زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

پلیس امنیت؟؟؟؟(مقصد سفرتونو توی فرم گذرنامه امریکا نذارید بهتره)

امروز ظهر سر کار که بودم موبایلم زنگ خورد:


- سلام, از پلیس امنیت تماس میگیرم. اسم شما .... هست؟

- سلام. بله. (گیجم)

- شما درخواست پاسپورت کرده بودید؟

- بله. چطور مگه؟

- برای امریکا؟

- بله ...

- از اداره شرق اقدام کرده بودید؟

- بله.

- چند سال پیش هم پاسپورت گرفته بودید؟

- بله.

- کی؟

- درست یادم نیست... چطور؟؟؟

.....


نزدیک به یک ربع پشت تلفن منو سین جین میکرد که کی پاسپورت گرفتی, چطوری گرفتی, از کدوم مرکز اقدام کرده بودی و ... بعد وانمود کرد که من زنگ زدم به 197 و شکایت کردم و شاید اشتباه شده باشه و تشابه اسمی بوده. کل مکالمه به صورت حالت سین جین بود. آخرشم حتی عذرخواهی نکرد اگر اشتباه شده بگه ببخشید و...

من نفهمیدم که هدفش از این تماس چی بود اما چیزی که مشخصه یه سری اطلاعات از من داشت و شاید میخواست اطلاعات بیشتری بگیره. اون قضیه 197 هم به نظرم دروغ بود چون اگر کسی شکایت کرده بود خب شماره تلفن خودشو میذاره نه شماره منو! و تازه چطور ممکنه یکی پاسپورت بگیره و به مقصد امریکا هم باشه و از همون اداره ای که من اقدام کردم باشه و فامیلیش هم عین من باشه و بعد شکایت کرده باشه و اینا دنبالش بگردن که پیگیری کنن و بعد به مشخصات من برسن؟ تازه اگر فهمیده که اشتباه شده چرا عذرخواهی نکرد و اصلا چرا این همه سئوال از من میپرسید؟ چرا وقتی من گفتم من زنگ نزدم 197 بازم سعی میکرد مکالمه رو ادامه بده؟


خدا رو شکر که ما هیچ ریگی به کفشمون نیست و صاف صاف از همه چیز هستیم, اگرنه هر کس دیگه ای بود سنگ کپ کرده بود که باهاش چکار دارن و این اطلاعاتو از کجا آوردن. اما مامان یه هول درست و حسابی ای کرده بود دلش هزار تا راه رفته بود که چی شده و چکار دارن چون قبلش زنگ زده بودن خونه و شماره موبایلمو هم از خونه گرفته بودن (من برای فرم گذرنامه شماره موبایلمو هم گذاشته بودم و بازم تعجب برانگیزه که چطور نداشتن؟)


پیشنهاد میکنم کسانی که میخوان پاسپورت بگیرن به هیچ وجه مقصد سفرشون رو امریکا انتخاب نکنن. حدس میزنم که ممکنه حساسیت های امنیتی روی این موضوع باشه و قصد بررسی کسانی که میخوان امریکا برن رو داشته باشن.

نظرات 11 + ارسال نظر
هستی یکشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:37 ب.ظ

عجب !!

چه اوضاعیه این مملکت !

شیدا یکشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:47 ب.ظ

سکتتون ندن خوبه
حداقل بذارن آدم سالم بره اونطرف زندگی کنه

والا

نوید دوشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:19 ق.ظ

مزاحم تلفنی ممکنه باشه؟

خیر. شماره تلفنی که افتاده بود خاص بود. اطلاعاتی که داشتن دقیق بود.

شاهین دوشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:49 ق.ظ http://gull.blogfa.com

احتمالاً قصد سفر رو کشورهای دوست و برادر باید نوشت!

پس اول باید نقشه رو با ذره بین بگردیم.

مسعود دوشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:37 ق.ظ

سلام مهندس
خوندن فلش کارت بدون تلفظ یا فونوتیک خیلی مسخره است.نه؟

ما خودمون رو کشتیم تو اینترنت یه ورژن فلش یا اکسل 504 همراه با فونوتیک پیدا کنیم هنوز نتونستیم. کل 504 های کوایز نت رو هم زیرو رو کردم.
شما یه همچین چیزی رو دارید یا میدونید فونوتیک هاش رو از کجا میتونم گیر بیارم که به فلش کارت هاش اضافه کنم؟
مهندس بیشتر به ما صفر کیلومتر ها کمک کن دیگه! یا حق

من فونتیک بلد نیستم اما اون کارت هایی که میخوندم تلفظ کامپیوتری داشت. یه سرچ کنی توی اپلای ابراد jmemorize پیدا میکنی. نکردی یه ایمیل بده به من لینکشو بفرستم.
من هر کمکی از دستم بر بیاد انجام میدم حتما.

آرزو دوشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:22 ب.ظ

سلام

من تازه با وبلاگ شما آشنا شدم. راستش من هفته ی دیگه آنکارا مصاحبه دارم. برای دکترای مارکتینگ. یادم نیست چه چیزی رو داشتم توی گوگل سرچ می کردم که وبلاگ شما رو آورد و وقتی اومدم اینجا تعجب کردم از این همه توضیحات با دقت! واقعاً ممنون از اینکه اینقدر با حوصله وقت گذاشتید و همه چیز رو توضیح دادید.
توی فروم اپلای ابراد هم بچه ها خیلی به هم کمک می کنن، ولی این وبلاگ شما دیگه واقعاً کامله.
امیدوارم زودتر کلیر بشید و ویزاتون رو بگیرید، ولی کاش همون درجا ویزا رو بهتون می دادن.
موفق باشید، منتظر شنیدن خبرهای خوب هستیم

سلام

آنکارا خوش بگذره. برنامه ریزی کنید که یه کم شهر رو هم بگردید من برنامه نداشتم براش. وبلاگ منم کامل نیست اما سعی کردم که چیزایی رو که متوجه میشم بنویسم. اگر دوستی کسی رو هم میشناسید که شاید مطالب من براشون مفید باشه ممنون میشم معرفی کنید. دلم نمیخواد نوشته هام بی مصرف بمونن.

موفق باشید

مسعود دوشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:16 ب.ظ

ممنونم مهندس
من از نرم افزار Pauker استفاده میکنم که به نظرم خیلی خوبه . سعی میکنم اونجا چیزی پیدا کنم.
ممنون و موفق باشی

سلام خواهش. مهندس گوش به حرف نمیدی! این که هیچ کارتی برای جی آر ای نداره. اونی که اونجاست 4000-5000 تا کارت داره. تازه اونم کافی نیست باید کلی متن هم بخونی.

س سه‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:09 ق.ظ

برای جی آر ای متن از کجا بخونیم. حفظ کردن لغات به تنهایی هم سخته و هم اینکه فراموش میشه. متن از کجا بیاریم؟

من نیویورک تایمز آنلاین میخوندم و خیلی خوب بود. مجله های خارجی دیگه هم هستن که خیلی خوبن.
بله لغت به تنهایی احتمال زیاد فراموش میشه اما اگر مدام متن بخونید لغات توی متن مدام تکرار میشه و دیگه فراموش نمیشه.

مسعود سه‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:39 ق.ظ

مهندس خودت که این کاره ای که!
یه خروجی csv از سایر فلش کارت ها و import به Pauker این که دیگه کاری نداره که!

در مورد امتحانو خوندن و اینها لطفا اگه نکته ی تازه ای به ذهنت رسید ما رو هم بی نصیب نزار دوست عزیز.

نوشته بودی توی راه یه سری پاد کست رو گوش میکردی. میشه بگی چی و از کجا گرفته بودی و تاثیرشون چقدر بوده؟ خیلی ممنون

من سعی میکنم آخر این هفته یه جمع بندی از ماجرای اپلای بذارم و سئوالات شما رو هم توش جواب بدم. شما حالا اونا رو پیدا کن ببین میتونی import کنی یا نه.
اگر چیزی هم فکر میکنید خوبه بنویسم بگید که اونو هم بذارم.

ali شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:27 ق.ظ

It doesnt make sense, God damn them

مسعود شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:29 ب.ظ

این applyabroad رو گشتم هیچ فایل فونوتیک داری رو پیدا نکردم.

import که کاره 2 سوته تست کردم مشکلی نداره.

فونتیک نداره. تلفظ داره. من لینکشو براتون پیدا کردم.
http://www.mediafire.com/?jvj8v8ipu6klc
موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد