زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

برای رشته های مدیریت یا Business School ها

من چون خودم برای مدیریت اپلای نکردم تجربه چندانی ندارم ازش. برای فوق لیسانس اروپا که اصلا فرقی با رشته های مهندسی نمیکنه.

تفاوت هایی که میدونم ایناست:

1- سابقه کار توش ارزشمنده, بعضی دانشگاه ها بدون سابقه کار اصلا به طرف ادمیشن هم نمیدن.
2- برای امریکا به جای GRE خیلی جاها فقط GMAT رو قبول میکنن.

GMAT یه امتحان دیگه است شبیه امتحان GRE که از نظر ریاضی سخت تر و از نظر وربال آسونتر از GRE هست. منابع مربوط به خودش رو هم داره. توی سالهای گذشته بعضی دانشکده های مدیریت GRE رو هم جای GMAT قبول میکنن اما خیلی تعدادشون کمه و کسی که بخواد بره برای مدیریت حتما باید GMAT بده. ظاهرا این امتحان تا زمانی که دارم مینویسم در ایران برگزار نمیشه و برای دادن امتحان باید به کشورهای اطراف رفت.

نظرات 8 + ارسال نظر
نوید چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 07:09 ب.ظ

اون دوست عزیز(فرید) که نمره ی Gre 1510 آوردن میشه بگن که امتحان کاغذی دادن یا کامپیوتری؟تجربشونو به صورت خلاصه میگن؟مثلا کتابای 1100 و 3500 رو خونده بودن؟

نوید چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 07:12 ب.ظ

مشکل رشته های بیزینس اینه که فاند توشون کمه و شهریه بسیار بالا.
یه نکته هم در مورد اپلای که دانشگاه های public و private شهریه هاشون ممکنه فاصله ی زیادی داشته باشن (بدون فاند البته)

علی اصغر چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 08:04 ب.ظ

ممنون مهندس. اطلاعات خیلی خوبی بود.
من لیسانس فنی دارم با سابقه‌ی کار و مدیریت و هیچ کس رو ندیدم که از لیسانس فنی برای مدیریت توی خارج از کشور ادامه داده باشه تا بتونم ازش اطلاعات کسب کنم.
توصیحات شما و همینطور نظرات دوستان خوب بود.

سلام
برادر من لیسانس فنی بود الان داره Management Engineering توی ایتالیا میخونه. هیچ کار خاصی هم نکرد, فقط یه نمره زبان گرفت. البته یک ماهی واحد پیشنیاز بهشون دادن و پاس کرد. امریکا قضیه اش فرق میکنه.
موفق باشید

سبا ایرانی پنج‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:20 ق.ظ

سلام میشه اگه تو اطرافیانتون تجربه ای از اپلای برای اسپانیا دارید بگید. تشکر

سلام
از دوستای من فقط یه نفر برای اسپانیا اپلای کرده بود که آخرشم به خاطر اینکه از اون بهترا خیلی بودن از طرف دانشگاه نتونست فاند بگیره و داره همین ایران میخونه.
برای اپلای هم استاد پیدا کرده بود و اون کمکش کرد. ببخشید بیشتر از این نمیدونم.

فرید پنج‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:55 ب.ظ

درود
امتحان کاغذی دادم.هر کس که امتحان کامپیوتری و کاغذی داده بود کاغذی رو توصیه می کرد.
کلا برای آمادگیه امتحان GRE سه سال وقت گذاشتم
سال اول:تا میتونستم با نرم افزار J5 لغت حفظ میکردم
من از صفر شروع کردم از لغات HIGHSCHOOL بعد GENERAL
504 1100 3500 .................و هر لغت جدیدی که پیدا میکردم میدیدم یا میشنیدم.با تمام جزیات (تلفظ و مشتقاتش و مثال) یادش میگرفتم
دایره لغاتم روز به روز گسترده تر میشد
تو همین سال اول گرامرمو هم قوی کردم..خیلیها میگن به درد نمیخوره ولی به نظر من برای نتیجه ی عالی گرفتن از gre باید از هر جهت روی این زبان مسلط شد
در حین یادگیریه لغات "کتاب هم میخوندم اگر دنبال چیزی بودم تو گوگل فقط به زبان انگلیش سرچ میکردمو از سایتای انگلیسی استفاده میکردم
سال دوم:رفتم سراغ official Guide ,big book ,verbal advantage کامل کامل خوندمشون (دو دور). تو همین مرحله هم خیلی لغات جدید یاد گرفتم
مجلات و روزنامه های آمریکایی سایت های خبری و سایت های ادبی خفن آمریکایی رو جدی دنبال میکردم(به همه توصیه میکنم خیلی خیلی کمک میکنه)
سال سوم: دیگه ارشدمو تموم کرده بودم و فارغ التحصیل شده بودم وقتم کاملا آزاد بود
6 ماه اولشو فقط برای وربال و رایتینگ وقت گذاشتم(روزی 6 ساعت)
از 6 ماه دوم به غیر از وربال و رایتینگ ریاضی هم میخوندم(روزی 8 ساعت)
Q:800 V:710 W:5
از خدا ممنونم که نتیجشو گرفتم
اینو هم بگم امتحان gre ای که دادم برای اولین و آخرین بار بود یعنی هیچ تجربه ای تو این امتحان نداشتم حتی به طور آزمایشی.شاید بزرگترین اشتباه من این بود.مطمئنم اگر تجربه داشتم خیلی نمرم بهتر از این میشد.الان دیگه نمره کامل گرفتن از gre اصلا برام دور از دسترس نیست
واقعا شدنیه.برای همه
اینو یادتون باشه که من از صفر شروع کردم و هیچ وقت تو مدرسه و دانشگاه نمره زبان خوبی نداشتم
موفق باشید

ممنون فرید جان که تجربه اتو گذاشتی. بله تنها چیزی که این امتحان لازم داره زمان هست وگرنه از نظر شدنی بودن شدنی هست.

ابراهیم پنج‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:02 ب.ظ

سلام
لطفا اگه می شه مفصل تر در این باره ینویس.
من کاردانی کامپیوتر-نرم افزار ۱۷
کارشناسی ناپیوسته کامپیوتر-نرم افزار ۵.۶۵
ارشد تجارت الکترونیک 17 و خورده ای (هنوز دفاع نکردم ) و 2 تا کنفرانس یکی داخلی و یکی خارجی دارم و دارم یه ISI آماده می کنم. رشته ارشدم هم بین رشته ای فناوری اطلاعات و بیزینس است. اصلا شانسی واسه آمریکا با فاند دارم. لطفا زاهنمایی کن چی کار کنم؟ داداشت که ایتالیاست فاند داره ؟ راستی 5 سال هم سابقه کار به عنوان معاون مدیر فناوری اطلاعات یه شرکت دارم.

سلام
شما معدل و سابقه کارت خوبه. اما برای بزینس فاند گرفتن سخت تره. راستش من بیشتر از چیزی که نوشتم در مورد بزینس نمیدونم. داداشم برای فوق لیسانس رفته و فاند نداره.
موفق باشید

ابراهیم پنج‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:03 ب.ظ

در مورد business school ها لطفا بیشتر بنویس

ببخشید بیشتر از چیزی که گفتم نمیدونم. موفق باشید

ابراهیم پنج‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:15 ب.ظ

فاند برام خیلی مهمه الان نمی دونم توی مهندسی اپلای کنم یا بیزنس ؟ دوست دارم برم آمریکا یعنی یه جورایی برام آرزو شده.

آقا بعد از اینکه من رفتم اونجا میتونم با بچه های مدیریتی مستقیم صحبت کنم. شما اون موقع بیایی بپرسی من بهتر میتونم راهنمایی کنم.
در مورد آرزو هم درک نمیکنم. من خودم هیچوقت آرزو نداشتم که برم امریکا.
موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد