بیچاره سرباز هم بود هی مرخصی گرفت از پادگان هی از شیراز بلیت گرفت و کلی خرجش شد هر دفعه که بیاد که شب قبل از آزمون اس ام اس بزنن بگن فردا آزمون نیست.


داداشم میلان اپلای کرده بود اما به دلیل نرسیدن مدرک زبان پریروز ریجکتش کردن. تازه اونایی که آیلتس 300 هزار تومنی ثبت نام کردن بهشون گفتن که باید 150 هزار تومن دیگه بیارید بشه 450 هزار تومن برای ما نمیصرفه اینطوری آزمون بگیریم! آینده جوونا رو به نابودی کشوندن دو قورت و نیمشون هم باقیه.



آزمون تافل و آیلتس شده 450 هزار تومن. آزمون نیم میلیونی! خرید مدرک هم که برای ورودی های جدید شده 8 میلیون. دیگه کی میتونه با این هزینه ها بره؟؟؟؟

کارت های پارسیان هم از این هفته گفتن دیگه نمیدیم. یکی از دوستام میخواست بگیره چقدر دوندگی کرد که پاسپورتشو بگیره آخرش روزی که رسید گفتن دیگه نمیدیم! منم که اصلا پاسپورت ندارم.

نظرات 15 + ارسال نظر
نوید شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:56 ق.ظ

داداشتون اگه پذیرش بگیره نظام وظیفه بهش معافیت تحصیلی میده برای خارج کشور یا زمانی که میره سفارت برای ویزا یا داره از کشور خارج میشه سربازیشو تموم میکنه. مشکل اینه که کارت پایان خدمت طول میکشه تا بیاد و شاید مشکل ساز بشه.

شما و این داداشتون(فرض معافیت تحصیلی گرفتن) رفتین خارج ۱۵ میلیون باید وثیقه بزارین یعنی با داداش قبلیتون میشه ۴۵ میلیون پول وثیقه ! به داداشتون بگین واسه تورین هم اقدام کنه اونجا گیرش کمتره.

ای وای این همه قیمت آزمون ها بالا رفت. من میخوام تافل جی آز ای جنرال و سابجکت بدم کلی که پیاده میشم. جنرال رو هم احتمالا دو بار میدم. اون زمان هم اصلا معلوم نیست هزینه ی آزمون چه قدر بشه و یا اصلا با این گرونی کسی میره شرکت کنه که برگزار بشه. کلی پیاده میشم.

فعلا که تا نمره زبانش نیاد هیچی. چون پاسپورت داره برای سفارت مشکلی نداره. اما وقتی بخواد بره, احتمالا بعد از اینکه سربازیش تموم شده باشه. کارت پایان خدمت هم جدیدا خیلی طول نمیکشه

آره میشه. باید سند بذاریم. چه فکری میکنیم هنوز نمیدونم. اون 15 میلیون اون یکی داداشم رو دوست بابام گذاشت ولی دیگه برای من نمیتونه بذاره.

متاسفانه همینطوره.

نوید شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:57 ق.ظ

استرالیا دیگه مهلتش تموم شد؟

استرالیا برای دکترا بعضی دانشگاه ها اصلا ددلاین ندارن. اکثر دیگه هم 2 بار توی سال دارن. اما بورسیه های استرالیا اکثرا سالی یکبار از آگست تا اکتبر هستن, از این نظر گذشته. اما بعضی دانشگاه ها باز 2 بار هم توی سال بورسیه دارن.

صهبا شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:08 ب.ظ

سلام
امروز اینجا رو با سرچ تافل پیدا کردم و از اینکه با شما آشنا شدم خوشحالم و از بقیه تجربه هاتون هم استفاده کردم
ممنون

خواهش. موفق باشید.

نوید شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:58 ب.ظ

آقا بابت راهنماییهاتون ممنونم. تصمیم گرفتم که برای کامپیوتر خارج کشور اقدام کنم. سوال های Gre Subject رو نگاه کردم.سوالاتش آسون هستند فقط نمره بالا آوردنش مشکله. از دوستاتون که برای کامپیوتر اقدام کردن یا اطلاعات خودتون 4-5 دانشگاه در آمریکا و کانادا و 2تا هم در اروپا یا استرالیا و نیوزیلند اگه اطلاع دارین بهم معرفی کنین که هم شهرش همون خصوصیاتی که مورد علاقه خودتون هست داشته باشه و هم به نمره ی Gre Subject اهمیت خوبی بده.
اسامی دانشگاه رو اگه لطف کنین اون لیست رایگان 4تا دانشگاه آزمون Gre رو میتونم پر کنم در ما ه های آینده و هم انگیزه ی خوبی برام میشه برای خوندن تافل و Gre general & subject به ترتیب.
راستش به برنامه نویسی علاقه دارم فکر میکنم تو این رشته از برق بیشتر موفق بشم هرچند برق رو هم دوست دارم.

مهندس, اول ببین سطح تحصیلی ات در چه سطحیه. اگر برای فوق لیسانس میری بهتره به جای 4-5 تا توی امریکا 4-5 تا توی اروپا پیدا کنی. دور استرالیا رو هم خط بکشی. نیوزلند هم اگر رشته ات ارزون قیمته بری.
ببین برای کسی که برای فوق میره اونقدر جای زندگی مهم نیست که دانشگاه مهمه. من که میبینی برای دکترا حداقل 5-6 سال باید یه جایی زندگی کنم و کلا آینده کاری ام با همون مدرک دانشگاهیه که میگیرم. اما اگر میخواستم فوق لیسانس بگیرم همون کاری رو که برای داداشم کردم برای خودم میکردم. یعنی اروپا بیشتر + مالزی. من براش امریکا رو هم سرچ کردم اما واقعا به شرایطش نمیخورد. حتی کانادا رو هم سرچ کردم.
شما بنا رو بر این بذار که اون پولی که داری رو الان تبدیل به ارز کنی که از بین نره. بعدش هر جایی که میشه برای فوق لیسانس بری برو. پولتو هم به نظرم برای جی آر ای فعلا دور نریز. روی تافل سرمایه گذاری کن و یه دانشگاه نسبتا خوب اروپا یا حتی مالزی. بعد 2 سال وقت داری که جی آر ای رو خوب بخونی. معدلتو بکشی بالا و ... اما وقتتو برای ارشد ایران تلف نکن مگه اینکه بشینی 7-8 ماه بخونی که سراسری یه دانشگاه تاپ ایران قبول بشی که بازم از مالزی هم کمتره.
خارج از کشور از نظر زبان پیشرفت میکنی, شانسهای بیشتری هم پیدا میکنی.
تغییر رشته رو نمیدونم. اینو باید مشورت کنید با کسانی که بیشتر اطلاعات دارن. خیلی به علاقه و پشت کار بستگی داره. برنامه نویسی رشته نیست, تقریبا همه رشته ها به نوعی باهاش در ارتباط هستن. یه دفعه از لیسانس برق رفتن فوق لیسانس کامپیوتر هم کار ساده ای نیست.

مهدی شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:47 ب.ظ

دوست عزیز، اجازه بده باهات مخالفت کنم. فکر نمی کنم اپلای کردن "به هر قیمتی" کار درستی باشه. بهرحال بحث درس خوندن نیست، بحث یک عمر!(حداقل 5-6 سال!) زندگیه. درسته که اینجا شرایط خیلی سخته ولی فکر نمی کنم ارزش داشته باشه بخاطر فرار از اینجا برید نیوزیلند یا...
من اگر جای شما باشم و دوری از خانواده برام مشکل باشه کانادا رو به بقیه جاها ترجیح میدم، مگر ویزای مالتیپل داشته باشم که در اونصورت برام کار استاده مهمتره تا رنک دانشگاه
راستی آلمان و اسپانیا و ایتالیا هم خوبن، بدنیست اونا رو هم درنظر بگیری

دوست عزیز نیوزلند یکی از بهترین کشورهاست. من خودم بیشتر از شما روی این موضوع گیر دارم و کلا اصلا گیر امریکا رفتنم هم همینه.
در کل بین نیوزلند و کانادا ممکنه نیوزلند رو حتی انتخاب کنم. شایدم اصلا اپلای نکردم. اگر تصمیم بگیرم که دیگه بدون فاند برم امریکا دیگه نیوزلند اپلای نمیکنم.
دیگه برای اپلای جاهای دیگه دیر هست. یک اردیبهشت اعزاممه و باید زودتر برم وزرارت علوم پرونده تشکیل بدم.

نوید یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:21 ق.ظ

ببخشید یعنی دوست پدرتون زمانی که ضماتنامه بانکی رو برای داداشتون گذاشت تو حسابش ۱۵ میلیون پول بود. بعدا پولش کم و زیاد بشه و بچرخه تو حسابای دیگه که مشکلی نداره تا زمانی که داداشتون برگرده به سلامتی.
آخه یکی بهم گفته بود که ۱۵ میلیون نقد باید بزاریم. اگه ۱۵ میلیون نقد بزارم که دیگه پولی نمی مونه برای خرج تحصیل و زندگی خارج کشور.سند خونه هم که گروی جای دیگه هست و سند گذاشتن جالب به نظر نمی رسه.

بله و متاسفانه اون پول بلوکه میشه و قابل انتقال نیست تا زمانی که داداشم برگرده.
15 میلیون میشه سند خونه, یا ضمانت نامه بانکی گذاشت اما اون پول باید توی بانک باشه. منم همین مشکل رو دارم اما امیدوارم که بتونم از یکی ضمانت نامه بگیرم.

نوید یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:27 ق.ظ

یه سوال ساده Gre Subject.

x=1
i=1
while(x<=1000
}
x=2^x
i=i+1
}
چواب نهایی i=؟

فکر میکنم 10 بشه. توان های 2 رو باید حفظ باشید.

نوید یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:37 ق.ظ

فکر میکنم حق با شمایه برنامه نویسی رشته نیست. بیشتر به شغلش توجه کرده بودم. مثلا برنامه نویسی بازی موبایل یا برنامه نویسی حساب داری. رشته ی مثلا طراحی سایت هم در فوق لیسانز نیست که. نهایت یه درس یا پروژش میشه.

نوید یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:42 ق.ظ

تو این لینک https://secureweb.mcgill.ca/gradapplicants/sites/mcgill.ca.gradapplicants/files/ITALY.pdfمعدل A ایتالیا رو گذاشته 29-30 .
اینجوری خیلی سخت نمیشه اونجا برای معدل بالا آوردن و بعد رفتن مثلا به کانادا یا آمریکا؟. A واسه ایران گذاشته 16-20
ایتالیا یعنی اساتیدش از ایران کمتر عقده ای هستن!

به این لینک نگاه کنید, برای رشته های مهندسی تا جایی که میدونم فرق میکنه.

https://www.wes.org/

خیر متاسفانه کمتر عقده ای نیستن! همه جا آسمون همین رنگه. داداشم میگه که به ایتالیایی ها خیلی بهتر نمره میدن و به اینترنشنال ها کمتر نمره میدن.

نوید یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:50 ق.ظ

دلیل دوم بعد از اینکه تو بعضی دروس کم کاری کردم عقده ای بودن اساتید بود که معدلم پایین هست . شما حتما خیلی خیلی پرتلاش بودین که لیسانز معدل A آوردین. البته به نظرم اساتید قربانی هستن. تو این فکرن که چرا نتونستن برن خارج یا چرا پزشکا 20 برابرشون پول در میارن!

همه استادا که اینطوری نیستن. منم بعضی درسها 12 شدم! اما اشکال نداره.
هنوز استاد نشدم بدونم توی فکرشون چیه

نوید یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:58 ق.ظ

آقا عید رو هم به شما پیشاپیش تبریک میگم. شما با این تلاش حقتون دانشگاه در حد کمبریج و آکسفورد (دوست ندارین هاروارد و استنفورد و برکلی و یو سی ال ای)که بورس بشین. ما که به SIU هم راضی هستیم. با این روحیه ی کاریتون شاید استرالیا هم به منظور کار برای شما مناسب بود ولی قسمت شما آمریکاست.
دیگه سوالی برام نمونده که شما با سعه صدر جواب نداده باشین.
موفق باشین.

خواهش میکنم

شعار همیشگی:
همت بلند دار که مردان روزگار از همت بلند به جایی رسیده اند.

حبیب دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:51 ب.ظ

سلام کاکو.یعنی واسه ازاد کردنه یه لیسانسه پیزوری باید 8 میلیون پول بدیم؟واسه خارج رفتن حتما باید مدرک رو خرید؟

سلام آمو.
یه پست قبلا در مورد افزایش قیمت خرید مدرک گذاشتم. قیمتشو از اونجا در بیارید. برای ورودی های 89 و به بعد هست. یعنی اگر ورودی 87 یا 88 باشید لازم نیست اون قیمت فضایی رو بدید.
برای اپلای لازم نیست اما وقتی پذیرش گرفتید برای رفتن حتما لازمه. من ندیدم دانشگاهی بگه مدرک نمیخوام, بعضی ها حتی پذیرش رو کاندیشنال میکنن که مدرک رو ببرید حتما و سفارت هم میخواد.
اگر هیچ کسی مدرک رو نخواد (من ندیدم والا) میشه طبق قانون ایران با مجوز وزارت علوم خرید مدرک رو تا زمان اتمام درستون در خارج به تعویق بندازید.
متاسفانه کلاه گشادی است که سر بچه های روزانه گذاشتن مخصوصا اونایی که توی شهرهای کوچیک و دانشگاه های بد هستن. اگر خیلی ها میدونستن همچین قانونی میشه اون 8 میلیون رو یه چیزی میذاشتن روش و خارج خرج میکردن. حداقل دانشگاه خوبی میرفتن.
اگر کسی نخواد بره خارج البته میتونه اینجا کار کنه و حقوق بگیره و اون 8 میلیون رو هم نده. احتمالا طرح برای جلوگیری از فرار مغزهای بی پولی مثل من بوده.
شاید بشه دانشگاه های خارج رو راضی کرد که مدرک رو بعدا بخوان یا اصلا نخوان, من نمیدونم. اما در طولانی مدت عواقب بدی رو میشه براش پیش بینی کرد.

حبیب سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:49 ق.ظ

سلام کاکو مرسی از توضیح کاملتون.من دیپلم به کاردانیم ورودی 86 بودم که با مرخصی از 87 رفتم پس خدارو شکر مشکلی نیست ؟ الانم که دارم کارشناسی میخونم پس ارزونتر حساب میکنن؟در ضمن انیمیشن لوراکس با صدا گذاری تیلور و زاک افرون هم اومده

اگر ورودی 87 باشید مشکلی نیست. فقط به نظر من سریعتر بار و بندیلتونو جمع کنید یه جایی توی اروپا یا آسیا یا استرالیا و ... بزنید و برید.

حبیب سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:33 ب.ظ

ایول.این همون حرفی بود که من به شما میزدم من تا این لیسانس پیزوری رو بگیرم میپرم میرم لهستان واسه ارشد معماری فقط یک سوال:فرق بین یورو ملی ۱۶۰۰تومن و یورو بازار ۲۴۰۰تومن چیه؟خوب ادم میره یورو ملی میخره ؟

یورو ملی اولین باره میشنوم, شاید ایران جزو اتحادیه اروپا شده!
حدس میزنم منظورتون یورو دولتی باشه. فرقش اینه که یورو بازار رو میرید از بازار از دلال یا شانس بیارید صرافی میخرید. یورو دولتی رو هیچ جایی بهتون نمیدن. برای اون بعد از پذیرش باید برید وزارت علوم و تشکیل پرونده بدید و مراحل ارز دانشجویی رو طی کنید و چند ماهی هم طول میکشه.

حبیب چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:25 ق.ظ

کاکو من شنیدم به دانشجوهایی که رفتنشون حتمیه حتما ارز دانشجویی میدن خوب یعنی نمیدن ؟

حتما نیست. زحمت داره. باید کلی دنبالش بدوید تا بگیرید. اگر بانک آشنا داشته باشید که ارز بده اوکیه. اگر نداشته باشید خب سرگردونی داره
ما از آذر اقدام کردیم هنوز نتونستیم بگیریم افتاده برای بعد از عید دیگه خودتون ببینید چی میشه. اما نگران پول نباشید. بالاخره جور میشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد