زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

آقا سل داری! قسمت دوم

با خانواده ام هم این دو روز هیچ حرفی نزدم که نگران نشن. مامانم یه چند بار پیگیر شد که جواب آزمایشت چی شد, اما من بهش جوابی ندادم. چند بار هم پرسید که چه ساعتی وقت دندانپزشکی داری و من گفتم که معلوم نیست! قرار شده بهم زنگ بزنه. ولی وقت رو همون پنجشنبه کنسل کرده بودم.

شب, قبل از خواب داشتم فکر میکردم که خب اگر سل داشته باشم چی میشه؟ احتمالا باید برم وزارت علوم و بگم من نمیتونم برم, بعد بشینم GRE بخونم برای سال بعد دوباره اپلای کنم. تازه سال بعد میتونم برم لس آنجلس یه هر جای بهتری. این مدت هم برم دنبال کارهای سربازیم و شاید بتونم روی همین معافیت بگیرم. شاید اونقدرها هم بد نشه! اصلا چطوری ممکنه سل گرفته باشم؟ توی دندانپزشکی؟ توی آنکارا؟ من که اصلا سرفه هم نمیکنم! بعد از سحر هم همین فکر ها رو داشتم ادامه میدادم.

صبح زود رفتم همون بیمارستانی که اون روز رفته بود. بعد از نیم ساعت توی صف بودن یه نوبت بهم داد برای اورولوژی. نفر 127م شده بودم. رفتم طبقه سوم و گفتم خانم من عکس ریه گرفتم برای تشخیص سل, فکر نمیکنم ربطی به اورولوژی داشته باشه. گفت آره, اشتباه بهتون نوبت دادن. برو برای متخصص عفونی بگیر. اون طرف ساختمان هم هست. توی دلم گفتم خدا رو شکر, کی این 128 نفر قرار بود ویزیت بشن خدا میدونه. سالن هم کیپ تا کیپ پر بود. خدا رو شکر بیماری کلیوی نداشتم. چقدر مردم اینجا بیماری کلیه دارن.
دوباره برگشتم و نوبتم رو عوض کردم. این بار نوبت 27 شدم. همین 27 نفر نزدیک یک ساعت و نیم طول کشید. توی این مدت خودم رو آماده میکردم که اگر گفت مشکلی توی عکس هست پس نیفتم! ساعت 10:30 نوبتم شد. دکترش یه خانم جوانی بود و رفتارش هم کاملا معمولی بود. موضوع رو بهش توضیح دادم. عکس رو به لامپ کنار دستش چسبوند و یه نگاهی عاقل اندر سفیه به عکسم کرد و یه سری سئوال پرسید .
پرسید: (با تعجب) کدوم دانشگاهه که آزمایش سل میخواد؟
گفتم: یه دانشگاه امریکا
سرش رو تکون داد به علامت اینکه فهمیدم. و بعد پرسید: خب تا ما نظر قطعی ندیم که بهت پذیرش نمیدن؟ درسته؟
گفتم: نه من پذیرش گرفتم, دیگه دارم میرم!
پرسید: با کسی که سل داره در تماس نبودی؟
گفتم: نه.
پرسید: سرفه نمیکنی؟ خلط نداری؟
گفتم: نه.
گفت: یه آزمایش خلط میخوام برات بنویسم....
حرفشو قطع کردم و گفتم خانم دکتر اگر توی عکس مشکلی نمیبینید, ممنون میشم که دیگه آزمایش اضافه تری ننویسید, یه سری آزمایش چکاپ هم پریروز دادم که جوابش سه شنبه میاد.
یه نگاهی به آزمایش ها کرد و گفت: خب پس آزمایش ESR هم که دادی خوبه. اگر توی این آزمایش چیزی نشون نده مشکلی نیست اما باید تا سه شنبه صبر کنی ولی بذارید از خانم دکتر هم بپرسم.
بعد رفع اتاق بغلی که یه دکتر متخصص دیگه نشسته بود و با اون هم مشورت کرد.
وقتی برگشت گفت: من برات یه برگه مینویسم که اگر این آزمایش ESR ات مشکلی نداشت, مشکلی نداری. ولی اگر آزمایشت نرمال نبود باید بیایی دنبال بقیه کارها فقط برو وقتت رو از ویزیت تغییر بده به مشاوره.
گفتم: باشه. سریع رفتم پایین و وقتم رو عوض کردم. توی سالن پایین دو تا دختر خیلی خوشکل هم داشتن بازی میکردن. وقت رو که عوض کردم برگشتم و اونم برام یه برگه نوشت که اگر آزمایش ESR چیزی رو نشون نداده باشه, از نظر عفونی مشکلی نداره.


(امشب عکسشو میذارم! الان دوربینم همراهم نیست.)


برگه رو گرفتم و از بیمارستان آمدم بیرون. داشتم فکر میکردم که ای بابا بازم باید تا سه شنبه صبر کنم. آخه چطور ممکنه که من سل گرفته باشم؟ به نظر خودم که نباید هیچ مشکلی داشته باشم. اما اگر هم بود, هیچ نگرانی و ناراحتی ای ندارم! شاید قسمت چنین باشد.

دیروز کلی توی وبلاگم نظر گذاشته بودن و ابراز محبت کرده بودن اما راستش من بیشتر تعجب کردم, چون خودم خیلی راحت تر با این موضوع کنار آمدم. در بدترین حالت که سل داشته باشم (که فکر نمیکنم) سال بعد دوباره اپلای میکنم. اینبار GRE=1400 میگیرم! البته دیروز و پریروز کلی پست میخواستم بذارم که چون داداش از ایتالیا آمده بود, نشد و خواستم یه کم با داداشم باشم.

نظرات 21 + ارسال نظر
شاهین شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:03 ب.ظ http://gull.blogfa.com

آزمایش خلط اگه بدی خیلی خوبه. بهترین راه تشخیص بیماری سل (البته نوع ریوی) در افراد مشکوک انجام آزمایش خلط هست.

آخه من اصلا خلط هم ندارم چه برسه به سل! نمیدونم کی این PPD رو درست کرده که قد یه 50 تومنی (از نوع جدید) دستم قرمز شده ولی هیچ نشانه ای دیگه ای از این بیماری در من یافت نمیشه.
باید صبر کنم سه شنبه جواب آزمایش خونم هم بیاد ببینم چی میشه.

افلیا شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:31 ب.ظ

هاها! مثل اینکه من اول همه پست را خوندم امیدوارم که سه شنبه هم هیچی نباشه! خوبه که خودت مسائل را راحت وواقع بینانه می بینی! ناراحت از این شدم که آخه شما خیلی کارات سخت انجام شد و بازهم بدبیاری! البته what doesn't kill you,makes you stronger! فکر کنم با این وضع پیش بری تابه امریکا برسی یه پا بت منی، اسپایدرمنی چیزی شده باشی! موفق و سلامت باشی!

Helen شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:12 ب.ظ

خب خدارو شکر. ولی تا برسم به ته نوشتت کلی استرس داشتم ان شالله که چیزی نیست. درضمن اگرم باشه همون نقشه ای که کشیدی برا معافی سربازی عالیه اگه بتونی از شر سربازی خلاص بشی معافیت بگیری . اون خوابتم تو ذهنم مونده بود چون معمولا خوابها برام خیلی معنی داره مخصوصا اینکه تو خوابت هم خونریزی از لثه بود هم سرفه خونی با ملخ . اینم لینکش

http://zireasemanekhoda.blogsky.com/1389/09/02/post-56/

جالبه خودت یادت نبود. راستی چشم شما و خانواده روشن برا اومدن داداشت. خوب کاری کردی فعلا حرفی نزدی از نتیجه ازمایش . بیخود خوشی خانواده رو خراب نکردی.

آره کاملا یادم رفته بود! اما الان که خوندم یادم آمد. خواب بدی بود من هیچوقت از این خوابها نمیبینم. به جاش سه شب پیش بعد از مدت ها یه خواب خیلی خیلی خوب دیدم که نمیشه اینجا تعریف کرد!

NEWONE شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:13 ب.ظ

Dear Woody,

DO NOT WORRY!

It's highly suggested false positive.

Screening test (i.e. P.P.D) has
Positive result (real patient) and false positive (normal but test positive)
False result (real normal) and false negative (patient but test negative)

In Iran because of B.C.G vaccination PPD False Positive happens that should be roll out with other high sensitive lab test and physician judgment. .

As you wrote here, you have no risk factor for T.B. except Endemic Country!

See here:

www.cdc.gov/tb/publications/factsheets/testing/skintesting.htm

If you are obsessive about your result you can do "sputum test" in Masih Daneshvari Hospital.
It's necessary to add that the last test also has false positive and need another high specific test to roll in and certify the + result!

In summary, YOU ARE WELL AND RELAX

Good luck!

Dear Newone,

I know that nothing is wrong with me, but does the university know this? I think that I should wait for the Tuesday results, and get the doctor letter translated for the university. All I need is a letter that the university asked me. I have more concerns about my teeth than this little issue

Best,
Woody

یگانه شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:43 ب.ظ

چقدر تو پست قبلی برات کامنت گذاشتن !

آره!

ارغنون شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:21 ب.ظ

می دونی چرا انقدر کامنت داشتی؟ آخه شاید خیلی ها مثل من کم حرفند و بیشتر می شنوند تا نظر بدن! مگه اینکه احساس کنند اگه چیزی نگن می ترکند!

ریحانه شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:32 ب.ظ

بازم امیدوارم چیز مهمی نباشه...اینکه بچه ها همه نگران این موضوع بودن واسه سختی زیادیه که تو راه اپلای کشیدی... شاید خیلیا خودشونو گذاشتن جای تو...شایدم خیلیا تازه اول راهی هستن که تو پشت سر گذاشتی...جالبه که راحت با این موضو ع(اگه خدایی نکرده درست باشه )میخوای کنار بیای

تینا شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:02 ب.ظ http://rozbarg.blogfa.com

سلام
خدا کنه چیز مهمی نباشه اما همون اولای مطلب دلم ریخت.درست نیست اینجوری به ما استرس وارد کنیا!آرزوی بهترین ها رو واست دارم.

سلام
استرس هیچ معنایی نداره! ممنونم.

jj شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:05 ب.ظ

اقا این جریان هیچ سودی نداشت جز اینکه اکثریت خاموشِ بازدید کننده از وب لاگ رو نمایان کرد!
اشاره به کامنت ها

m شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:17 ب.ظ

خیلی خوبه که اینقدر منطقی برخورد می کنی...از رفتارات درس میگیریم آقا...
ایشالا که آخرشم خوب میشه...خدا هیچ تلاشیو بی نتیجه نمیذاره

ممنونم

س شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:52 ب.ظ

بچه دوست داریا! اونم خوشگلشو موفق باشی زیر آسمان خدا. نگران نباش ولی من جات بودم حتما باز هم آزمایش میدادم.

2 سال پیش تو یک شرایط روحی خیلی بد یک آزمایش دادم. نتیجش چیزای خیلی بدی نشون داد که سل در برابر اون چیزی نیست. دکترم هم نامردی نکرد همه چی رو رک و راست گذاشت جلوم. چنان ضربه روحی خوردم که هنوزم آثارش باهامه. هفته بعدش دوباره آزمایش دادم جای دیگه ای . نتیجه کاملا بر عکس بود . اون روزا اونقدر ناراحت بودم که به جواب دومی هم شک کردم رفتم دکتر و دوباره آزمایش دادم که مطمن بشم اولی درست بوده یا دومی. به هر حال از این اشتباها زیاده و خودتو اذیت نکن. در هر صورت یادت نره که زیر آسمان خدایی و برات چیز بدی نمیخواد. این روزها برای منم دعا کن. عجیب محتاجم به دعا

ساسان شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:19 ب.ظ http://saros7.blogfa.com

سلام رفیق........
بازم خدارو شکر....ایشالاه ۳ شنبه رسما همه چی منتفی میشه....
خیالت جمع....
برات دعا میکنم تا هیچی نباشه......
ارادتمند

سلام. ایشالله.

بنده خدا یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:18 ق.ظ

فکر کنم خواب تیلور رو باز دیدی که خواب خوبی بوده اما نمی تونی تعریف بکنی.درسته؟
انشاء الله هرچی صلاحت هست اتفاق بیوفته و موفق باشی و سربلند

Friend یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:43 ق.ظ

Australian Embassy
http://www.immi.gov.au/students/english-requirements.htm

Student Visa English Language Requirements

Some Student visa applicants are required to provide the results of an English language test.

From 5 November 2011, the department will accept test results from the following specified English language tests for Student visa purposes taken in any country:
•Test of English as a Foreign Language internet-Based test (TOEFL iBT)
•Pearson Test of English (PTE) Academic
•Cambridge English: Advanced (CAE) test (also known as Certificate in Advanced English).

تافل iBT مدت هاست که مورد قبول ویزای دانشجویی استرالیاست. احتمالا اون تست های دیگه جدید اضافه شدن که توی ایران هم مرسوم نیستن.

فاطمه دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:39 ق.ظ http://withstars.blogfa.com

سلام، من مطمئنم مریض نیستی اما از اونجایی که در هر مرحله از اپلای باید جلوی پات سنگ بندازن و تو هر مرحله هم یه اتفاقی میفته اینم اینجوری شد مطمئن باش درست میشه و اصلا سل نداری
واقعا داستان اپلای کردنت برای ما که از بیرون ماجرا رو تماشا میکنیم مثل یه فیلم یا سریال میمونه. کاش تمام بشه و زود راحت شی بری سر درس و مشقت

الهام دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:58 ق.ظ

سلام . منم از خواننده های خاموشتون بودم . توکل به خدا . مطمئنم که هیچی نیست و سالم هستید البته به امید خدا.

موفق باشید . براتون دعا میکنم

سلام
ممنونم

کتی دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:19 ب.ظ

سلام
دخترا هم میتونن راه تو رو برن؟من خیلی دوس دارم برم ولی نمیدونم برای من که یه دخترم راه سخت تری در پیش خواهم داشت؟اونجا شرایط یه دختر با یه پسر برابره؟زندگی و درس خوندن برای یه دختر راحته؟
استاد یا دانشگاهی که اپلای میکنی به جنسیت هم نگاه میکنن؟براشون جنسیت مهمه؟
از زمانی که پذیرش میگیری تا زمانی که پات برسه به اون کشور چقدر زمان میبره؟

سلام
حتما میتونن و خیلی ها هم میرن
به جز مشکلات ازدواج و عاطفی به نظر من زندگی و درس خوندن اونجا برای یه دختر از اینجا راحتتر باید باشه.
توی امریکا و اکثر کشورها به هبچوجه جنسیت رو در نظرنمیگیرن.
زمان به شرایط خودتون بستگی داره . قبلا مفصل نوشتم.
موفق باشید

افلیا دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:49 ب.ظ

سلامُ دوباره منم. اول اینکه برای فردا آرزوی موفقیت می کنم. دوم یک سوال دارم. می خوام یک مقاله ISI بنویسم. شما منبعی، راهنمایی چیزی سراغ داری که کمکم کنه! سپاسگزارم.

سلام
قبلا یه چیزایی در مورد مقاله نویسی گذاشته بودم. Isi فقط مفصل تره
چون خودم ننوشتم شاید مرجع مناسبی برای اطلاعاتی که لازم دارید نباشم
موفق باشید

Helen دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:16 ب.ظ

خدا کنه فردا خبرهای خوب بشنویم. برات سر نماز دعا کردم. توکل به خدا

ایشالله
ممنونم

An applicant سه‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:53 ق.ظ

افلیا:
http://www.drmehrdad.com/index.php?option=com_content&task=view&id=503&Itemid=33

ممنون, با اجازه اتون ما هم استفاده کردیم.

هستی سه‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:53 ب.ظ

سلام

ان شالله که جواب آزمایشتون خوب در میاد ..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد