زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

قیمت لوازم در امریکا (Walmart)

یه سئوالی که برام پیش میامد قبل از رفتنم این بود که بدونم قیمت لوازم توی امریکا چقدره که اگر ارزونتره از اینجا تهیه نکنم.


از کسانی که اونجا مقیم بودن پرسیدم, گفتن که اینجا تقریبا همه چیز گیر میاد. اگر مغازه های ایرانی نداشته باشن, مغازه های پاکستانی و عرب و ... دارن. برای خرید هم میشه از فروش های ویژه ای که بعضا مکزیکی ها میزنن و یا Yard Sale ها برای خرید دست دوم استفاده کرد. پیشنهادشون این بود که به اندازه یکی دو هفته اول با خودم وسایل ببرم و بقیه رو از اونجا تهیه کنم. برای اجناس دست اول هم میگفتن که بعضی وقتا off میخوره و میشه با قیمت خیلی خیلی خوب خرید.


به هر صورت توی امریکا یه سری فروشگاه زنجیره ای وجود داره که میشه از اونجاها همه خریدها رو انجام داد. اگرچه این فروشگاه ها بعضا گرونتر از قیمتی هست که میشه توی بازارهای اونجا گیر آورد اما دیدنشون خالی از لطف نیست. یکی از معروفترین فروشگاه های زنجیره Walmart هست که تقریبا توی همه امریکا شعبه داره و همهجور کالایی هم توش پیدا میشه.


شعبه های والمارت در امریکا

عکس شعبه های والمارت در امریکا از این لینک


من از اینجا قیمت لوازم بهداشتی و خواب و ... رو نگاه کردم که برای چیزایی که اونجا لازم دارم هزینه هاشو کنار بذارم. خیلی جالبه که قیمت همه چیز رو آنلاین زدن و میشه با این قیمت توی کل امریکا هم تهیه کرد. البته هر جایی بر اساس مالیات خودش به این قیمت اضافه میشه. مثلا تگزاس تقریبا 9% مالیات بر خرید داره. برای ما توی ایران مالیات بر خرید رو روی قیمت کالا کشیدن چون توی همه ایران ثابت است.

نظرات 3 + ارسال نظر
فاطمه شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:29 ب.ظ

سلام
چند روزی میشه وبلاگتون رو پیدا کردم
توی همین چند روز عادت کردم به خوندنش و دنبال کردن ماجرا ها.
راستش از اول شروع کرده بودم خیلی ی ی ی ی دلنشین مینویسی

خوشحالم که همه سختی ها . مشکلات و حتی دل نگرونی هایی که تو ی این مسیر داشتی رو پشت سر گذاشتی و الان به این نقطه رسیدی
جدا تو قلبم این حس رو دارم خوشحالم.
نگران اون ور نباش
هر کی با هدف و مستعد برای رسیدن به موفقیت رفته 220 برابر این ور موفق بوده.
با همه قلبم آرزوی سلامتی و موفقیت رو براتون دارم.
میدونی کم وبلاگی پیدا میشه که کسی جز عقده های درونی و لزوما عشق و عاشقی و.... ننویسه
تو همه ی چیزای خوب و با هم و کنار هم داری
حس میکنم همین دلیل موفقیتت هست
حس خوبی به پیدا کردنت البته پیدا کردن وبلاگت دارم.
خوشحالم که اون ور هم مصمم به ادامه نوشتن هستی.
اوه ه ه ه ه خیلی طولانی شد.
ببخشید.

سلام
خواهش. خوش آمدید.
فقط فاطمه قبلا داشتیم, امیدوارم که با هم اشتباه نشید!
موفق باشید

Helen شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:01 ب.ظ

من نمیفهمم ما چند بار باید مالیات بدیم؟ هم موقع حقوق گرفتن تو فیشمون ازمون مالیات کم میکنن یه عالمه هم وقتی میخوایم پولمونو خرج کنیم موقع خرید؟ واقعا برام سواله؟ جاهای دیگه دنیام همین جوریه؟؟؟

اسم مالیات هاش فرق میکنه. جاهای دیگه دنیا هم همشو نمیدونم اما اکثرا همینه.

فاطمه شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:30 ب.ظ

انتظار نداشتم save بکنی .مرسی
آره قبلا 1-2 تا نظر گذاشته بودم.اسانسورو یادمه
فرقی هم نمکنه
فاطمه فاطمه است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد