زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

از بانک زنگ زدن که نمیتونیم ضمانت نامه شش ساله بدیم!

مروز از بانک زنگ زدن که ما اشتباه کردیم و نمیتونیم ضمانت نامه رو بهتون شش ساله بدیم و همون یکساله باید بدیم و شما هم سال به سال باید بیایید تمدید کنید! منم اصلا ناراحت نشدم چون حداقل یک میلیون از اون پول زور برمیگرده و شایدم از سال بعد رفتم سر کار و خواستم اون 15 میلیون رو هم بدم نظام وظیفه.

سفارت امریکا توی آنکارا هم برام ایمیل زده که تماس بگیر و وقت بگیر که قراره فردا دیگه زنگ بزنم و وقتم رو بگیرم. نمیدونم چرا بعضی ایرانی های بی جنبه ده بار هی ایمیل میزنن که وقت اضطراری بدید. من یه بار حدود 1 ماه پیش زدم و تازه دیروز برام جواب فرستادن که زنگ بزن. احتمالا برای آخرای May بهم وقت بدن و امیدوارم دیگه جواب دانشگاه ها تا اون موقع آمده باشه.

با وجود اینکه دیگه امید چندانی ندارم از جای دیگه ای توی امریکا پذیرش با فاند بگیرم اما دیگه دارم تصمیمم رو برای رفتن بدون فاند به امریکا نهایی میکنم. اگر خدا بخواد هفته دیگه ممکنه بتونم یه وام 7 میلیونی هم بگیرم.

نظرات 2 + ارسال نظر
مسعود دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:28 ق.ظ

بابا این که خیلی ستمه بدون فاند بری! اونجور که فهمیدم شما رتبه ارشدت تک رقمی بود نه ؟ رشتتون چیه؟

منم فکر میکنم ستمه اما چاره چیه؟

تارا دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:54 ب.ظ

سلام

من چند سئوال دارم که مربوط به این پست شما نیست، ممنون میشم بهشون جواب بدین.

برای ویزای تحصیلی کانادا پدرم حامی مالی ام هستش، ایشون از شعبه بانک شهرستان گواهی موجودی حساب را به فارسی گرفتن. بانک شهرستان های کوچک، معمولا مهر و سربرگ انگلیسی ندارن و با فرمت انگلیسی آشنایی ندارن.

-سئوال اولم این هست که، آیا گواهینامه شعبه قبل از ترجمه باید توسط دفتر مرکزی بانک در تهران تایید بشه یا نه؟
- برای اثبات تمکن حامی مالی، من از پدرم خواستم که سند زمین کشاورزی خودش را برای ترجمه برام بفرسته، آیا ترجمه این سند زمین کافی هست؟یا برای درآمد سالیانه حامی مالی باید سند دیگری ارائه بشه؟

با تشکر

سلام

ببخشید من چون تجربه ای ندارم نمیتونم خیلی راهنمایی کنم. به فروم applyabroad.org یه سری بزنید, احتمالا دوستان بهتر بتونن کمک کنن

- تا جایی که میدونم دالترجمه ها مدارک عجیب غریب زیاد میخوان. مثلا ممکنه شناسنامه پدرتون رو هم برای این ترجمه بخوان. درک میکنم که شعبه های شهرستان یه مشکلاتی اینطوری دارن اما اگر میتونستید از اول انگلیسی بگیرید بهتر بود. در هر صورت شما آمادگی درخواست مدارک عجیب غریب رو داشته باشید. دالترجمه که هست توی شهرتون؟

- تمکن مالی پول نقده. شما برای اثبات تمکن مالی باید نشون بدید که پول نقد دارید که میتونید خرج کنید. سند خونه و ماشین و .... به هیچ عنوان جای اینو نمیگیره. حداقل برای یکسال خرج رو باید نقد داشته باشید. برای سالهای بعد رو میتونید سند ارائه بدید. یعنی اگر نتونستیم خرج رو داشته باشیم, میتونیم (خدایی نکرده) خونه یا زمینمونو بفروشیم. در واقع چیزی به اسم درآمد سالیانه مطرح نیست. مگر اینکه خیلی زیاد باشه مثلا رئیس شرکتی, رئیس بانکی چیزی

موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد