زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

وبلاگ steve pavlina

چند وقته به سرم زده که یه هدف بذارم برای خودم مثلا 1 میلیون دلار و سعی کنم به دستش بیارم. بعضی وقتا فکر میکنم که الان این همه پولو میخوام چکار کنم. بعضی وقتا هم فکر میکنم که آخه به جز این چکار کنم؟ زندگی همینطوری جریان داره و من نمیتونم سرعتش رو کم یا زیاد کنم. مسیری هست که باید برم. دیشب که همینطوری داشتم دنبال راه های کسب یک میلیون دلار میگشتم یه وبلاگ جالب پیدا کردم: 

http://www.stevepavlina.com 

عنوان بالای وبلاگش هم خیلی وسوسه کننده بود: Personal Development for smart peopleو چند تا از مطالبش رو خوندم. مثلا این مطلب رو در مورد پول: 

http://www.stevepavlina.com/blog/2006/12/making-money-consciously/ 

هیچوقت اینطوری به این موضوع نگاه نکرده بود که پول یک منبع اجتماعی باشه! همینطوری بعضی نگاه های دیگه. کلا از بعضی دیدگاه هاش خوشم آمد. گفتم شما هم شاید دلتون بخواد یه وبلاگ انگلیسی رو هم تجربه کنید. 

نظرات 15 + ارسال نظر
سید احمد پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 03:04 ب.ظ

شاید زیاد ربطی نداشته باشد ولی به نظرم جالب است آدم از خودش بپرسد چند درصد از ثروتش را حاضر است انفاق کند و به مصارف خیریه و بشر دوستانه برساند؟
یک گزارش جالب تو روزنامه دنیای اقتصاد چهارشنبه چاپ شده که برگرفته از گزارشی خارجی به اسم «گزارش ثروت 2012» یا «THE WEALTH REPORT, 2012» یکی از چندین گزارش آینده‌نگرانه که علاوه بر بررسی وضعیت ثروتمندان دنیا، به پیش‌بینی آینده اقتصاد جهان هم می‌پردازد.
در بخشی از آن نوشته از «اَبَر- ثروتمندان» جهان (آنهایی که بیش از 25 ملیون دلار دارایی دارند) پرسیده شده که [چند درصد] از ثروت خود را به موسسات خیریه و کمک‌های بشردوستانه اهدا می‌کنند؟ پاسخ آنها به تفکیک مناطق مختلف جهان عبارت بود از: آمریکای شمالی 21 درصد (بیش از یک پنجم)، آمریکای جنوبی 9 درصد، اروپا و روسیه 9 درصد، شرق و جنوب شرقی آسیا 9 درصد و کمترین مقدار در خاورمیانه و آفریقا با 7 درصد؛ گویی در مناطقی که تعداد ثروتمندان کمتر است، بخشایششان هم کمتر است!
لینک مقاله: http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=332881

س پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 03:43 ب.ظ

مررسی . جالب بود . چند روز بود داشتم به این موضوعها فکر میکردم. به این میگن قانون جذب

جلال پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 04:14 ب.ظ

با سلام

آقای وودی می شه اسم دقیق انگلیسی کتاب نمونه های رایتنیگی جی آر ای که خودتون استفاده کردید رو بنویسید تا در هنگام خرید کتاب سر در گم نشم + و آیا این کتاب تو انقلاب پیدا می شه یا باید pdf شو گیر بیارم؟ باز هم بنده رو ببخشید مسدع اوقاتتون شدم.

با احترام

سلام

قبلا نوشته بودم توی همین آخرای قسمت پذیرش و یکی هم پرسیده بود باز توی نظرات گفته بودم. بازم پیدا نکردید یه ندایی بدید براتون پیدا کنم بذارم.

موفق باشید

یونس پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:36 ب.ظ http://itpost.blogfa.com

حالا ما که چندان انگلیش نمی دونیم چه کنیم؟

بر شما واجب کفایی هست که برید یاد بگیرید!
واقعا یه دنیای جدیدی جلوی چشمتون باز میشه که پر از اطلاعات مفید هست.

زهرا جمعه 17 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:44 ق.ظ

منم دائم از این فکرای ملیون دلاری میکنم پیش خودم ولی واقعا به دست اوردنش از راه حلال خیلی سخته مگه اینکه تو قرعه کشی برنده بشم یا مثلا نابغه باشم در غیر اینصورت با تلاش شبانه روزی احتملا یه بیست سالی طول میکشه. در نتیجه خیلی از ماها تو جوانی به پول و ارزوهامون نمیرسیم

شما احتمالا از اونایی بودید که از بچگی از زبل خان خوشتون نمیامده. شاید یادتون نمیاد اما زبل خان کافی بود که دستش رو دراز کنه تا یه شیر ....
اگر کسی فکر قرعه کشی و ... باشه 20 سال که هیچی 10000000 میلیون سال نوری هم بگذره, به جایی نمیرسه.

هنوز واقعا تصمیم نگرفتم که این کارو کنم اما اگر تصمیم بگیرم حتما بهتون نشون میدم که چطوری میشه که فقط اراده کرد و به نتیجه رسید.

shanit جمعه 17 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:40 ق.ظ

یک میلیون دلار تو آمریکا اصلا زیاد نیستا شاید فقط بتونی یه خونه ی نسبتا خوب بخری تو یه جای معمولی!

در مورد کم بودن پولش بحثی نیست اما خب باید از یه جایی شروع کرد. 1 میلیون دلار میتونه اولین milestone باشه!
البته خریدن خونه یه کم تفکر ایرانی ای هست. اینجا کسی هم پول داشته معمولا سرمایه گذاری میکنه.

جلال جمعه 17 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:25 ب.ظ

با سلام

آقای وودی اسم کتاب به فارسی <کتاب پاسخ های واقعی به پرسش های GRE> هستش می خواستم عنوان انگلیسی کتاب رو بدونم که در هنگام خرید سردرگم نشم آیا منظورتون این کتاب که در سایت امازون می باشد هست؟
http://www.amazon.com/Answers-Real-Essay-Questions-Petersons/dp/0768911745

با احترام

US Dream یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:17 ب.ظ

سلام،

ممنون میشم که منو راهنمایی کنید که چطور application fee رو می تونم برای یک دانشگاه در آمریکا به صورت چک یا money order از ایران بفرستم.

سپاس، لطفا سریع پاسخ دهید اگر وقت کردید.

سلام

از ایران که نمیشه اما از امریکا اگر فامیلی دارید میتونید بگید اونا براتون پرداخت کنن.

موفق باشید

just یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:00 ب.ظ

salam mano yadete
belkhre vizaro grftammmmmmm
manam ye mah dige miam amrica behm dar ja visa dadn va multi hast

سلام
به سلامتی. خیلی خوشحال شدم. ان شا الله که توی امریکا هم موفق باشید.

شمس دوشنبه 20 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:19 ق.ظ

سلام

شما این فیلم میراث آلبرتا رو دیدید. می خواستم نظرتون رو بدونم

اگر ندید اینم لینکش.

download.safirclip.com/Mirase_Alberta/doc_full_version/Mirase_Alberta_ver6.mp4
منتظر پاسخ شما

سلام

بله دیدم. خیلی وقته که میخوام یه چند خط در موردش بنویسم فرصت نشده. مینویسم حتما.

س دوشنبه 20 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:55 ب.ظ

سلام
یک سوال دارم
اگر پذیرش و ویزا بگیری و بیای آمریکا ولی به دلایلی نخوای بری دانشگاه مثلا از همون اول بخوای برای یک دانشگاه دیگه و یک ایالت دیگه اقدام کنی. اوضاع چجوری میشه؟ اصلا امکانش هست؟ مثلا من الان پذیرش و ویزا دارم تو یک دانشگاهی میام آمریکا ولی نخوام برم دانشگاه. اپلای کنم برای جای دیگه . امکانش هست؟؟
ممنونم

سلام
تا جایی که میدونم نمیتونید بیایید اینجا بعد اقدام کنید. باید همونجا اقدام کرده باشید و حالا اگر ادمیشن یه جای دیگه جور شد و اینجایی که هستید هم فاند نداشتید میتونید درخواست ترنسفر بدید و از همون اول ترنسفرتون میکنن. در غیر این صورت اگر بیایید امریکا برای اینکه ویزاتون درست باشه باید پول شهریه رو بدید و حالا از ترم های دیگه برید جای دیگه. وگرنه قانونی نیست.

امیر حسین تهرانی دوشنبه 20 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 06:30 ب.ظ

سلام، با اینکه اسمت رو هم نمیدونم، اما نمیدونم چی شد که شروع کردم و تمام پستهای وبلاگت رو دارم میخونم. نکته جالب اینه که مطالب بسیار بسیار مفیدی رو جمع آوری کردی، خدا خیرت بده! و از اون جالب تر اینکه برای خودت یک هدف گذاشتی و همه همت خودت رو به خرج دادی تا به اون هدف برسی. (البته تا اینجا که تا تیر 1390 مطالبت رو خوندم و هنوز موفق به اخذ پذیرش نشدی و بی صبرانه منتظرم ببینم عاقبت این احتمالا هم دانشگاهی من چی میشه_ حداقل اسم دانشگاهت رو مینوشتی!) من هم الان سال دوم ارشد صنایع هستم، دانشگاه تهران. و قصد دارم برای ادامه تحصیل مهاجرت علمی! بکنم. سوالاتی دارم که الان نمیپرسم چون شاید تو باقی مونده مطالب جوابشونو گیر بیارم. موفق باشی

سلام
ممنون. خوش آمدید و ان شالله موفق باشید

سینا دوشنبه 20 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 06:36 ب.ظ

واسه تفریح چی کاری میکنی ؟

ببخشید مطمئن نیستم سئوالتون چیه. اما وقت کنم کتاب میخونم. گردش هم خیلی دوست دارم دوست دارم جاهای دیدنی رو ببینم. کارم هم برام تفریحه. اینترنت گردی هم خیلی دوست دارم. این مدت هم کلی یوتیوب فیلم های جالب دیدم و با چیزای جدید زیادی آشنا شدم.

قاسم دوشنبه 20 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:33 ب.ظ

سلام. ما که خدمت مقدس سربازی داریم چطوری میتونیم بورس بگیریم. خودتون چطوری رفتید بدون خدمت؟

سلام
شما که خدمت نامقدس سربازی دارید فرقی با بقیه نمیکنید. اولین کار مفیدی که میتونید کنید اینه که این وبلاگ رو بخونید ببینید چطوری میشه بورس گرفت.

امیر حسین تهرانی سه‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 03:10 ق.ظ

خب! الان به وقت ایران ساعت 3 صبح هست و من تقریبا 6 ساعته که پای وبلاگت هستم. با حساب دیروز جمعا 10 ساعت! تونستم تا مهر 91 رو بخونم. خیلی خیلی خیلی مفید بود، خیلی از مطالب و لینکهایی که گذاشته بودی رو bookmark کردم. واقعا خوشحال شدم وقتی دیدم موفق شدی. یه حس خوبی داشتم، انگار باهات تو آزمون تافل، نظام وظیفه، ترکیه و ... همراه بودم. خب به جواب خیلی از سوال هام رسیدم.
به قول خودت وضعیت این روزهای من!
ترم 3 فوق لیسانس صنایع تهران. فکر کنم با معدل +17.5 دفتر فوق بسته بشه. تافل و GRE رو دارم می خونم و از راهنمایی های شما هم خفن استفاده می کنم. 1 مقاله خوب دارم و تا سال دیگه به 2 تا میرسونم. مشکل اول معدل 13.4 لیسانسمه از امیر کبیر. حالا کی میخواد به اونا بفهمونه که میانگین دانشگاه امیر کبیر 13.2 هست! و من میانگین رو کسب کردم. مسئله بعدی اینه که من تیلورم رو پیدا کردم! و متاهل هستم. سوال اساسی اینه که آیا با شرایطی که دارم، با توجه به اینکه موضوعی که دارم توش اپلای میکنم تاپ هست (Healthcare) و اساتید زیادی داره و اصلا تو بعضی از دانشگاهها دپارتمان مستقل داره و گرنت های خوبی هم پرداخت میشه به دانشگاهها، میتونم رو فاند حساب کنم؟ و فاند متاهلی با مجردی فرق میکنه؟ بیشتره؟ یا اینکه با این معدل لیسانس درجا ریجکت میشم، چه برسه به فاندی که بشه باهاش دو نفر زندگی کنند! شاید هم بهتر باشه برم طرف کاندا چون شنیدم اونجا معدل دوسال آخر لیسانس رو میخوان که وضعم تو این زمینه بهتره. البته اونجا تو زمینه ای که میخوام خیلی کمتر از امریکا کار میشه. مسئله بعدی اینه که من هم شکر خدا مثل شما باورهای مذهبی دارم و همسرم هم همینطور. خودم مشکلی ندارم ولی میترسم همسرم افسردگی بگیره. گرچه رشته اش قرآن و حدیثه و میتونه تو ان جی او های اسلامی فعالیت کنه و اینطور یه کم سرش گرم بشه. کلا گیج و سر در گم هستم، امیدوارم درکم کنی و اگر شد راهنمایی کنی. ممنون وودی جون!

سلام
در مورد شرایط پذیرشتون از امریکا هیچ مشکلی ندارید. نمره معدل اینجا هم مثل کانادا دو سال آخر هست که خیلی مهمه و بچه هایی دیدم که معدل لیسانسشون 13.5 دانشگاه آزاد بوده اما با معدل فوق 18 و خرده ای فاند هم گرفتن. برای GRE مخصوصا مدل جدید متن زیاد باید بخونید. برای تافلم که همینطوری تمرین و لغت حفظ کردنه دیگه.

اما در مورد فاند برای اینکه مطمئن باشید روی RA خیلی حساب کنید و خوشحالم که زمینه مورد علاقه اتونو پیدا کردید. شما 2 تا مقاله خوب توی اون زمینه داشته باشید و بتونید یه استاد پیدا کنید که شما رو بخواد تمومه. پس خواهشا ریسرچتونو قطع نکنید یا اگر نتایجی دارید فکر مقاله کردنش باشید. در مورد Healthcare فکر کنم توی امریکا بهتر از هر جای دنیا فاند داشته باشه. فقط مهمه که مقاله داشته باشید بتونید به استاده نشون بدید که بلدید براش ریسرچ کنید. استادتون رو هم پیدا کنید.

در مورد افسردگی و خانمتون من نمیتونم نظر بدم. فقط بگم که اینجا زندگی خیلی راحتتر از ایران میگذره. اگر زبانشون خوب نیست که احتمال اینکه به مشکل بخورید هست و بهتره شهر هایی مثل لس آنجلس و دالاس و .... رو که ایرانی زیاد داره مد نظر قرار بدید. اما اگر از نظر زبانی مشکل نباید داشته باشن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد