زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

من و دندانپزشکی

امروز صبح رفتم دندانپزشکی. روی دفترچه تامین اجتماعی پر کردن دندان رو رایگان حساب میکردن. صبح زود رفتم اونجا تا زود نوبتم بشه. دکتره گفت 4 تا دندونت خرابه و 2 تاش هم عصب کشی  میخواد. خودم میدونستم 2 تاش خراب شده اما فکر نمیکردم دیگه 4 تا باشه. با وجود اینکه هر شب هم مسواک میکنم اما باز دندونهام خراب شدن. متاسفانه روزی یکیشو بیشتر درست نمیکنن و عصب کشی ها رو هم انجام نمیدن و باید یه جای آزاد پیدا کنم. امروز خیلی ناراحت بودم. فردا صبح هم باز باید برم دومی رو پر کنم. چون خرج دندونپزشکی امریکا خیلی گرونه و شنیدم ویزیت دکترش اونجا حدود 140 دلاره. بقیه خرج هاش هم که بماند.


به قول یکی از بچه ها 4-5 سال میخوای بری دکترا بخونی برو برای چی, برو دندونپزشکی رو از اول بخون, درآمدت هم بیشتر میشه.


نظرات 4 + ارسال نظر
نوید دوشنبه 26 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:21 ب.ظ

با این که علم خیلی پیشرفت کرده ولی در بعضی موارد کاری انجام نداده یا اینکه نمیخواد انجام بده تا بیزینس به هم بخوره.
یکیش همین دندون پزشکی که هر چه قدر مسواک بزنی باز هم خراب میشه. یکی دیگه هم موی سر که برای اکثریت مردها به تدریج شروع به ریزش میکنه و داروهاش هم همه بیخودن.

ایده ای ندارم!

unknown سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:01 ق.ظ

سلام
یک پر کردن ساده دندان بدون عصب کشی 100 هزار تومنه!!! اون دندانپزشکی کجاست؟ بگین تا ما هم اینقدر ضرر نکنیم>

سلام
مراکز دندانپزشکی تامین اجتماعی چند جا هستند. من رفتم پلی کلینیک 13 آبان. نازی آباد, خیابان رجایی, پلاک 502. من با دفترچه تامین اجتماعی بیمه شرکتی که کار میکنم رفتم و جرم گیری و پر کردن ساده کاملا رایگان بود. اما عصب کشی و ... نمیکنن.

نوید پنج‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:27 ق.ظ

ویزیت دکتر دندانپزشکی اکثرا رایگانه ولی هزینه ی کارش فکر نکنم الآن دیگه دست کمی از آمریکا داشته باشه.

این برگه I20 رو چرا وزارت علوم و همچنین سفارت بهش حساس هستن؟ فرقش با pdf I20 فقط یه امضا هست. نه مهر خاصی داره نه هولوگرامی نه چیز دیگه!

یه مقداری تحقیق کردم, یه پست در مورد هزینه های دندانپزشکی امریکا میزنم.

این برگه یه سند رسمی حساب میشه و اندازه کاغذش هم خاصه, امضای روش هم حتما باید خودکاری و باشه و امضاش توی سیستم های امریکا ثبت شده است. همون امضای خودکاری هم بهش اعتبار میده.
وزارت علوم هم برای این حساسه که قطعیت پذیرش توی امریکا رو نشون میده و بقیه نامه های دانشگاه قطعیت ندارن.

موفق باشید

Helen پنج‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:11 ب.ظ

واقعا برا منم سواله چرا با اینکه هر شب مسواک میزنیم بازم دندونامون خراب میشه. اینهمه هم بهش میرسیم ولی فایده نداره. اما به نظرم الان همه دندوناتونو درست کنید که از واجباته. ممکنه یه دندون دردد ساده بعدن کلی رو دستتون خرج بزاره. دعا میکنم براتون.

برای منم سئواله. حتما درست میکنم. ممنونم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد