زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

دوازدهم سپتامبر - جلسه در مورد شروع ریسرچ

امروز بعد از کلاسم باز یه جلسه دیگه بود در مورد اینکه چطوری باید ریسرچ رو شروع کرد. خیلی جالب بود که اکثر نکاتی که میگفت رو من خودم تنهایی بهش رسیده بودم. مثلا اینکه میگفت بهترین جا برای شروع wikipedia هست ولی نباید بهش رفرنس بدید. یا اینکه وقتی موضوع رو مشخص کردید چطوری توی مقاله ها دنبالش بگردید. چیزایی که اینجا آموزش میدن هیچوقت توی دانشگاه ما آموزش نمیدادن و ما خودمون آخرش میرفتیم یاد میگرفتیم.  

 

  

اولش فکر کردم که این کامپیوتر ها مال بچه هاست اما بعدا فهمیدم که اینا مال خود کتابخونه هست و هر کسی که میاد میتونه بشینه اینجا ازشون استفاده کنه. یه نکاتی هم در مورد استفاده از سایت کتابخونه توضیح دادن که برام جدید بود. 

 

از اون جالبتر این بود که کسانی که توی کتابخونه کار میکردن شاید به باهوشی یه دانشجوی دکترا نبودن اما واقعا از کاری که میکردن لذت میبردن. یعنی انگار حس میکردن که برای این کار ساخته شده باشن. شاید موضوعی که میگفت برای من چیز جدیدی نداشت اما اینقدر با عشق و علاقه حرف میزدن که منم جذب میشدم که گوش بدم.

نظرات 2 + ارسال نظر
jj دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:34 ق.ظ

میشه چیزایی که توی این جلسه گفتند رو به صورت مشروح تر توضیح بدین؟

اخه خیلی می خوام روش تحقیق رودرست یاد بگیرم...و همینطور که خودت گفتی هیشکی نیست یادمون بده...

ارشیو ووبلاگت رو هم خوندم که در مورد مقاله بود.

مررسی از مطالبت.

راستش منم وسط هاش رسیدم اما مطلب مهم خیلی توش نبود. بعدها در مورد ریسرچ شاید صحبت کردم اما فعلا که کاریش ندارم. اینم رفتم ببینم اینجا چطوری آموزش میدن.

Saman سه‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:17 ق.ظ

کی گفته دانشجوی دکترا باهوشه?خیلی جوگیر شدی بپا نخوری زمین .دیگه TA که این حرفارو نداره دیگه

در مقام مقایسه که میشه مقایسه کرد. وقتی ما میگیم سرعت لاکپشت از حلزون بیشتره منظورمون این نیست که لاکپشت حیوان سریعی هست. منظور اینه که از حلزون سریعتر راه میره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد