زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

نقشه جرم و جنایت در امریکا crimereports.com

یک چیزی که بعد از مدتی توی زندگی امریکا آدم رو متعجب میکنه حجم بالای آماری هست که اینا در مورد همه چیز دارن و از اون مهمتر اینه که از این آمار استفاده میکنن و از روی تحلیل ها راهکار ارائه میدن.


یکی از این آمارها آمار مربوط به جرم و جنایت هر نقطه امریکاست. الان یه سری سایت ها هستند که دارن این اطلاعات رو رایگان و آنلاین در اختیار همه قرار میدن. یکی از این سایت ها سایت crimereports.com هست:


crimereports.com



آماری که ارائه میده تقریبا شامل همه چیز میشه. از سرقت خونه و سرقت ماشین گرفته تا زورگیری خیابانی و تجاوزات جنسی. حتی عکس متجاوزهای جنسی رو هم میزنه!!! که اولین بار که من دیدم شکه شدم که اینجا یه نفر یه غلطی میکنه عکس اش رو هم میزنن که فردا داری توی خیابون رد میشی طرف رو میبینی بشناسی و سریع ازش دور بشی.


امروز که نگاه میکردم همین نزدیکای خونه ما دو سه تا جرم اتفاق افتاده بوده. حتی یکیش با اسحله گرم بوده. ولی سمتای ما هم حتی یک مورد سرقت خونه نبوده. چند وقت پیش هم که برای منصور میخواستیم خونه پیدا کنیم این سایت رو پیدا کردیم که ببینید کجاهای اون شهر جرم و جنایت کمتره. حالا که منصور رفته اونجا میگه که واقعا جایی من خونه گرفتم بهترین جای شهره بقیه جاها که میبینم خیلی ناامن هستن.


یه چند تا سایت دیگه هم هستن که دارن همین خدمات رو میدن که یه جستجو کنید پیدا میشن. جدیدا یه سایت خونه پیدا کردن هم هست که داره نقشه رو به صورت heat map میزنه ولی من نگاه کردم اطلاعاتش خیلی دقیق نبود. احتمالا در آینده خوب میشه.

www.trulia.com/crime/



امیدوارم یه روزی توی ایرانم بتونیم این آمار رو داشته باشیم.

نظرات 10 + ارسال نظر
Sharizonas دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:40 ب.ظ

سلام.
میشه لطفا بگید شما پارسال دقیقا چنتا دانشگاه آمریکا رو اپلای کردید؟؟ چنتا رو پذیرش بدون فاند و چنتا رو پذیرش با فاند گرفتید؟؟؟
ممنونم.

سلام
بله. حدود 10 تا. یکی با فاند. پنج تا بدون فاند و بقیه هم ریجکت.

ن دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:26 ب.ظ

خوبی این آمار اینه که به دنبال مخفی سازی نیست.

در مورد مشکلی که دوستمون با فیلم های آمریکایی دارن میخوام بگم بهترین راه اینه اول فرد خودش ببینه بعد با کودک یا اصلا فیلم های آمریکایی نبینیم یا دوبله سانسور شدشو ببینیم.
هرچند فیلم ها rate بندی میشه و حتی نسخه های اورجینال در کشورهای مختلف میتونه کمی با هم فرق داشته باشه.
سعی کنین این فیلم ها رو با کودکان نگاه نکنین.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_NC-17_rated_films

ن دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:30 ب.ظ

اگه برای 30 میلیون ایرانی مهاجرت واجب باشه کشورهای دیگه اجازه ی مهاجرت این حجم جمعیت رو نمیدن. به کرات دیگه باید مهاجرت کرد!

موضوع اینه که مهاجرت برای 30 میلیون ایرانی واجب نیست!

مهیار دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:16 ب.ظ

اینکه جرم و جنایت رو نشون میدن به نظر من صداقتشون با مردمه. نه اینکه مثه ایران بگن امن ترین کشوره جهان ایران هست.

Ali دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:23 ب.ظ

تو ایران که این چیزا معنی نداره. اینجا حکومت فعلی تازه میاد اینارو سانسور هم میکنه.
مشکل ما اینه که توی سیستم کنترلی جامعه میان فیدبک رو حذف میکنن . حالا دیگه ببین جامعه چی میشه؟(دیدگاه کنترلی!!)

هاهاهاها عین این تعبیر شما رو یکی از دوستان داشت از همین دیدگاه کنترلی :)

just سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:01 ق.ظ

خواستم بابت سایت تشکر کنم خیللییییی به دردم خورد چون من بیشتر تنها بیرون می رم مخصوصا با دوچرخه ... خیلی دیگه باید حواسمو جمع کنم....

اوه مواظب باشید. مخصوصا شبا بیرون نرید.

hasti چهارشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:38 ب.ظ

اون آقایی که با فیلمای آمریکایی مشکل داشتن با راه حل شما ن قابل حل نیست
من تو آمریکا زندگی کنم بچم تلویزیون نبینه؟؟؟؟
به فرض من کنترولش کنم من نباشم بالا سرش چی؟؟؟
امریکا پر این چیزاست البته ایران داره ازش میزنه جلو یواش یواش .........
آمریکا بدون این چیزا امکان نداره
ولی تو روحیه بچه خیلی تاثیر داره
بیچاره بچه هامون

Wall-E چهارشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:14 ب.ظ

بعضی از این نظر هارو میخونم اینجوری میشم ! بعدشم ایجوری !! آخرم اینجوری
بعضی از ما ادم ها ، خار توی پای بقیه رو میبینیم ، اما شاخ درخت توی چشممون رو نمیبینیم (البته شایدم حق داشته باشیم ، کور شدیم دیگه )
ولی دوستان ، نکنید همچین ، اینقدر دهان رو زود به تخریب هم باز نکنیم . چرا از همین زبان برای ساختن استفاده نکنیم ؟
چرا حرف ها رو اگرم به حق بگیم ، یه جوری میگیم که طرف مقابل رو پست و ذلیل کنه ؟
فردا یی هم هست ، پرسش و پاسخی هم هست
خدا کنه روز قیامت قضاوت رو دست ادم ها ندن

ن پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:05 ب.ظ

تلویزیون این فیلم ها رو به رایگان نشون نمیده. اگه بده هم سانسور میکنه هم دیروقت پخش میکنه. نگران نباشین.

آهان ممنون نمیدونستم چون من هنوز تلویزیون ندارم و احتمالا هم نمیخرم چون همین یوتوب دنیایی هست.

هستی دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:13 ق.ظ

خیلی جالب بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد