زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

همه چی عوض شد



"No matter how your heart is grieving, if you keep on believing, the dream that you wish will come true."


یه نکته خیلی مهم بگم. خدا به اونایی که بیشتر باورش دارن دیرتر جواب میده. میپرسید چرا؟ چون باید اول به اونایی جواب بده که کمتر باورش میکنن, اونا صبرشون کمتره. ولی مهم اینه که اگر مشیتش چیزی باشه حتما انجام میشه. چون خدا توی لا زمان هست, اونقدری که ما به زمان اهمیت میدیم زمان براش اهمیتی نداره.


حدود ده روز دیگه وقت سفارتم هست و تازه معلوم شد که قراره از اینجا فاند بگیرم. تا دیروز فکر میکردم که دیگه باید بدون فاند برم, حتی برای استرالیا هم اپلای کردم و برنامه ریزی کردم که برای چند تا دانشگاه دیگه توی استرالیا اپلای کنم. حتی وضعیت ویزاهای کار H1b رو هم بررسی کردم و گزینه های زیادی رو. اما امروز یه دفعه همه چی عوض شد. برنامه ریزی هام, خرج و مخارجم و ... حالا باید برای یه زندگی جدید برنامه ریزی کنم. الان نگرانی خیلی کمتری دارم.

نظرات 12 + ارسال نظر
عرفان جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:09 ق.ظ

دوست عزیز
این کدوم دانشگاهه که این قدر دیر برای فاند جواب داده؟

سلام
ببخشید هنوز تصمیم نگرفتم که اسم دانشگاه رو اینجا بنویسم یا نه.
اما فاندهای TA اکثرا توی May بررسی میشن که ددلاین برای بومی ها هم گذشته باشه و بتونن همه رو با هم بررسی کنن.

هستی جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:26 ق.ظ

سلام
چقدر خوشحال شدم دیدم که بالاخره فاندتون رو گرفتید .
2 سال صبر کردید و بالاخره گرفتید...
ایشالله روزهای خوبی رو در پیش داشته باشید

سلام. ممنونم. شما هم همینطور

Mehri201 جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:29 ق.ظ

may be your destination is on of these universities:

University of Georgia
University of Central Florida

good lock

من زرنگ تر از شما بودم اینجا ننوشته بودم کدوم دانشگاهه اما خب همونیه که گفتم پذیرش گرفته بودم اما فاند نداشت هنوز.
شاید سورپرایز نگه داشتم که اونجا رسیدم بگم کجا بوده.

فاطمه جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:23 ب.ظ http://www.withstars.com

ااااااا آخ جون پس آخر قصه به خوبی تمام شد
"آقای آسمان خدا تا آخر عمر به خوبی و خوشی در کنار تیلور جونش زندگی کرد....."
وای خیلی خوشحال شدم، کلا به زندگی امیدوارتر شدم.

کی؟ کٍی؟ کجا؟
ما هنوز فصل دوم هستیم, شما رفتی آخر کتاب!!!!

نوید جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:25 ب.ظ

Congradulations

این دانشگاه قبلا بهتون پذیرش داده بود یا الآن پذیرش و فاند رو با هم؟
الآن دوباره باید صبر کنید تا دانشگاه براتون I20 صادر کنه و بفرسته برای داداشتون و اونم برای شما و دوباره از آنکارا وقت بگیرین یا الآن که فاند دارین جای دیگرو انتخاب میکنین؟ تغییرات دیگه هم مثل تغییر مقدار ضمانت بانکی؟

ممنون.
بله باید دوباره I-20 بگیرم. باید یکی رو توی آنکارا پیدا کنم وگرنه نمیرسه که داداشم بگیره برام بفرسته من هفته دیگه وقت سفارتم هست. ترجیح میدم دیگه بلیت و ... رو عوض نکنم. بعدشم معلوم نیست جای دیگه حالا حالاها وقت بدن. گواهی مالی رو عوض نمیکنم.

نوید جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:28 ب.ظ

TA شدن خیلی هیجان انگیزه. فکر میکنین در هفته چه قدر وقتتون میگیره؟

دقیقا 20 ساعت توی هفته!

نوید جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:23 ب.ظ

شما برای اینکه به سفارت آمریکا اثبات کنین که به ایران برمیگردین میتونین از شرکتی که توش کار می کنید یا حتی شرکتی دیگر نامه بگیرین که بعد پایان تحصیلات در اون شرکت پیشنهاد کار دارین یا اینکه در اون شرکت تعهد خدمت دارین. ولی ضمانت نامه مالی که از بانک گرفتین به نام پدر شماست و به نام شرکت نیست.
در حالت کلی چه طور میشه در حالی که شرکت ضمانت نامه مالی بهتون نداده اثبات کنین که برای کار کردن در اون شرکت به ایران برمیگردین؟

این 2 تا ربطی به هم ندارن.
منم چون شاغل هستم گواهی اشتغال به کار میگیرم نه پیشنهاد کار!

نوید جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:31 ب.ظ

این of around $1650 per month مالیات بهش میخوره؟ هر 12 ماه سال رو شامل میشه؟

سلام
بله مالیات هم ازش کم میشه. نمیدونم چند درصد باشه.
نه فقط 9 ماه رو شامل میشه, برای تابستون یا باید ترم تابستونه گرفت یا مثل خیلی ها برای internship توی شرکت ها اقدام کرد. احتمالا من کار دوم رو کنم چون درآمد بیشتری داره و بعد از فارغ التحصیلی هم شانس استخدام توی همون شرکت هایی که کار میکنم هست.

جلال جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:47 ب.ظ

با سلام

واقعا خوشحال شدم خیلی خبر خوشحال کننده ای بود. بهتون تبریک می گم. همیشه تلاشهای کسی که خیلی زحمت کشیده و به نتیجه تلاش هاش رسیده امید بخشه بالاخره ما هم کمی امیدوارم شدیم! امیدوارم هر جا هستید موفق باشید و پیوسته به یا خدا

با احترام

ممنونم. ایشالله روزی همه اونایی که تلاش میکنن.

س شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:13 ب.ظ

شما جی آر ای تون چند بوده؟
آی بی تی چند؟
راستی تبریک میگم

ای بابا من دو ساله دارم اینجا مینویسم بعد میگید تافل جی آر ای چند بود؟
از اول دو سال پیش بخونید ایشالله متوجه بشید.

Mehri201 یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:55 ق.ظ


If you do not bluff, may be the other option is a university around city of Nashville, TN.

But I think the 2 first option are more probable.

Best of Luck

maybe!

س یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:29 ق.ظ

خوب من حالا تازه از داستان شما با خبر شدم. حالا میگفتی ین بدم نبودا! تا من برم همرو بخونم. من وقتم کمه! ۱ ماه دیگه تافل و ۴۵ روز دیگه جی آر ای! ایشالا برای ترم اسپرینگ ۲۰۱۳. حالا چند بود؟

خب قسمت های مرتبط ش رو بخونی کمه. به درد آخرتت نمیخوره اما برای دنیات ممکنه خوب باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد