زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

نوریان مر نوریان را طالبند

چند وقت پیش که شدیدا دپرس شده بودم داشتم با جیراج در مورد یه دختری صحبت میکردم که از اون فکرا در بیام و حالم بهتر بشه. بهش گفتم که نمیدونی چقدر زیباست. اصلا به عمرم هیچ کسی رو به این زیبایی ندیده بودم. جیراج هم گفت ببین کسی که اینو آفریده خودش چطوریه! یه لحظه فکر کردم که ای بابا ما دوست هندی هم داریم اینطوری از آب در میاد.


چند روز پیش داشتم یه ویدئو نگاه میکردم که یک قسمتیش داشت توضیح میداد که برای اینکه توی رابطه با دخترا پیشرفت کنید باید به کسانی که اطرافتون هستن هم توی این زمینه کمک کنید و اونا هم به شما کمک کنند. چون هر آدمی پنج نفر میانگین آدمای دور و برش هست. شما به همون اندازه موفق هستید که اگر پنج نفر نزدیک بهتون رو میانگین بگیرن موفق هستن. این حرفش خیلی برام تکون دهنده بود. یه نگاهی به خودم انداختم دیدم تا حدی زیادی این حرف در مورد خیلی چیزا برای من درست بوده. 


بعد یاد این حرف مولوی افتادم که میگه:


نوریان مر نوریان را طالبند

ناریان مر ناریان را جاذبند

(مولوی)


خوب که راجع بهش فکر کردم دیدم که انگار همینطور هست. هر کسی آدمای دور و برش کم کم عین خودش میشن. یعنی جذب آدمای دور و برش میشه و آدمای مثل خودش هم جذب اون میشن. بنابراین میشه نتیجه گرفت که اخلاق و رفتار یه نفر تا حد زیادی نزدیک به اطرافیانش باشه. ناراحتم که اون روزایی که آدمای خیلی خوبی نزدیک ترین دوستام شده بودند رو قدر ندونستم و حالا که تنها شدم و خدا میدونه کجا باشم. 

نظرات 14 + ارسال نظر
mehrdad شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:39 ق.ظ

پست خیلی زیبایی بود

هانیه شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:50 ق.ظ http://roozi.blogsky.com

بابا ازین بنده خدا هندیه معلومه که ادمهای خوبی دور و برتون هستن. غصه نداره که . کارتون درسته

مرضیه شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:56 ق.ظ

امروز جزییات کمک مالی اومد. فول فاند برای کل دوره تحصیل - یک ترم TA - بقیه اش RA. به نظرم می آید این فاند مربوط به استاد نیست و پکیج دپارتمان هست. کاش این استاد چینی نبود. موندم چیکار کنم. اگه بتوانم استاد عوض کنم خیلی خوب میشه.

خب خدا رو شکر. حالا برید اونجا صحبت کنید ببینید استادای دیگه هم چطوری هستن. جواب بقیه دانشگاه ها هم شاید بیاد که از اینجا بهتر باشن.

نرگس شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:26 ب.ظ http://kho0namo0n.blogfa.com

دیشب مراسم گرمی رو نشون داد و وقتی تو شروعش تیلور خوند یاد تو افتادم.

مهیار شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:04 ب.ظ

آره دیگه کمال همنشین در تو اثر خواهد کرد.

D شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:22 ب.ظ


ذره ذره کاندر این ارض و سماست
جنس خود را همچو کاه و کهرباست.
نوریان مر نوریان را طالبند؛
ناریان مر ناریان را جاذبند.

مهیار یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:51 ق.ظ

سلام وودی جان شرمنده بابت این سوال. تو ویکیپدیا خوندم ولی متوجه نشدم.
Foster care تو امریکا برای چیه؟

سلام
آهان این موضوع خوب توضیح نداده شده بود و منم رفتم از چند تا سایت دیگه اطلاعات گرفتم البته کم پیش میاد که ویکیپدیا خوب توضیح نداده باشه.
براتون پست گذاشتم.

یونس دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:33 ق.ظ http://itpost.blogfa.com

قال رسول (ص) : المرء علی دین خلیله

ممنونم. نشنیده بودم.

قاسم خان دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 03:42 ب.ظ

جناب وودی عزیز سلام
بنده دانشجوی کارشناسی(ترم آخر) هستم و تقریبا از اونایی هستم که به فکر پذیرش گرفتن هستم. من فعلا دارم دنبال دانشگاههایی که رشته من رو دارم میگردم.. امیدوارم بتونم برای مقطع دکتره از کشوری مثل امریکا پذیرش بگیرم...
نمیدونم امیدی هست یا نه ولی همچنان میدونم که باید پذیرش رو بگیرم...
مطالبت خیلی جالبند و قابل خوندن و عبرت آموز.
مراقب خودت باش...به درسات هم برس
برای ما هم دعا کن...

سلام
تا وقتی که "تقریبا" از اونا هستید به هیچ جا نمیرسید بهتره تلاش الکی نکنید. هر وقت جوانب رو بررسی کردید و تصمیم قطعی گرفتید اونوقت میشه امیدوار بود.
مقطع کدوم دکتره؟
موفق باشید

مهیار دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:20 ب.ظ

سلام وودی جان خوبی
وودی جان من با یه دختر تو فیس بوک دوست شدم. آمریکایی بود. دو سه هفته ای با هم حرف می زدیم تا خودش به من گفت من ازت خوشم می اد. بعد ترش گفت من دوست دارم عاشقتم. بعدش یه دفعه منو تو فیس بوک unfriend کرد حتی مسیج دادن بهشم بلاک کرد که من نتونم بهش پیام بدم. میخواستم اگه میشه بگی چرا اینکارو کرد. من فکر میکنم اومد تو پروفیلم دید از ایرانم همچین کاری کرد. نمیدونم. اصن موندم. در صورتی که هش گفته بودم از ایرانم اون گفت نمیدونم ایران کجاست. آیا امریکایی ها فرهنگ خواصی تو دوستیابی دارن. نمیدونم وودی جان. شما چی میگی؟ هر چی پیام هم با پروفایل دوستم بهش میدم جواب نمیده. من موندم چطور دختری که خودش گفته من ازت خوشم میاد و عاشقتم چجوری یه دفعه اینجوری میکنه؟ خواهش میکنم اگر چیزی راجع به فرهنگ مردم ایالت واشینگتون میدونی بگو.

سلام
آقا مهیار آخه من از کجا باید بدونم؟ من میگم ولش کن. چیزی که زیاده دختره. این نشد یکی بهترش. چیز بیشتری نمیدونم.

مونس دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:45 ب.ظ

سلام
ممنونم
شاد باشید وسلامت

سلام
خوش آمدید و خواهش

ارغنون سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:22 ق.ظ


جالبه ! من فکر نمی کردم بعضی پسرها هم این مشکلو دارند
آخه منم تا حالا دوست پسر نداشتم که از نظر دوستام غیر قابل باوره
اونا میگن لازم نیست واقعا کسی رو دوست داشته باشی فقط برو باهاشون بگرد ! و من در جوابشون میگم : آخه آخه آخه
نگران نباشید. بالاخره ما اینجوریها هم یه خدایی داریم

توی ایران نمیشد دوست دختر داشت. اصلا همچین چیزی توی جامعه پذیرفته شده نبود. دخترهای خیلی خوب هم من ندیدم دوست دختر کسی بشن. الان جو جامعه برای ازدواج خیلی خراب شده وگرنه خیلی ها دخترا هیچوقت دوست دختر کسی نمیشدن. مسخره است دختر خوبی 30 سالش شده باشه و هنوز موقعیت ازدواج نداشته باشه و همینطور پسر.اگرچه اگر فرهنگ درست میشد خیلی مشکلات هم نبود.
من "اینجوری ها" نیستم. من همیشه کاری رو کردم که منطقی بوده و فکر میکردم درسته (حتی اگر غلط بوده). جو جامعه ایران جای این حرفا نبود و فکر نمیکنم هنوزم باشه.

sahar سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:36 ب.ظ

salam
mikhastam bedunam ageh baraye master az reshtehye oolum payeh misheh bara mohandesi apply kard va ya bar ax ?

سلام
معمولا میشه اما واحد اضافی میدن. یه کم هم سخت گیری میکنن که چرا میخواهید تغییر رشته بدید. پذیرش هم بدن مثل این میشه که همه درس هایی که نخودید رو باید پاس کنید.

ماهرخ دوشنبه 27 دی‌ماه سال 1400 ساعت 09:58 ب.ظ

زنان پاک از برای مردان پاک زنان ناپاک از برای مردان ناپاک این سخن خدا نشان بر پاکی ام المومنین حضرت عایشه رضی الله عنه است:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد