زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

به خاطر دیر رسیدن نمره آیلتس داداشم بورسیه ایتالیا رو نگرفته

چند وقت پیش وقتی برای گرفتن وقت و دادن مدارک به سفارت ایتالیا رفته بودیم, از قضا متوجه شدیم که یکی از بچه های هم دانشگاهی داداشم در همون رشته با معدل کمتر و نمره آیلتس 6 تونسته از دانشگاه میلان بورسیه گلد بگیره. بورسیه ای که همه هزینه های تحصیل و زندگی رو پوشش میده. با توجه به اینکه شرایط این فرد خیلی خیلی پایینتر از داداشم بود, تصمیم گرفتیم که از دانشگاه بپرسیم. بعد از نامه نگاری با دانشگاه میلان مشخص شد که اصلا مدارک داداشم رو در بررسی بورسیه شرکت ندادن و تنها دلیلی که ذکر کردن دیر رسیدن نمره آیلتس بوده. پس نه تنها داداشم از فنلاند ریجکت شد (که کلی هم پول پست داده بود برای اپلایش) از گرفتن بورسیه ایتالیا هم جا موند.


خودتون ببینید که نافهمی یک عده چطور به زندگی دیگران ضربه میزنن. حالا خوبه نمره داداشم آمده. الان نزدیک 135 نفر هستن که هنوز کارنامه امتحان 10 مارچ رو هم نگرفتن. یعنی چند صد هزار تومن پول امتحان دادن. چندین ماه علاف بودن که این نمره رو بگیرن و چقدر فرصت های اپلایشون رو از دست دادن یا از جاهایی که اپلای کردن ریجکت شد و هنوزم نمره امتحانشون دستشون نیست. 


بعد بعضیها چند سال بعد میگن نمیدونیم چه گناهی به درگاه خدا کردیم که این بلاها سرمون میاد.

نظرات 5 + ارسال نظر
افلیا یکشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:58 ق.ظ

سلام من جز همون ۱۳۵ نفر هستم. شمارا بخدا اگر اطلاعی راهنمایی چیزی دارید به من کمک کنید. من فعلاْ می خوام برای کانادا اپلای کنم و اون هم فقط ایلتس می خواد. فکرشو بکنید با نمره ۷.۵ چون ۳ تا ۸ داشتم یه ۶ گفتند دوباره می خوان نمره بدهند. آخه کی به شما گفت ریمارک کنید. من به همون نمره راضی بودم. حالا هم که همه دفاتر ایران ایلتس کلاه بردار بسته است. آخه من بیچاره چه کار کنم؟؟؟؟؟
وبلاگ خیلی خوبی دارید. من همشو خواندم. سپاس

وای خدا بهتون صبر بده. ما که نصف جون شدیم تا نمره داداشم آمد (همون سری اولی که اعلام کردن بود) من اطلاعی ندارم و هر چی میدونم از اپلای ابراد میخونم.
کاشکی یه جای دیگه مجدد امتحان میدادید. حداقل عمرتون تلف اینا نمیشد.

مسعود یکشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:34 ب.ظ

می شه بگی اون هم دانشگاهی داداشت تو چه رشته ای و با چه نمره های بورسیه گلد گرفته؟ و این که کدوم دانشگاه؟

بله, معماری دانشگاه آزاد شیراز بود که با آیلتس 6 و معدل 16 و خورده ای بورسیه گلد از کمپس پیاچنزا دانشگاه میلان گرفته بود.

An applicant یکشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:20 ب.ظ

افلیا از طریق سازمان سنجش بخش آزمون های بین الملل پیگیری کن

وفا سه‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:21 ق.ظ

سلام و تبریک به خاطر پذیرش
شما تافلتون را کرج امتحان دادید؟ آیا راضی بودید از روند برگزاری؟

سلام. خواهش.
خیر امیربهادر امتحان دادم. به جز اون ماجرایی که سر اسپیکینگ پیش آمد که مراقبه آمد گفت یواشتر صحبت کنم و کلا تمرکزمو به هم ریخت بقیه چیزا خوب بودن.

مهدی چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 02:11 ق.ظ

سلام منم می خوام واسه امتحان آتیلس و بورسش آماده بشم فقط می خوام در مورد بورس کردنها و تحصیل در خارج از کشور بیشتر بدونم و ببینم ارزش داره تا این همه خرجش کنم و وقتمو بزارم.
اگه توضیحاتتونو به ایمیلم بفرستین ممنون میشم.

سلام
فکر کنم هر چی میدونستم رو قبلا نوشتم. بخونید با سئوالی بود در خدمتم.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد