زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

کلک فوریتیه دارالترجمه

اگر یه بار پیش آمده بود میگفتم که حالا اتفاقه, اگر یه جا پیش آمده بود میگفتم که شاید فقط اونجا اونطوریه اما حالا...

داستان از این قراره که تعهدنامه رو که گرفتم و دادم ترجمه یه دالترجمه ای میگفت که تا 5 عید طول میکشه و حتما شناسنامه پدرت هم باید باشه. منم چون شناسنامه همراهم نبود رفتم سر کار بابام و ازش گرفتم و تصمیم گرفتم یه دارالترجمه همون جاها پیدا کنم. خوشبختانه خیلی زود همونجاها پیدا کردم. گفت که تا شنبه بهت میدم. بعد یه کم فکر کرد گفت که بهمون گفتن که هر کی آمد بگید برای پنجم عید به بعد. منم گفتم مشکلی نداره و مدارکمو دادم.
دیروز برای اینکه بخوام نظام وظیفه رو درست کنم شناسنامه بابامو لازم داشتم و گرفتم و بعد امروز درست کردم و برگردوندم بهشون.
امشب بهم زنگ زد و گفت من مهر دادگستریشو گرفتم اما برای وزارت خارجه دیگه نمیشه بگیرم, میفته برای 15م به بعد!!! البته اگر بخواهید میتونم فردا برم فوریتی بگیرم براتون. گفتم فوریتی چند میشه؟ گفت مدرکی 50 هزار تومن!!! گفتم 50 هزار تومن؟؟؟ گفت البته چون چند تا مدرک رو با هم میبریم میتونم براتون سر شکن کنم! مثلا 35 هزار تومن. منم گفتم من هیچ عجله ای ندارم بذارید برای بعد از 15م! و خداحافظی کردم.
بعد یه فکری کردم و پیش خودم گفتم که اصلا مهر وزارت خارجه نمیخوام, بذار فردا برم همین ترجمه رو ازش بگیرم, بعد سر فرصت خودم میرم از وزارت خارجه میگیرمش. زنگ زدم بهش. گفت که نه دادیم نماینده, نمیتونیم بهت بدیم. حالا من سعی میکنم فردا براتون بگیرم مهرشو. گفتم من پول اضافه ای ندارم که بدم. گفت ما هم خب نمیخواهیم کار شما بمونه, مدارک هم دستمون باشه. گفتم در هر صورت هر جور راحتید من پول دیگه ای به شما نمیدم.

 شاید طرف فکر کرده من پولدارم که میخوام دکترا برم امریکا! خوبه عجله ندارم. این که دروغ میگه که صد در صد دروغ میگه. چون اصلا قرار بود که شنبه بره برای تاییداتش. کلا مدرک رو هم نمیدن دست نماینده بمونه چون ممکنه گمش کنه. صبح میدن میره تایید میگیره عصر میاره. بعضی دارالترجمه ها هم که از خود دادگستری و خارجه میان! در ضمن وزارت خارجه هم شنبه یکشنبه حتما بازه! فرض کنیم نباشن. چرا 15م؟؟؟ واقعا یعنی وزارت خارجه تا 15م تعطیله؟ چرا بعضی مردم کشور من اینقدر دروغگو و دزد شدن؟

این بار دوم بود که همچین موردی پیش میآمد. یه بار دیگه هم سر مدارک داداشم که پارسال میخواست بره, یه دارالترجمه دیگه ای دقیقا همین برنامه رو پیدا کرد. منتهی اون موقع شرایط داداشم خیلی ناجور بود و ما واقعا عجله داشتیم. مامانم 50 هزار تومن اضافه تر داد به دارالترجمه ای که ادعا میکرد 3 روزه تحویل میده که مثلا فوریتی باشه. بعدش 3 روز هم دیرتر از موعدی که بقیه میگفتن تحویل داد و کلا همه برنامه ها رو هم خراب کرد. ظاهرا اینم یه روش سر کیسه کردن مردم توسط دارالترجمه هاست.

نظرات 3 + ارسال نظر
فاطمه چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:03 ب.ظ http://withstars.blogfa.com

هر بار که صفحه وبتون رو باز میکنم منتظرم ببینم که نوشتین از یه دانشگاه خوب پذیرش با فاند گرفتین... باور کن وب شما عین یه سریال هیجان انگیز شده برام ایشالا که آخر قصه اینطوری باشی
" و آقای زیر آسمان خدا با یه فاند خوب به آمریکا رفت و تا آخر عمر به خوبی و خوشی زندگی کرد "
البته این وسط دلم واسه مامان باباها هم میسوزه که چقدر واسه بچه ها زحمت میکشن و کمکشون میکنند که برن اونور دنیا درس بخونن بعد هم تنها میشن و دلشون واسه بچه هاشون تنگ میشه

ممنونم. منم بعضی وقتا حوصله ام که سر میره میام اینجا ببینم خبر جدیدی نشده؟!
اما چیزی که گفتید آخر قصه نیست. اگر هم بشه تازه اول قصه است. اگر هم نشه مهم نیست, من آدمی نیستم که کوتاه بیام.
ولی مامانم خیلی راضیه که داداشم رفته. البته بعضی وقتا دلش تنگ میشه میگه بگو بیاد چت کنیم.

نوید پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:40 ق.ظ

شاید هر course کانادا چنتا Credit آمریکاا به حساب بیاد ولی از لحاظ ظاهری در مقطع ارشد 4 یا 6 تا course کانادا کجا 45 credit آمریکا کجا.
در ظاهر که کانادا خیلی گلابی تره. کلا به نظر میرسه آمریکا از لحاظ تعداد واحد پاسی از همه ی دنیا یه سر و گردن بالاتره. در کمیت هم نمی خواد کم بیاره!

اینقدر در دوره ی مدرسه در ایران میگفتن کمیت درس ها رو کم کنیم و به کیفیت بپردازم . ولی آمریکا سر کمیت هم گیره که.

نوید جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:50 ب.ظ

ببخشید در مورد گرفتن پاسپورت در دوران دانشجویی به طور مختصر میشه توضیح بدین و اینکه چه مدت اعتبار داره و اگه اعتبارش بگذره باز هم از بی پاسپورتی بهتره؟

اینجا خوب توضیح داده.

http://www.applyabroad.org/wiki/index.php/%D8%AE%D8%B1%D9%88%D8%AC_%D8%A7%D8%B2_%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1

خلاصه اش اینه
دو تا راه داره:
1- سفر زیارتی, میرید یه آژانس مسافرتی و تور ثبت نام میکنید برای کربلا, مکه یا سوریه و بعد از اونجا یه نامه میگیرید, میرید نظام وظیفه و 15 میلیون رو میخوابونید و تموم. از دانشگاه هم یه گواهی اشتغال به تحصیل به تایید وزارت علوم میخواهید.
2- سفر عملی:
یه کنفرانسی مقاله میدید و وقتی قبول شدید, یه نامه از دانشگاه میگیرید برای نظام وظیفه که میخواهید برید این کنفرانس. همراه با یه گواهی اشتغال به تحصیلم به تاییدیه وزارت علوم میگیرید و میرید نظام وظیفه و گرفتن پاسپورت. وثیقه اینجا میشه 5 میلیون

اقدام کردنش هم از طریق پلیس 10+ شده.
------------------
در مورد اعتبار اصلا نگران نباشید. همه پاسپورت ها 5 ساله هستن. بله اگر اعتبارش هم گذشته باشه از بی پاسپورتی بهتره چون حداقل Spell اسمتون روش درسته.
منتهی وقتی اعتبار هم داره اگر کارت پایان خدمت نداشته باشید اجازه خروج نخواهید داشت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد