زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

باید امتحان زبان بدید

ببخشید یه قسمت توی داستان جا موند. 

 

جلسه اولی که داشت تموم میشد آخرش یه نفر آمد و گفت اونایی که جدید هستن و نمره اسپیکینگ تافل رو زیر 26 گرفتن بیان اسم بنویسن تا من ازشون امتحان بگیرم. وای منو میگی قلبم آمده بود توی دهنم و تند تند میزد. خدایا این دیگه چه صیغه ایه. آخه این همه راه ما آمدیم حالا میگید زبان باید دوباره امتحان بدیم. اگر یه دفعه بگن امتحان خوب نشدید و اصلا بهتون فاند نمیدیم چی؟ همینطوری داشتم به این فکر میکردم که گفت برای کسانی که موفق نشن یه کلاس زبان اجباری میذاریم ولی همچنان TA میمونن. یه کم خیالم راحت شد. اما باز فکر کردم که خدایا نکنه باز برای کلاس ها ازمون پول بگیرن. آخه من بدبخت مگه چقدر پول میخوام از اینا بگیرم که نصفشم بدم کلاس. رفتم و برای همین امروز ساعت 2 اسمم رو نوشتم. گفتم هر چی زودتر بدم بهتره.

  

بعد از نماز رفتم اتاقی که گفته بود. اولش طول کشید که پیداش کنم اما بالاخره سر وقت رسیدم. بعد شروع کرد به مصاحبه که کی آمدید اینجا؟ گفتم که 5 روز پیش آمدیم. گفت آب و هوا چطوریه؟ گفتم خیلی خوبه. من میآمدم همه میگفتن اینجا آب و هوا خیلی بده اما آمدم اینجا خیلی خیلی خوبه. بعد گفت که بله دو سه روزیه که هوا نسبتا ملایم شده. بعد گفت اوقات فراغت چکارا میکنی. بهش گفتم که فعلا فکر نمیکنم که اوقات فراغتی داشته باشم. کلی کار هست که باید انجام بدم و هنوز انجام ندادم. اما دوست دارم که برم دوچرخه سواری. دوست دارم شهر رو هم بگردم. میدونم چند تا دریاچه بزرگ هست که فکر میکنم خیلی قشنگ باشن. اونم گفت که من عاشق دوچرخه سواری هستم. دور یکی از دریاچه ها پیست دوچرخه سواری درست کردند که میتونی بری اونجا. منم هر وقت برسم میرم. اونجا نه ماشینی هست نه چیزی.  

گفت من توی صحبت کردن شما مشکلی نمیبینم یه کم توی تلفظ ها مشکل داری که بعضی وقتا باید دقت کنم ببینم چی میگی اما با توجه به اینکه تازه 4 روزه رسیدی اشکالی نداره. چند ماه اینجا باشی این مشکل هم رفع میشه. فکر نمیکنم نیازی باشه که کلاس زبان بری. از نظر شخصیتی هم اینجا توی فرم ارزیابی مینویسم friendly! همین که همه مدتی که با من بودی لبخند میزدی خیلی کمک میکرد که بتونم باهات ارتباط برقرار کنم. بعضی بچه ها میان اینجا میشینن سرشونم میندازن پایین و هیچی نمیگن. یه چیزی هم میپرسی یه جواب کوتاه میدن و تموم. خیلی خجالتی هستن.

گفتم منم تا حدی خجالتی هستم...  

گفت منم متوجه شدم اما با من که صحبت میکردی خیلی برخورد خوبی داشتی. خیلی از آشناییتون خوشحال شدم. امیدوارم بازم همدیگرو ببینیم.  

منم گفتم: حتما. خوشحال میشم و آمدم بیرون. 

 

و بدینسان یک ترس دیگه ای که داشتم تبدیل به خوشحالی شد.

نظرات 8 + ارسال نظر
H پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 07:24 ق.ظ

بپرس از بقیه که مجبورن کلاس زبان اجباری برن ایا باید پول بدن برا کلاس یا رایگانه؟ خدا پدرشونو بیامرزه با اینکه ممکنه یکی اسپیکینگش ضعیف تر باشه بازم اون TA رو ازش نمیگیرن. یه لحظه فک کن که بنا به منطق میگفتن خب چون صحبتتون ضعیفه نمیتونیم کلاس بهتون بدیم چون شما چه جوری میخوای برا 30-40 نفر با این وضعت حرف بزنی و درس بدی؟

کلاس ها پولی نیست. گفت اگر دوست داشته باشی میتونی بیای شرکت کنی اما من لازم نمیدونم.
TA ها کارهای دیگه ای هم میکنن. خوشبختانه از کسی دیگه TA رو نمیگیرن مگر اینکه شرایط قرارداد رو از دست بده مثلا معدل 3.6 کمتر بیاره.

نوید پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:10 ق.ظ

این ماجرا مال هفته ی پیش بود؟ فکر کنم روی استرس کلمات و جملات کار کنین آهنگ کلماتتون زیباتر میشه.

jj پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:18 ب.ظ

اسپیکینگ زیر 26! قاعدتا 90 درصد بچه ها باید باشنن دیگه نه؟


هنوز اقا استادتو ندیدی؟


من اصلا استاد ندارم که.

H.D جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:58 ق.ظ

دمت گرم ، خیلی خوبه که دانسته هاتو با ما SHARE میکنی، البته میدونم بعدا این فرصت به این خوبی تکرار نخواهد شد، بالاخره هنوز درسا شروع نشده !
به هر حال یه خدا قوتی بهت میگم و برات آرزوی موفقیت در ادامه مسیر علمی و زندگی جدیدت دارم

تازه با بلاگت آشنا شدم و دنبالت خواهم کرد .

خواهش میکنم
خیلی خوش آمدید

فاطمه جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:58 ق.ظ http://www.withstars.com

پس کی میری کنسرت تیلور؟ عکسم باهاش بگیر برامون بذار البته میتونی چهره خودت رو شطرنجی کنی.

فاطمه خانم نگو که داغ دلم تازه میشه.

محمد علی جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:08 ب.ظ

نمره اسپیکینگ زیر 26 ولی نمره اخلاق = 20 !!

سه سوال حاشیه ای بپرسم؟ منصور چه رشته ای میخونه؟

این که سه تا نیست یکی هست.
اونم چون ممکنه منجر به کشف هویت بشه با عرض معذرت من جواب نمیدم.

sahar جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:19 ب.ظ

اما نمره ۲۶ که خوبه,از ۳۰ نمره ۲۶ گرفتن جزو نمره های خوب اخه....

بله. 26 و بالاتر نمره جادویی اسپینیگ برای TA هاست. من چند تا دانشگاه دیگه هم دیدم که باندشون برای TA همین 26 بود. البته دانشگاه هایی هم بودند که ناجوانمردانه نمره 29 میخواستن مثل USC

نرگس جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:15 ب.ظ

چقد صادقانه و ساده...بعد از هری پاتر اولین نوشته ایی که انقد با خوندنش ذوق می کنم

لطف دارید. اگر اینطوریه یه کتاب چاپ کنم شاید معروف شدم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد